قرنطینه ۱۴ روزه دانشجویان در حال سپری شدن است

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۸۳
قرنطینه ۱۴ روزه دانشجویان در حال سپری شدن است

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کروناویروس در کشور گزارش نشده است، آخرین اقدامات انجام شده درباره دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان که در قرنطینه هستند را تشریح کرد.

سعید نمکی در حاشیه مراسم رونمایی از پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان کشور با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اقدامات صورت گرفته برای آزمایش کروناویروس از دانشجویان بازگشته از شهر ووهان چین که اکنون در قرنطینه هستند، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کروناویروس جدید، نداشته‌ایم، اما با این حال روند قرنطینه ۱۴ روزه آنها در حال سپری شدن است. روزانه آزمایش‌های مکرری از آنها گرفته می‌شود که نشان می‌دهد هیچ یک مشکوک به ابتلا به کروناویروس نیستند.

در صورتی که تا دو هفته آینده بتوانیم به همین منوال پیش برویم می‌توانیم ادعا کنیم فاز اول ابتلا به کرونا ویروس جدید را به خوبی مدیریت کرده‌ایم.

نمکی ادامه داد: اکنون ۳۶ مبداء ورودی به کشور مجهز به اسکنر شدند و ورود و خروج مسافران را کنترل می‌کنیم. پروازها از چین نیز تا امروز صورت نگرفته است.

وزیر بهداشت درباره محل قرنطینه دانشجویان ایرانی بازگشته از چین و چگونگی ضدعفونی این محل نیز گفت: تمام زباله‌هایی که از مرکز قرنطینه دانشجویان جمع‌آوری می‌شود به روشی کاملا علمی معدوم‌سازی می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین اظهار کرد: ما با همه حضور شرکت‌های چند ملیتی قبل از انقلاب تنها ۲۵ درصد ازز داروهایمان را در داخل کشور تهیه می‌کردیم، اما امروز فرزندان برومند شما در عرصه صنعت دارویی کشور ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز جمعیت ۸۳ میلیونی را تهیه می‌کنند و ما در همین شرایط تحریم به ۵۰ کشور دنیا دارو صادر می‌کنیم.

نمکی تاکید کرد: امریکایی‌ها می‌خواستند ما را در عرصه دارو و تجهیزات پزشکی زمین‌گیر و مایوس و درمانده‌ کنند، اما به لطف خداوند و با همت سربازان عرصه سلامت و تولید این کشور، امروز کمبودهای دارویی ما یک‌سوم روز مشابه در سال قبل است. این روحیه جهادی فرزندان این سرزمین است که برگرفته از روحیه انقلابی سال‌های بعد از انقلاب است که این درخشش‌ها را داریم.

او افزود: در عین حال در عرصه پژوهش و فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان هم پیشرفت داشته‌ایم. به‌طوری که امروز ۱۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور به صورت جهادی کار می‌کنند تا نیازهای نظام سلامت اعم از دارو و تجهیزات پزشکی را فراهم کند.

 

 

ارسال نظر