کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۰۹

توقیف خودرو انتحاری در کابل

پلیس افغانستان گفته خودرویی انتحاری را با بیش از 2هزار و 700 کیلوگرم مواد منفجره توقیف و از وقوع یک جنایت هولناک جلوگیری کرده است. به گزارش رسانه‌های افغانستانی، نیروهای پلیس در غرب کابل این کامیون که مواد منفجره را زیر بار گوجه‌فرنگی جاسازی کرده بود، شناسایی و متوقف کردند. راننده این خودرو انتخاری با شلیک نیروهای پلیس زخمی و دستگیر شده است. گفته شده، مهاجم و مواد منفجره مربوط به شبکه حقانی است.

دمشق: ترکیه نیروهایش را از سوریه خارج کند

دولت سوریه از ترکیه خواست فورا و بدون قید و شرط نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند. وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌یی که از تلویزیون دولتی این کشور منتشر شد حضور نیروهای نظامی ترکیه را تجاوز آشکار به تمامیت ارضی خود خواند. به گزارش یورونیوز، در این بیانیه تاکید شده ورود کاروان نظامی ترکیه به منطقه باب‌الهوی نقض حقوق بین‌الملل است. نیروهای نظامی ترکیه پنج‌شنبه وارد این منطقه شده بودند. به‌ گفته آنکارا، اقدام ترکیه با هدف سرکوب شورشیان سوریه و در چارچوب توافق قزاقستان میان ایران، روسیه و ترکیه بوده است.

بازگشت نظامیان ناتو به ارزگان افغانستان

مقام‌های محلی در استان اُرزگان افغانستان اعلام کردند تعدادی از نظامیان ناتو پس از آخرین خروج‌شان در 2004 دوباره به این استان بازگشته و مشغول ساخت پایگاه شدند. به‌ گزارش ایرنا، نظامیان خارجی اغلب برای حمایت‌های هوایی، مشاوره و آموزش نظامی نیروهای افغان و در هماهنگی با نیروهای افغان در عملیات علیه تروریست‌ها شرکت می‌کنند. به ‌گفته این مقام محلی تاکنون تعداد نیروهای وارد شده به استان اُرزگان مشخص نشده است.

کاردار قطر در انفجار سومالی زخمی شد

کاردار قطر در سومالی بر اثر انفجار در موگادیشو پایتخت سومالی زخمی شد. به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد عبدالوهاب بر اثر انفجار شنبه مقابل هتلی در موگادیشو که دست‌کم 40 کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت، مجروح شد. وزارت خارجه قطر اعلام کرده بر اثر انفجار کامیون بمب‌گذاری شده ساختمان سفارت قطر به‌شدت آسیب دیده است. هنوز گروهی مسوولیت این انفجار را به‌عهده نگرفته است.

رزمایش مشترک نیروی زمینی پاکستان و عربستان

رسانه‌های رسمی پاکستان از رزمایش مشترک نیروی زمینی پاکستان و عربستان موسوم به «الصمصام 6» در هفته آتی خبر دادند. نیروهای زمینی عربستان‌سعودی یک‌شنبه برای مشارکت در این رزمایش وارد پاکستان شدند. این تمرین نظامی مشترک برای توسعه برنامه‌های آموزشی نیروهای مسلح عربستان‌سعودی و تقویت همکاری‌های منطقه‌یی ریاض و اسلام‌آباد برگزار می‌شود. سفیر عربستان در پاکستان در شهر روالپندی که محل استقرار ستاد فرماندهی ارتش پاکستان است نیز روز شنبه با ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش این کشور، دیدار کرده بود.

 

ارسال نظر