از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۴۰۲

آلمان در سیاست‌ها در قبال ترکیه بازنگری می‌کند

وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که در هماهنگی با صدراعظم این کشور در روابط با ترکیه بازنگری خواهد شد. زیگمار گابریل همچنین به شهروندان آلمانی در مورد سفر به ترکیه هشدار داد و گفت ممکن است که مسافران هر لحظه و بی‌هیچ دلیلی دستگیر شوند. وی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که دستگیری پتر اشتویتنر فعال حقوق بشر این کشور در ترکیه، نشان‌دهنده این است که شهروندان آلمان در ترکیه در امان نیستند. گابریل همچنین درنظر دارد درباره تضمین‌های دولتی برای سرمایه‌گذاران آلمانی در ترکیه بازنگری کند، چراکه در ترکیه سرمایه‌داران کشورهای دیگر ممکن است در کنار تروریست‌ها دستگیر و محاکمه شوند.  

وزیر امور خارجه ترکیه از اظهارات همتای آلمانی خود درخصوص تغییرات در سیاست‌های اقتصادی برلین انتقاد کرد. مولود چاووش‌اوغلو در صفحه توییتر خود نوشت: «آلمان کشوری است که به اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و جنبش گولن در خاک خود پناه می‌دهد.»

زمین‌لرزه در یونان و ترکیه با 2 کشته و 200 زخمی

زمین‌لرزه نیمه‌های شب جمعه سواحل توریستی ترکیه و یونان در دریای اژه را به‌شدت لرزاند و درنتیجه آن دست‌کم دو گردشگر خارجی کشته و حدود 200 نفر زخمی شدند. مقام‌های محلی در جزیره کوس یونان اعلام کردند که زمین‌لرزه دست‌کم ۱۲۰ زخمی بر جا گذاشته است. این جزیره یک مکان توریستی به‌ویژه برای گردشگران بریتانیایی است. هویت زخمی‌شدگان این حادثه هنوز معلوم نشده است. در شهر بدروم ترکیه در امتداد دریای اژه نیز دست‌کم ۷۰ نفر در پی این حادثه زخمی و بستری شدند.

سفیر جدید امریکا در روسیه به سنا معرفی شد

رییس‌جمهوری امریکا جان هانتسمن فرماندار پیشین ایالت یوتا، را به‌عنوان سفیر جدید واشنگتن در مسکو منصوب و برای تایید، به سنای این کشور معرفی کرد. به گزارش ایتارتاس، هانتسمن، 57 ساله، طی سال‌های 2005 تا 2009 میلادی فرماندار ایالت یوتا بود. وی به زبان چینی مسلط است و 7 فرزند دارد. وی در سال 1992 به‌عنوان سفیر امریکا در سنگاپور منصوب شد. باراک اوباما، رییس‌جمهوری پیشین امریکا، در سال 2009 جان هانتسمن را به‌عنوان سفیر این کشور در چین منصوب کرده بود.

امیر قطر دستور اصلاح قانون مبارزه با تروریسم را صادر کرد

قطر در جریان مناقشه با چند کشور عربی به رهبری عربستان، تغییراتی را در قانون مبارزه با تروریسم خود اعمال خواهد کرد. به گزارش قنا، شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی امیر قطر، پنج‌شنبه فرمانی را در همین رابطه صادر کرد که براساس آن، دو «فهرست ملی» متشکل از «افراد و سازمان‌های تروریستی» تنظیم خواهد شد و مفاهیمی چون «تروریست»، «جرایم و سازمان‌های تروریستی» و نیز «تامین مالی تروریسم» نیز از نو تعریف می‌شوند. این فرمان در راستای فرو نشاندن بحران خلیج‌فارس و رفع محاصره این کشور توسط چند کشور عربی به رهبری عربستان‌سعودی ارزیابی شده است.

 

ارسال نظر