اخبار

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۸۳۰

پرداخت مطالبات سال ۹۷ بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران ضمن تشکر از عملکرد خوب موسسات طرف قرارداد در این دوره سخت مبارزه با کرونا ویروس، گفت: در راستای حمایت از حوزه سلامت استان با توجه به اعتبارات داده شده از سوی سازمان بیمه سلامت ایران، مبلغ بالغ بر یک هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

سید محمد حسینی، گفت: با پیگیری‌های مداوم مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در تأمین و اختصاص منابع جهت پرداخت به موسسات طرف قرارداد مبلغ 000/۰۰۰/۰۰۰/۹۲۲ ریال مطالبات سال۹۷ بیمارستان‌های خصوصی و دولتی غیر دانشگاهی استان تهران و 000/۰۰۰/۰۰۰/۶۰۳ریال مطالبات سال ۹۷ موسسات درمانی شامل مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه‌ها، پزشکان عمومی، متخصص و درمانگاه‌های سطح استان پرداخت شد. این پرداخت‌ها در راستای حمایت از حوزه سلامت استان با توجه به اعتبارات داده شده از سوی سازمان بیمه سلامت ایران صورت گرفته است.مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، افزود: امیدواریم این روند پرداخت، تأثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت خدمات به بیمه‌شدگان سازمان باشد. اداره کل بیمه سلامت استان تهران برنامه‌ریزی‌های منسجمی با توجه به شرایط حساس مواجهه با ویروس کرونا انجام داده است تا در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ خدمات مطلوبی را به بیمه‌شدگان ارایه کند.بنابر اعلام روابط عمومی بیمه سلامت استان تهران، وی در خصوص برقراری کشیک نوروزی در ادارات، دفاتر پیشخوان منتخب و موسسات درمانی سطح استان، خاطرنشان کرد: طبق مصوبات ستاد تسهیلات نوروزی اداره کل، خدمات بیمه‌ای و درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان مانند روزهای عادی ارایه خواهد شد.

بازپرداخت وام ازدواج

با ۳ ماه تاخیر

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز نگرانی از آسیب دیدن کسب و کار بسیاری از جوانان به دنبال شیوع کرونا و عدم همراهی بانک‌ها برای تاخیر در بازپرداخت اقساط وام‌ها گفت: با این حال موضوع بازپرداخت وام ازدواج با تاخیر ۳ ماهه انجام خواهد شد. محمدمهدی تندگویان با اشاره به پیشنهاد بانک مرکزی برای حمایت از کسب و کارها و اشخاصی که در جریان شیوع کرونا کسب درآمد و اشتغال آنها آسیب دیده است گفت: بر این اساس مصوب شد که اقساط وام‌ها تحت شرایطی به مدت ۳ ماه به تاخیر بیفتند اما با وجود این مصوبه برخی از بانک‌ها از مشتریان خود خواسته‌اند تا نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند.وی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی چه در خصوص اشخاص حقیقی و چه در خصوص اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است، به ایسنا گفت: به دنبال مشکلات ایجاد شده به دنبال شیوع کرونا، بسیاری از مشاغل به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند و بسیاری از اشخاص حقیقی حتی بیشتر متضرر شده‌اند.وی با اشاره به اینکه جوانان در عرصه اقتصاد کم‌تجربه‌تر هستند و ممکن است با دریافت وام از بانک تازه کسب و کارشان را شروع کرده باشند، تصریح کرد: موضوع مسکن در صورت دریافت وام به این منظور نیز از دیگر نگرانی‌های موجود است که اگر سیستم بانکی برایشان تصمیمات حمایتی نگیرد قطعا آنها با مشکلاتی رو به رو می‌شوند. از آقای سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان نیز درخواست کردم تا اگر این موضوع هنوز مورد توجه قرار نگرفته است، آن را در هیات دولت را مطرح کنند. با این حال ظاهرا موضوع بازپرداخت وام ازدواج با تاخیر ۳‌ماهه انجام خواهد شد.

کرونا فقرا را فقیرتر کرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نباید از کنار افرادی که در این روزهای کرونایی شغل خود را از دست دادند و هیچ‌گونه درآمدی ندارند و از سویی باید اقلام بهداشتی تهیه کنند بی‌تفاوت گذشت.

سلمان خدادادی در مورد حمایت از مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، گفت: تعداد زیادی از مشاغل به علت کرونا تعطیل شدند و خانواده‌های زیادی منبع درآمدی خود را از دست دادند. هر چند تبعات کرونا شامل همه قشرها به صورت مستقیم و غیرمستقیم شده است اما به کارگران و اقشار ضعیف از نظر اقتصادی و جانی فشار بیشتری وارد کرده است و برخی حتی به نان شبشان محتاج هستند.

وی بر ضرورت حمایت حاکمیت از مشاغل آسیب‌دیده از کرونا به‌ویژه کارگران تاکید کرد و ادامه داد: کارگران و دستفروشان اندک درآمدی که داشتند را از دست دادند و هیچ اندوخته‌ای هم ندارند بنابراین می‌طلبد حاکمیت سریع‌تر حمایت مناسبی را از آنها داشته باشد. دولت اقدامات حمایتی مانند تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی، بدهی بانک‌ها و پرداخت قبوض را پیش بینی کرده اما هیچکدام از این موارد به نفع مردم نیست زیرا در نهایت باید آنها را پرداخت کنند.خدادادی افزود: نباید از کنار افرادی که شغل خود را از دست دادند و هیچ‌گونه درآمدی ندارند و از سویی باید اقلام بهداشتی مانند ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تهیه کنند بی‌تفاوت گذشت؛ اغلب کشورها با چنین بحران‌هایی روبرو بوده و هستند و برنامه‌های و بسته‌های حمایتی مناسب را برای افراد آسیب دیده از بحران‌ها دارند نیاز است ما همچنین رویه‌ای را در پیش بگیریم.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وضعیت دهک‌های مختلف در کشور مشخص است و نیاز به بانک اطلاعاتی نداریم، گفت: دولت حساب بانکی تمامی مردم را داشته و همچنین و اطلاعات مناسبی از وضعیت اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه دارد بنابراین به سهولت می‌تواند اقشار آسیب دیده از کرونا را شناسایی کرده و مورد حمایت قرار دهد.

 

ارسال نظر