اقلیم کردستان لغو نتایج همه‌پرسی را رد کرد

۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۰۶

گروه جهان|

رهبران احزاب اصلی در اقلیم کردستان در پایان نشست یک‌شنبه خود درخواست دولت مرکزی عراق را برای لغو نتایج همه‌پرسی، رد کردند. به گزارش اسکای‌نیوز عربی، نشست یک‌شنبه رهبران احزاب کرد در اقلیم کردستان که با حضور مسعود بارزانی رییس اقلیم و دیگر مسوولان ارشد این منطقه و همچنین فواد معصوم رییس‌جمهوری عراق، تشکیل شد درنهایت نتیجه قابل‌توجهی نداشت؛ چراکه به گفته منابع نزدیک به این نشست، رهبران کرد اصلی‌ترین خواسته دولت مرکزی عراق که همان لغو نتایج همه‌پرسی بود را رد کردند.

هیمن هورامی مسوول روابط خارجی حزب دموکرات اقلیم کردستان، اعلام کرد نشست اتحادیه میهنی کردستان (PUK) و حزب دموکرات کردستان (KDP) در شهر «دوکان» استان سلیمانیه در شمال عراق، با تاکید بر آمادگی دفاع از اقلیم و مخالفت با لغو نتیجه همه‌پرسی جدایی آن از این کشور و هرگونه پیش‌شرط دیگری به پایان رسید. مشاور رییس اقلیم کردستان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «نشست دوکان میان حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان پایان یافت. اخبار خوبی درباره تاکید دوباره بر اتحاد ملی در رویارویی با تمام فشارها وجود دارد؛ جهت دستیابی به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای وضعیت کنونی در تمام مناطق تلاش می‌کنیم. همچنین باتوجه به  اینکه با گزینه نظامی مخالفیم، برای دفاع آماده هستیم.» بنا به گفته هورامی، رهبران کرد آنچه را که «تهدید نظامی نیروهای عراقی علیه پیشمرگه‌ها» خوانده‌اند، محکوم و تاکید کردند که در صورت هرگونه حمله به مناطق تحت کنترل پیشمرگه‌ها، قاطعانه واکنش نشان خواهند داد.

هورامی همچنین گفت: «اتحادیه میهنی کردستان و حزب دموکرات کردستان هیچ‌گونه مذاکره یک‌جانبه با دولت مرکزی عراق انجام نخواهند داد و برای انجام هرگونه مذاکره با بغداد، یک هیات مشترک به نمایندگی از تمام احزاب اقلیم کردستان در آن شرکت خواهد کرد.» نشست یک‌شنبه که از زمان برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان یکی از مهم‌ترین رویدادها برای پایان‌ دادن به تنش‌ها میان دولت محلی و بغداد محسوب می‌شد، بسیاری از عراقی‌ها را به پایان مشکل یا دست‌کم کاستن از شدت بحران امیدوار کرده بود.

 

ارسال نظر