نگرانی از شیب افزایشی مهاجرت پزشکان

۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - ۰۹:۴۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۵۳۶
نگرانی از شیب افزایشی مهاجرت پزشکان

رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مهاجرت برای جامعه پزشکی تصمیم تلخ و ناگواری است، گفت: مسوولان تولیت سلامت ببینند با جامعه‌ پزشکی چه رفتاری داشته‌اند که شیب مهاجرت رو به بالا می‌رود و این شیب نگران‌کننده به سمت متخصص و فوق تخصص سوق پیدا می‌کند.

دکتر محمد رییس‌زاده افزود: نکته‌ای که بسیار مهم می‌باشد الگوگیری از افراد بزرگی امثال استاد فقید دکتر مسلم بهادری است که هیچگاه از چارچوب اخلاق حرفه‌ای و پزشکی و آن وزین بودن رشته‌ای‌شان خارج نشدند و به همین دلیل است که همواره مورد احترام و اعتماد بودند چون تعهد حرفه‌ای خودشان را هیچ‌وقت فدای تلاطم‌ها نکرده‌اند و به همین دلیل است که نام بزرگانی چون دکتر مسلم بهادری، دکتر یلدا، دکتر فرخ سعیدی در تاریخ ماندگار و جاودانه خواهد بود.

رییس کل سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: با تکیه بر آمار و اطلاعات و داده‌های دقیق به‌شدت نگران جایگاه جامعه‌ پزشکی کشور و نگران افت کیفی کار جامعه پزشکی هستم و این بحث‌ها، مباحث هویتی ماست و کسی که از مکانی کاملا بی‌کیفیت بدون رعایت همه‌ زیرساخت‌های آموزشی فارغ‌التحصیل شود، پزشک قابل اعتماد و قابل افتخاری برای آینده ایران نخواهد بود.

رییس‌زاده با اشاره به موضوع مهاجرت پزشکان افزود: هر یک از پزشکان ایرانی که به هر کشوری مهاجرت نموده‌اند قطعا سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند و باید این را مد نظر داشته باشیم که مهاجرت پدیده تلخ و ناگواری است که یک پزشک با تلخی تصمیم به مهاجرت می‌گیرد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مسوولان تولیت سلامت ببینند با جامعه‌ پزشکی چه رفتاری داشته‌اند که شیب مهاجرت رو به بالا می‌رود و این شیب نگران‌کننده به سمت متخصص و فوق تخصص سوق پیدا می‌کند.

رییس‌زاده در خصوص وضعیت تعرفه‌های ۱۴۰۲ نیز گفت: مکرراً اعلام کردیم که طبق قانون باید عمل شود و جلسه تعرفه‌گذاری در سال جاری به رای‌گیری کشیده شد و نهایتا با رأی چهار در مقابل سه رأی یک عدد قابل قبولی مصوب گردید و به عنوان نظر شورای عالی بیمه به سازمان برنامه بودجه اعلام گردید و در این مدت تصدی، سازمان نظام پزشکی از هر مجرا، فرصت و جلسه رایزنی، فرصتی و مکاتبه‌ای که لازم بود برای واقعی کردن تعرفه‌ها استفاده کرده‌ایم.

رییس‌زاده در پایان گفت: جامعه پزشکی پرتلاش در استان‌ها و شهرستان‌ها مشکلات بسیار زیادی را به خصوص در حوزه‌های اقتصادی، تعرفه‌ای و معیشتی داشته‌اند و بحث‌هایی را نیز مطرح کردند اما وظیفه‌ ما این است که در جهت دفاع از سلامتی مردم با تمام قدرت تلاش کنیم.

 

ارسال نظر