افزایش بی‌سابقه ورشکستگی در بریتانیا در 5 سال گذشته

۱۳۹۶/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۰۸۲

گروه جهان

به‌دلیل مقررات آسان اعطای وام، شمار ورشکستگان در بریتانیا در سه ماهه سوم امسال به بیشترین رقم از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون رسیده است. به ‌گزارش رویترز، تعداد ورشکستگان در بریتانیا به بیشترین رقم در ۵ سال اخیر رسیده که این مساله از بحران در اقتصاد مصرف‌کننده بریتانیا حکایت دارد. اداره ورشکستگی بریتانیا اعلام کرده در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تعداد ۲۷ هزار و ۸۰۷ نفر در فهرست ورشکسته‌ها در انگلیس و ولز قرار گرفته‌اند که این رقم برای مدت مشابه در سال قبل ۲۲هزار و ۳۸۹ نفر ثبت شده است. ورشکستگی‌های شخصی از ۱۰ سال گذشته در بریتانیا سیری افزایشی داشته و دلیل عمده این مساله نیز تغییرات در مقرراتی است که افزایش بدهی را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کند.

این در حالی است که مراجع ذی‌صلاح درباره افزایش بی‌رویه میزان بدهی‌های فردی هشدار داده و اعلام کرده‌اند که این موضوع یک‌سری مشکلات عمیقی را در آن بخش از اقتصاد بریتانیا که ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده دارد، به همراه خواهد داشت. بودجه خانوارها به‌دنبال افزایش قیمت‌ها در بریتانیا که به‌دنبال سقوط پوند در نتیجه رای آری به جدایی از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی برگزیت صورت گرفت، کاهش یافته و بدهی سرسام‌آور مصرف‌کنندگان دست و پای بانک مرکزی بریتانیا را برای افزایش نرخ بهره بانکی بسته است.

انتظار می‌رود وضعیت اقتصادی بریتانیا در سه ماهه آخر سال جاری میلادی وخیم‌تر شود و این پیش‌بینی همه صاحبان مشاغل را به مطالبه اقدام سریع دولت بریتانیایی وا داشته است. البته بانک مرکزی بریتانیا اعلام کرده که به‌طور کلی حباب بدهی در بریتانیا وجود ندارد، اما همچنان از افزایش ۱۰درصد بدهی مصرف‌کنندگان در سال، نگران است.

طبق گزارش منتشر شده از سوی اداره ورشکستگی بریتانیا، بررسی‌های بانک مرکزی این کشور در اوایل ماه جاری میلادی نشان می‌دهد که بانک‌های وام‌دهنده در حال برنامه‌ریزی برای بزرگ‌ترین مکانیسم کاهش وام‌دهی یا تخصیص اعتبار به مصرف‌کنندگان هستند؛ مکانیسمی که مشابه آن تقریبا در ۱۰سال گذشته مشاهده نشده است.

 

ارسال نظر