از منطقه

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۶۵

اردوغان: سر خائنان را از تن جدا می‌کنیم

رجب طیب اردوغان، در نخستین سالگرد کودتای نافرجام ترکیه گفته با کسانی که به گفته او خیانت کرده‌اند به‌شدت برخورد می‌شود. به گزارش رویترز، سالگرد کودتای نافرجام در شهرهای مختلف ترکیه برگزار شده و گروه‌های مردم در راهپیمایی‌های مربوط به آن شرکت کرده‌اند. ترکیه ۱۵ جولای را تعطیل رسمی کرده و نام آن را «روز دموکراسی و همبستگی» نامیده است. اردوغان در جمع صدها هزار نفر از کسانی که در اطراف تنگه و پل بسفر جمع شده بودند بار دیگر تاکید کرده دولت او ممکن است مجازات اعدام را بازگرداند. او گفته است: «نخست، سـر آنها که خیانت کرده‌اند را از تن جدا می‌کنیم.» ترکیه از سال ۲۰۰۴ به این سو مجازات اعدام را کنار گذاشته است. تصویب اجرای دوباره آن و امضای رییس‌جمهوری، یکی از اصلی‌ترین شروط عضویت در اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته و خود‌ به‌ خود به روند آن خاتمه می‌دهد. اردوغان تاکنون چندین بار گفته ترکیه لازم نیست به هر بهایی عضو اتحادیه اروپا شود.

عراق: ابوبکر البغدادی نمرده زنده است

یک واحد اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق اخبار مربوط به کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش را تکذیب کرد. به گزارش فرات نیوز، رییس واحد اطلاعاتی الصقور مدیرکل اداره مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق گفته البغدادی همچنان زنده است. او در سوریه و خارج از شهر الرقه مخفی شده است. این مقام امنیتی هشدار داده که آزادی موصل به معنای پایان کار تروریست‌ها نیست زیرا تروریسم نه تنها عراق بلکه همه کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و برای بیشتر مناطق جهان توطئه‌چینی می‌کند.

نگرانی اماراتی‌ها از افزایش هزینه زندگی

نتایج یک نظرسنجی درباره اوضاع معیشتی و حقوق ماهانه کارمندان در امارات نشان می‌دهد که 71درصد مردم این کشور به‌شدت نگران افزایش هزینه‌های زندگی خود در سال 2017 هستند. به گزارش سی‌ان‌ان، این نظرسنجی در ماه مه ‌2017 توسط بیت. کوم بزرگ‌ترین سایت کاریابی الکترونیکی در کشورهای عربی خاورمیانه درباره سطح رضایتمندی مردم از میزان حقوق و مزایا در امارات صورت گرفته است. امارات با 8 میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگ‌ترین ذخایر نفتی دنیا را دراختیار دارد و تولید ناخالص سرانه آن در حد ثروتمندترین کشورهای اروپای غربی است. شمار جمعیت بومی امارات 20درصد است و حدود 80درصد جمعیت این کشور را کارگران و مهاجران خارجی از اهالی جنوب آسیا و اعراب دیگر کشورها تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر