حمایت دوباره سیدحسن نصرالله از حریری

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۲۱

گروه جهان|

یک مسوول عالی‌رتبه حزب‌الله لبنان اخیرا پیامی از سیدحسن نصرالله به سعد حریری منتقل کرده است که مطابق آن، دبیرکل حزب‌الله تاکید کرده از سعد حریری چه ظالم باشد و چه مظلوم، حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از النشره، منابع سیاسی نزدیک به حزب‌الله لبنان احتمال دیدار سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و سعد حریری نخست‌وزیر این کشور را تایید یا تکذیب نکردند؛ اما گفتند در حال حاضر موانع بسیاری در مسیر این دیدار وجود دارد. به گفته منابع آگاه دیدارهای میان نادر حریری مدیر دفتر سعد حریری و معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان در زمان اقامت حریری در عربستان سعودی و بعد از بازگشت وی از سر گرفته شده است. در همین حال، یک مسوول عالی‌رتبه در حزب‌الله اخیرا پس از بازگشت حریری از ریاض با او دیدار کرده و پیامی را از سیدحسن نصرالله به او رسانده است. سیدحسن نصرالله در این نامه تاکید کرده که حزب‌الله برای تقویت ثبات لبنان و حفظ دولت و ممانعت از فتنه با حریری همکاری و از جان او محافظت خواهد کرد. به‌گفته منابع آگاه، این مسوول به حریری اطمینان داده که حزب‌الله در حل همه پرونده‌های مورد اختلاف با وی همکاری می‌کند.

در همین حال، رییس‌جمهوری لبنان اعلام کرده بحران به وجود آمده پس از استعفای سعد حریری از سمت نخست‌وزیری، پایان یافته است. میشل عون در پایان سفر سه روزه خود به ایتالیا با تاکید بر اهمیت تمرکز بر وحدت ملی در این کشور و ثبات امنیتی و مالی افزود: مراحل نهایی حل‌وفصل بحران آغاز شده است. نخست‌وزیر ایتالیا نیز گفته کشورش تقویت هرچه بیشتر «نقش موثر ارتش لبنان در خاورمیانه» از طریق همکاری جهت ثبات امنیتی به ویژه در جنوب لبنان را خواستار است.

نخست‌وزیر لبنان نیز در بخشی از گفت‌وگوی خود با مجله «پاری‌ماچ» فرانسه اعلام کرد: حزب‌الله دارای نقش سیاسی و اسلحه است، اما از این سلاح در داخل لبنان استفاده نمی‌کند. الحریری در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که در عربستان در بازداشت نبوده و قصد وی از استعفا، ایجاد شوک مثبت در لبنان بوده است.

 

ارسال نظر