کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۸۹۰

مسوولان همه‌پرسی کردستان عراق بازداشت می‌شوند

شورای عالی قضایی عراق دستور بازداشت رییس و اعضای کمیسیون نظارت بر همه‌پرسی استقلال کردستان را صادر کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، سخنگوی شورای عالی قضایی عراق چهارشنبه از صدور حکم جلب رییس و اعضای کمیسیون ناظر بر همه‌پرسی استقلال کردستان خبر داده است. این حکم طبق ماده ۳۲۹ قانون مجازات در حق متهمان صادر شده است. دادگاه فدرال عراق چهارشنبه درخواست پارلمان مبنی بر صدور رای درباره نمایندگان مشارکت‌کننده در همه‌پرسی را رد کرده و گفته براساس قانون اساسی و قانون شماره ۳۰ مصوب سال ۲۰۰۵ صدور رای در این باره در حیطه اختیارات این دادگاه نیست.

حکم حبس خبرنگار وال‌‌استریت‌ژورنال در ترکیه

دادگاه ترکیه خبرنگار وال‌‌استریت‌ژورنال را غیابی به دوسال و یک‌ماه حبس به اتهام تبلیغ به نفع شبه‌نظامیان کرد محکوم کرد. به گزارش رویترز، آیلا آلبایراک که تابعیت دوگانه ترکیه و فنلاندی دارد به اتهام نوشتن گزارشی در سال 2015 درباره درگیری‌های نیروهای امنیتی ترکیه و شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در جنوب شرقی این کشور به زندان محکوم شده است. آلبایراک که در حال حاضر در امریکاست درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. حکم دادگاه پس از افزایش تنش‌ها میان ترکیه و امریکا در پی تعلیق ارائه خدمات به ویزا در نمایندگی‌های امریکا در ترکیه صادر شد.

عربستان در دوراهی کسری بودجه یا رکود

انتظار می‌رود، عربستان سعودی تا پایان این ماه در مورد زمان‌بندی افزایش قیمت داخلی سوخت و برق تصمیم بگیرد که به گفته منابع آگاه می‌تواند اقتصاد این کشور را بیشتر در رکود فرو ببرد. به گزارش رویترز، اصلاحات اقتصادی‌ که طراحی شده‌اند تا کسری بودجه عظیم دولتی در عربستان را که با قیمت‌های پایین نفت به وجود آمده‌ از بین ببرند و وابستگی اقتصاد را به صادرات نفت کاهش دهند، وارد مرحله بسیار مشکلی شده و عربستان با انتخاب دشواری روبه‌رو شده است.

ارتش عراق رسما آزادی «حویجه» را اعلام کرد

فرمانده عملیات آزادی حویجه از پایان مراحل عملیات و بازپس‌گیری کامل این شهرستان خبر داد. به گزارش ایسنا، فرمانده عملیات حویجه اعلام کرده یگان‌های ارتش، پلیس فدرال، واکنش سریع و نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم و حشدالشعبی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق ماموریت‌های خود را در عملیات آزادی حویجه به پایان رساندند. وی گفته نیروهای عراقی توانستند آخرین مناطق در بخش جنوبی مرکز شهرستان حویجه و شهر الریاض و مسیر الفتحه-الریاض به سمت کرکوک را پس بگیرند. اکنون و بعد از آزادی حویجه که یکی از مقرهای مهم داعش در عراق بود، تنها مناطق مرزی با سوریه در دست داعش مانده است.

 

ارسال نظر