انتقاد از آلودگی هوا در نماز جمعه تهران/ عملکرد دولتمردان در اجرای قانون هوای پاک مورد نقد جدی قرار بگیرد

۱۴۰۱/۱۰/۱۶ - ۱۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۶۲۰۸
انتقاد از آلودگی هوا در نماز جمعه تهران/ عملکرد دولتمردان در اجرای قانون هوای پاک مورد نقد جدی قرار بگیرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آلودگی هوا منشا خسارت‌ها و آسیب‌های جدی است و رفع این مشکل باید در دستور کار جدی مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به موضوع آلودگی هوا و با بیان اینکه آلودگی هوا منشاء خسارت‌ها و آسیب‌های جدی در کشور است، اظهار کرد: بر اساس آمار جهانی آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ و میر در سراسر دنیاست و بر اساس گزارش وزارت بهداشت کشورمان سالیانه حدود ۳۷۰۰ نفر از شهروندان تهرانی قربانی آلودگی هوا می‌شوند و میزان مرگ و میر به واسطه آلودگی هوا در کشور سالیانه حدود ۱۲ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارشی که وزارت بهداشت در سال ۱۳۹۸ منتشر کرد، خسارت آلودگی هوا به شهروندان تهرانی سالیانه حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، تصریح کرد: بر اساس همین گزارش خسارت آلودگی هوا به صورت میانگین سالیانه به کشور حدود چندین هزار میلیارد تومان است و همانطور که اشاره شد آلودگی هوا منشاء خسارت‌ها و آسیب‌های جدی است و باید رفع این مشکل در دستور کار جدی مسئولان قرار بگیرد.

ابوترابی فرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی قانون هوای پاک را در ۳۶ ماده تصویب کرد و در آن وظایف نهادهای مسئول در این حوزه از جمله وزارت کشور، نیروی انتظامی، شهرداری، صدا و سیما، وزارت صمت، سازمان استاندارد و ... را مشخص و تعریف کرد.

وی ادامه داد: عملکرد دولتمردان در حوزه اجرای این قانون باید مورد نقد جدی قرار بگیرد.

 

ارسال نظر