کوربین: حزب کارگر جریان اصلی سیاست بریتانیاست

۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۶۷۱

رهبر حزب کارگر بریتانیا یک‌شنبه همزمان با آغاز به‌ کار کنفرانس سراسری حزب کارگر گفته که حزبش مرکز ثقل سیاست در بریتانیا را تغییر داده و اکنون ‌دنبال اجرای «سیاست امید و سیاست برای مردم» است. جرمی کوربین طی یادداشتی در نشریه آبزرور نوشته: «حزب محافظه‌کار پس از انتخابات سراسری ماه مه ‌گذشته ناتوان و ضعیف شده و پشتوانه‌یی برای اقدامات خود ندارد؛ این در حالی است که حزب کارگر به جریان اصلی سیاست در کشور بدل شده است. » کوربین گفته شمار اعضای حزب کارگر در دو سال گذشته سه‌برابر شده و این در حالی است که محافظه‌کاران با پشتوانه تعداد اندکی میلیاردر از سوی مردم و طبقه کارگر حمایت نمی‌شوند. این سیاستمدار بریتانیایی نوشته است: «ما در لحظه تغییر بزرگی قرار داریم؛ می‌خواهیم با کمک مردم ثروت و قدرت را از دست تعداد اندکی به خود مردم بازگردانیم و سیاست امید و سیاست برای مردم را به ارمغان آوریم. » رهبر حزب کارگر در بخش دیگری از این یادداشت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اشاره و محافظه‌کاران را متهم کرده که زمان زیادی را صرف مذاکره با خود تا اتحادیه اروپا کرده است. وی گفته است: «آنها نشان داده‌اند که می‌خواهند از برگزیت برای تغییر قوانین کشور و کاهش مالیات طبقه مرفه سوءاستفاده کنند. این در حالی است که حزب کارگر خواهان تداوم دسترسی بریتانیا به بازار مشترک اروپا، بازگشت قدرت از بروکسل به دست مردم و جذب سرمایه برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی است. »

کوربین به ‌صراحت گفته حزب کارگر خلاف محافظه‌کاران، تجارت فرا آتلانتیک با دولت ترامپ در دوره پسابرگزیت را برنمی‌تابد. او در این باره نوشته است: «محافظه‌کاران تلاش می‌کنند تا از طریق لایحه برگزیت (موسوم به لایحه لغو بزرگ) قدرت را حفظ کرده، دموکراسی را دور بزنند و زمینه همکاری‌های تجاری با امریکا را هموار کنند. این در حالی است که مردم در جریان انتخابات ماه مه ‌‌گذشته ثابت کردند که با قواعد بازی دستگاه حاکم مخالف و خواهان تغییر هستند. » رهبر بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت نوشته است: «ما خواهان افزایش فقر، سیاست‌های ریاضتی و کاهش سطح زندگی مردم نیستیم؛ همان‌طور که دو سال پیش عرض کردم ما خواهان تغییر هستیم و به عنوان دولت در انتظار، منتظر می‌مانیم.»

کنفرانس سراسری حزب کارگر از یک‌شنبه به مدت چهار روز در شهر برایتون آغاز شده است. گفته شده، کوربین و شماری از اعضای ارشد حزب کارگر در روزهای آینده دیدگاه‌های خود را ارائه خواهند کرد. این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که چهارمین دور مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قرار است از دوشنبه (امروز) در بروکسل آغاز شود.

 

ارسال نظر