کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۴۶

 ترکیه پول نفت کردستان را به عراق بازمی‌گرداند

رسانه‌های محلی در کردستان عراق از مسدود کردن حساب‌های بانکی مسوولان کردستان عراق و بازگرداندن این مبالغ از ترکیه به خزانه دولت مرکزی عراق خبر دادند. به ‌گزارش ایرنا، عضو کمیته نفت و انرژی در پارلمان عراق گفته ترکیه شماره‌حساب و پولی بالغ بر ده‌ها میلیون دلار در حساب‌های مسوولان کردستان عراق در بانک‌های ترکیه را تحویل دولت عراق خواهد داد. بخشی از این شماره‌حساب‌ها به‌نام مسوولان کردستان عراق و بخشی هم به‌نام افراد نزدیک به آنها افتتاح شده است.

 طالبان ۸ پلیس افغان را به قتل رساند

حمله یک عضو طالبان به ایستگاه پلیسی در غرب افغانستان ۸ کشته بر جای گذاشت. این حمله بامداد دوشنبه در ولایت فراه در ۶۹۵ کیلومتری غرب کابل روی داد. به گزارش یورونیوز، اگرچه هیچ گروهی مسوولیت این حمله را نپذیرفته اما سخنگوی والی فراه، طالبان را عامل این حمله می‌داند.  

 دیدار اردوغان و پوتین در سوچی

 ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهوری روسیه و ترکیه در شهر سوچی در کرانه دریای سیاه با هم دیدار کردند. به‌ گزارش رویترز، مسائل منطقه‌یی و بین‌المللی ازجمله چگونگی مبارزه با تروریسم و جنگ داخلی در سوریه از موضوعات مورد گفت‌وگوی دو طرف بوده است. چشم‌انداز همکاری‌های اقتصادی دو کشور، به‌ویژه در بخش انرژی و تجارت نیز در دستور کار دیدار سران دو کشور قرار داشته است.

 رییس پارلمان عراق به امریکا رفت

سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق، دوشنبه راهی امریکا شد. به گزارش ایرنا، الجبوری قرار است در این سفر چند روزه با رییس مجلس نمایندگان امریکا و مسوولان امریکایی دیدار کند. الجبوری در این سفر درباره اوضاع منطقه و عراق گفت‌وگو خواهد کرد. پیش از الجبوری، اسامه النجیفی معاون رییس‌جمهوری و از رهبران سیاسی اهل سنت عراق، به امریکا سفر کرده بود.

 پاکستان 55 ماهیگیر هندی را بازداشت کرد

پاکستان 55 ماهیگیر هندی را به‌دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های این کشور بازداشت کرد. به گزارش تایمزنیوز، گارد ساحلی پاکستان اعلام کرده در طول عملیات‌های چهار روز گذشته در دریای عربی 55 ماهیگیر هندی بازداشت و 9 لنج متعلق به آنها نیز مصادره شده است. این ماهیگیران پس از بازجویی‌های اولیه به پلیس پاکستان تحویل داده شده و هفته آینده محاکمه خواهند شد. هند و پاکستان در دریای عرب مرز مشخص آبی ندارند و به‌همین دلیل ماهیگیران دوطرف به‌طور دایم به‎دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های یکدیگر دستگیر می‌شوند.

 

ارسال نظر