اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۶۴۷

اعتبار ویژه برای مقابله با کرونا در کشور

رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی معالجه بیماران از اختصاص اعتبار ویژه برای مقابله با کرونا در کشور از طریق تامین تجهیزات مورد نیاز خبر داد. مهدی یوسفی، رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی معالجه بیماران، درباره تمهیدات در نظر گرفته شده جهت مقابله با بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: هرچند خوشبختانه تاکنون موردی از ابتلا به کرونا در کشور نداشته‌ایم ولی اعتبار ویژه بنابر دستور وزیر بهداشت برای مقابله با این بیماری از طریق خریداری تجهیزات مورد نیاز در نظر گرفته شده است. او با اشاره به اینکه تجهیزات مورد نیاز در صورت لزوم در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی کشور و اورژانس‌ها قرار می‌گیرد، گفت: خریداری کیت حفاظت فردی و سطح پیشرفته، دستکش‌های یک‌بار مصرف، ماسک ویژه، گان‌های ضد آب و محلول‌های ضدعفونی‌کننده، کاور کفش و اپرون نایلونی از برنامه‌های هیات امنا جهت پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا است. یوسفی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کشور نداشته‌ایم، گفت: علی رغم این مساله همه تمهیدات لازم جهت مقابله با این بیماری انجام شده است و حداکثر آمادگی‌ در این زمینه وجود دارد همچنین در صورت نیاز، اعتبارات بیشتری اختصاص داده خواهد شد. او گفت: تهیه برانکارد ویژه ایزوله فشار منفی از مواردی است که تهیه آن نیز در دستور کار قرار گرفته و اقدامات نهایی آن در حال انجام است.

داروخانه‌ها نباید تضعیف شوند

رییس سازمان غذا و دارو، گفت: دیوان عدالت اداری به داروسازان عنایت ندارد و درخواست داریم پیکر نحیف و ضعیف داروخانه‌ها را دست کاری نکنید. محمدرضا شانه ساز، در جلسه‌ای که به همت انجمن داروسازان تهران با تعدادی از نمایندگان مجلس برگزار شد، افزود: دشمن همیشه سعی بر این داشته تا با تحریم‌های دارویی مردم کشورمان را اذیت کند و هم‌اکنون هم از لحاظ دارویی در نوک حمله امریکا و دشمنان خارجی هستیم ولی خوشبختانه با همت داروسازان این اتفاق نیفتاده است و مردم دسترسی آسانی به دارو دارند و قیمت دارو هم بسیار مناسب است و گران‌ترین داروها را هم با مناسب‌ترین قیمت عرضه می‌کنیم. او اظهار کرد: ۹۷ درصد داروها در کشور تولید می‌شوند و ۳ درصد وارد می‌شود. شانه ساز ادامه داد: کشور ما امروزه به توانمندی‌های بسیار خوبی در زمینه دارو رسیده است به صورتی که هر داروی جدید در دنیا ارایه شود ما در کمترین زمان ممکن در کشور تولید خواهیم کرد و این ادعای بسیار بزرگی است که در کمترین حوزه‌ای اتفاق می‌افتد. رییس سازمان غذا و دارو افزود: داروسازانی که این اتفاقات بسیار خوب را در کشور به نتیجه رسانده‌اند متأسفانه در بخش خدمات دیده نشده یعنی داروخانه به عنوان یک بنگاه اقتصادی همیشه مورد اتهام بخش‌های غیر مرتبط و غیر کارشناسی بوده ولی در بازرسی‌های هدفمند سازمان‌های قضایی مشخص شده که پایین‌ترین تخلف را در گروه و صنوف پزشکی دارند که بعد از این بازرسی‌ها تقدیر از داروخانه‌ها به عمل آمد. وی گفت: بنده از اصرار دیوان عدالت اداری در تحت فشار گذاشتن داروخانه‌ها نگرانم، امروزه داروخانه‌ها در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند و بدون منت به مردم در حوزه سلامت با بیشترین فشارهای وارده خدمت رسانی می‌کنند که وظیفه ما و مسوولان است که حوزه سلامت و به خصوص داروخانه‌ها را حمایت نماییم. معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: هم‌اکنون داروخانه‌ها از بیمه‌ها و به خصوص بیمه سلامت چندین ماه طلب دارند چرا باید مسوولان غیر مرتبط داروخانه‌ها را تحت فشار بگذارند و تعرفه حق فنی را باطل نمایند! این حکم بسیار اشتباه است و درخواست داریم با تصمیم مناسب این حکم را دیوان محترم عدالت اداری لغو نماید.

سمن‌ها سرمایه اجتماعی کشور هستند

معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری گفت: سمن‌های پایدار، سرمایه‌های اجتماعی کشور به حساب می‌آیند و باید از تجربیات آنها استفاده کنیم. معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در مراسم رونمایی از 5 مستند آموزشی سمن‌های پایدار گفت: یکی از رویکردهای معاونت در دولت دوازدهم توانمندافزایی سازمان‌های مردم‌نهاد بوده است. خیلی از تشکل‌ها به دلیل فقدان ابزار تبلیغاتی دیده نمی‌شوند. ما وظیفه خودمان می‌دانیم که در جهت توانمندی سمن‌ها فعالیت کنیم و در حال حاضر 4 دوره از آن در 8 منطقه کشور برگزار شده است. تا پایان سال نیز در تمام کشور طرح توانمندسازی اجرا خواهد شد. او افزود: این طرح با هدف بهینه‌سازی مدیریت و ایجاد منابع برای سمن‌ها برگزار می‌شود. سال آینده به صورت تخصصی در جهت شبکه‌سازی سمن‌ها تلاش خواهیم کرد. شبکه‌سازی می‌تواند فعالیت آنها را بهتر کند و هم‌افزایی بین آنها را افزایش دهد. همچنین نهادهایی که همراستا با معاونت زنان فعالیت می‌کنند از حمایت معاونت زنان برخوردار خواهند بود. ابتکار گفت: برای ما سازمان‌های مردم‌نهادی که پایدار مانده‌اند بسیار اهمیت دارند. باید آنها را به جامعه معرفی کرد و تلاش‌های آنها را انعکاس داد. تشکل‌هایی هستند که 35 تا 40 سال از عمر آنها می‌گذرد. ما با آنها همکاری می‌کنیم و می‌دانیم که اینگونه خیریه‌ها چقدر ارزش دارند. معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری در ادامه افزود: باید سازمان‌های پایدار مردم‌نهاد به دیگران تجربیات خود را ارایه دهند و بیان شود چگونه این انجمن‌ها فراز و نشیب‌ها را پشت‌سر گذاشتند. ابتکار در پایان گفت: باید به ادامه فعالیت آنها کمک و به‌ویژه با سینمای مستند به جامعه آنها را معرفی کنیم. این سازمان‌ها سرمایه اجتماعی کشور هستند.

 

ارسال نظر