کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۵۳۶

  انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در عراق

در پی انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در شهر طوزخورماتو عراق دست‌کم ۲۰نفر کشته و بیش از ۴۰نفر زخمی شدند. به گزارش یورونیوز، سخنگوی وزارت کشور عراق این انفجار که در نزدیکی بازار سبزی‌فروشان شهر طوزخورماتو در استان صلاح‌الدین اتفاق افتاد را تایید کرد. ساکنان طوزخورماتو را اعراب، کردها و ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند. حادثه مرگبار سه‌شنبه در منطقه شیعه‌نشین «العسکری» این شهر روی داده و بیشترین تلفات آن از میان مغازه‌داران بازار و مشتریان آنها بوده است.

  رشد اقتصادی  2.6 درصدی افغانستان

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی افغانستان از 2.2 درصد در سال2016 به میزان 2.6 درصد در سال 2017 برسد. دلیل عمده رشد اقتصادی افغانستان بهبود امنیتی اعلام شده است. گزارش 6 ماهه بانک جهانی درمورد وضع اقتصادی افغانستان نشان می‌دهد که امسال هر سه بخش عمده اقتصاد این کشور شاهد رشد مثبت تا پایان سال خواهند بود. مدیرکل بانک جهانی در افغانستان گفته این کشور برای کاهش فقر و بیکاری نیاز به یک رشد اقتصادی بیش از 3درصد دارد.

  صدور حکم دستگیری وزیر خزانه‌داری پاکستان

دادگاه پاکستان حکم دستگیری وزیر خزانه‌داری را به اتهام فساد اقتصادی صادر و بازداشت ضامن وی را نیز خواستار شده است. به ‌گزارش رسانه‌های پاکستان، دادگاه پاکستان پس از بررسی شکایت سازمان بازرسی این کشور و در ادامه بررسی پرونده فساد اقتصادی اسحاق‌دار، وزیر خزانه‌داری پاکستان او را متهم فراری خوانده و حکم بازداشت او را صادر کرد. این حکم پس از عدم حضور اسحاق‌دار در دادگاه صادر شده و سازمان بازرسی پاکستان خواستار دستگیری ضامن وی نیز شده است.

  اعتراض سیل‌زدگان جده در عربستان

بارش شدید باران در شهر جده باعث جاری شدن سیل در این شهر شد و مردم این شهر به سوء خدمات‌رسانی مسوولان سعودی اعتراض دارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه در جده، دومین شهر عربستان سعودی به دنبال باران سیل‌آسا که به جاری شدن سیل در خیابان‌ها منجر شد، عبور و مرور متوقف و مقامات این کشور مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردند. طبق آمار رسمی تاکنون ۳شهروند سعودی حین عبور از سیلاب در اثر برق‌‌گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. شهروندان عربستان در صفحات اجتماعی به سوءمدیریت مسوولان شهر جده و عدم برنامه‌ریزی برای جاری شدن سیل که هر ساله اتفاق می‌افتد، معترض هستند.

 

ارسال نظر