اخبار

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۸۶۹

مخالفت حناچی با واگذاری شهر آفتاب و شهروند

شهردار تهران درباره واگذاری دو مجموعه «شهرآفتاب و شهروند» در ازای بدهی‌های شهرداری تهران گفت: این مصوبات باطل نشده؛ اما خیلی دوست نداریم این اتفاق بیفتد چون این دو مجموعه اصلی‌ترین دارایی‌های دُرشت شهرداری تهران هستند. پیروز حناچی درباره تهاتر و بدهی‌های شهرداری تهران به مصوبه واگذاری دو مجموعه «شهرآفتاب» و «شهروند» در ازای بدهی‌های شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: مجموعه‌ای مثل شهروند «برند» بسیار باارزشی است، در حقیقت شهروند دو شخصیت دارد یکی نام و آوازه آن و کنترل کیفیتی که برای عرضه محصولات انجام می‌شود و دیگری دارایی‌های سرمایه‌ای این مجموعه است که در تلاش هستیم این واگذاری انجام نشود. شهردار تهران در ادامه به ایسنا گفت: درحقیقت تهاتر عملکرد غیرنقد شهرداری است؛ اما کاری که ما در این دوره انجام دادیم این بود که با مزایده کار را پیش ببریم. یعنی املاک را با بالاترین قیمت یا قیمت واقعی واگذار کنیم؛ در حالی که در گذشته این طور نبوده است. وی افزود: در این دوره اقدام خوبی انجام شد که تعداد زیادی از پیمانکاران خرد که زیر ۳۰۰ میلیون از شهرداری طلب داشتند تسویه‌حساب شدند و این کار با همکاری یکی از بانک‌ها انجام شد. قطعا این کار ایده‌آل نبود؛ اما این پیمانکاران به طلب خود رسیدند. قطعا بدهی شهرداری تهران زیر ۵۰ هزار میلیارد تومان نیست و بخشی از آن بدهی بانکی است که افزایش بهره نیز شامل حال آن می‌شود.

جزییات اجرای طرح ترافیک از امروز

رییس پلیس راهور تهران بزرگ درخصوص اجرای طرح ترافیک از امروز گفت: شروع طرح ترافیک به جای ساعت 6:30 صبح از ساعت ۸ صبح خواهد بود و خاتمه آن نیز به جای ساعت ۱۹، در ساعت ۱۷ است. محمدرضا مهماندار در خصوص شروع اجرای طرح ترافیک از امروز گفت: امروز، شنبه، تعطیلات خاتمه پیدا می‌کند، اما با توجه به شیوع کرونا، همچنان براساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا ادامه خواهد داشت و از لحاظ تردد در سطح شهر، طرح ترافیک از فردا با تغییراتی اجرا خواهد شد.  او ادامه داد: براساس تصمیماتی که در شورای ترافیک شهر تهران در اسفند ماه با توجه به شیوع کرونا گرفته شد، شروع طرح ترافیک به جای ساعت 6:30 صبح از ساعت ۸ صبح خواهد بود و خاتمه آن نیز به جای ساعت ۱۹، در ساعت ۱۷ خواهد بود. مهماندار گفت: در بین ساعت اجرای طرح این ظرفیت وجود دارد که افراد با مراجعه به سایت «تهران من » و اخذ مجوز به محدوده ورود پیدا کنند.

شیوه‌های ضدعفونی وسایل نقلیه شخصی و عمومی

با وجود کاهش ترددها در شهر به دنبال اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛ برخی افراد همچنان برای تهیه اقلام ضروری زندگی یا رساندن خود به محل کار، ملزم به استفاده از وسایل نقلیه هستند اما آیا وسایل نقلیه عاری از وجود آلودگی‌های ویروس هستند؟ سطوح اجسام یکی از محل‌های آلوده هستند که تماس با آنها می‌تواند سبب انتقال آلودگی شود؛ سطوحی مانند میله‌های افقی و عمودی، دستگیره درب‌ها، پشتی صندلی‌ها که تماس دست بیشتری با آنها وجود دارد در معرض خطر آلودگی به ویروس قرار دارند.  ابتدا ظرف اسپری شکلی را پر از آب سرد کنید، سپس چند قطره کم وایتکس به آن اضافه کنید، دقت کنید هنگام ترکیب آب و وایتکس از ماسک و دستکش استفاده کنید. این محلول به مدت یک روز قابل استفاده خواهد بود. فرمان، دستگیره درب‌ها، میله‌ها، دنده و... از قسمت‌هایی هستند که باید ضد عفونی شوند اما توجه کنید که حرکت دستان شما بر این سطوح به صورت رفت و برگشت نباشد و پارچه آغشته به محلول تهیه شده را تنها در یک حرکت بر روی سطوح ذکر شده بکشید. در پایان کار پارچه را کاملا با مواد شوینده شستشو داده و آن را در فضای باز مقابل نور خورشید قرار دهید. هرکس می‌تواند این کار را به راحتی و دوبار در روز انجام دهند.

کشف بیش از ۲ میلیون تجهیزات بهداشتی

جانشین پلیس امنیت اقتصادی ناجا از شناسایی و پلمب ۵۰۶ واحد صنفی و مرکز توزیع تجهیزات بهداشتی متخلف به همراه کشف بیش از ۲ میلیون انواع تجهیزات بهداشتی در سراسر کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد. سهراب بهرامی اظهار کرد: در پی وقوع و همه‌گیری بیماری ویروس کرونا و به دنبال آن کمبود برخی اقلام بهداشتی در سطح کشور، پلیس امنیت اقتصادی طرح تشدید مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای بهداشتی را در اولویت ماموریت خود قرار داده است. او با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد به‌شدت مقابله می‌کند، گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در بازرسی از واحدهای صنفی، مراکز توزیع و عرضه تجهیزات بهداشتی و انبارها، ۲میلیون و ۶۳۳ هزار و ۸۵۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۲ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۶۰۰ عدد دستکش، ۱۵ هزار و ۸۱۰ عدد انواع ماسک و ۶۲ هزار و ۴۴۷ عدد مواد ضدعفونی‌کننده، مواد شوینده و لوازم بهداشتی و انواع تجهیزات پزشکی کشف و همچنین ۵۰۶ مرکز عرضه متخلف تجهیزات بهداشتی را نیز پلمب کردند. جانشین پلیس امنیتی اقتصادی ناجا اظهار کرد: تجهیزات بهداشتی مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و در استان‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل شده است.

 

ارسال نظر