اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۱۰

هشدار به توسعه غیرقانونی دانشگاه علامه طباطبایی

زهرا نژاد بهرام عضو هیات رییسه شورای شهر تهران نسبت به خرید املاک پیرامون دانشگاه علامه طباطبایی و تغییر کاربری مسکونی به اداری هشدار داد و آن را غیرقانونی خواند. به گزارش ایسنا زهرا نژادبهرام با اشاره به اقدامات اخیر دانشگاه علامه طباطبایی در منطقه 22 و جلسه اخیرش با رییس این دانشگاه، گفت: دانشگاه علامه طباطبایی مدتی است که اقدام به خرید املاک مربوط به دهکده المپیک می‌کند و تاکنون نیز موفق شده است که سه بلوک مسکونی را خریداری و با تغییر کاربری آنها را به اداری تبدیل کند. او با بیان اینکه دانشگاه در برخی بلوک‌های دیگر، واحدهایی را خریداری کرده است و حتی با فنس کشی معابر اطراف بلوک‌ها را در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، گفت: در شرق دانشگاه علامه طباطبایی، حدود 40 بلوک مسکونی وجود دارد که قبل از انقلاب، برای بازی‌های آسیایی ساخته شده بودند و در این مدت نیز به کارکنان تربیت‌بدنی واگذار شده بود و حالا دانشگاه اقدام به خرید این واحدهای مسکونی کرده است. وی با اشاره به بازدید اخیرش از منطقه 22گفت: به شهردار منطقه در مورد تغییر کاربری دانشگاه علامه هشدار دادم و آنها نیز در پی این تذکر، دیگر اجازه فنس کشی و تغییر کاربری‌ جدید را به دانشگاه ندادند. نژادم بهرام گفت: چندی پیش جلسه مشترکی فی مابین مسوولان شهری و دانشگاه برگزار شد و به آنها اعلام کردیم این اقدام دانشگاه علامه طباطبایی که در راستای توسعه دانشگاه است، نه مصوبه ماده 5 و نه مصوبه شورای عالی شهرسازی را دارند و این اقدام یک تخلف آشکار است و به همین دلیل اجازه تغییر کاربری به آنها داده نمی‌شوند اما می‌توانند بلوک‌هایی را که خریداری کردند به جای استقرار واحدهای اداری به خانه سازمانی یا حتی خوابگاه تبدیل کنند چراکه قانونا نمی‌توانند واحدهای مسکونی را به اداری و حتی به بخشی از دانشگاه تبدیل کنند. عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای حل این مشکلات گفت: سال‌های قبل شهرداری تهران برای ساخت اتوبان همت و تعریض معابر شهری، از بخشی از زمین‌های دانشگاه علامه استفاده کرد و قرار شد در این کمیته با رعایت قانون، راهکار مناسبی برای برگردان زمین‌های دانشگاه اتخاذ شود. وی ضمن هشدار به مسوولان شهرداری تهران و دانشگاه علامه طباطبایی این توسعه را بی‌سر و صدا و غیرقانونی خواند و گفت: ما می‌دانیم که دانشگاه علامه طباطبایی به مانند دانشگاه شریف و تهران با خرید املاک پیرامونی درصدد توسعه محیط دانشگاه است، اما باید اعلام کنم که شهر مجموعه‌ای از فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و.... است و قرار نیست که همه شهر تهران تبدیل به دانشگاه شود.

شرکت شهردار تهران در مجمع جهانی شهری

شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر به منظور شرکت در مجمع جهانی شهری صبح دیروز تهران را به مقصد ابوظبی ترک کردند.‌ به گزارش ایلنا، پیروز حناچی شهردار تهران به منظور شرکت در دهمین مجمع جهانی شهری صبح امروز عازم امارات شد. در این سفر سیدمحمد میرلوحی، محمد علیخانی، الهام فخاری اعضای شورای شهر، محمدحسین بوچانی رییس مرکز مطالعات شهرداری، صدرالدین علیپور رییس سازمان مدیریت پسماند، محمد محمددوست شهردار منطقه ۴، محمود کلهری شهردار منطقه ۱۷ و چند تن از کارشناسان مراکز ارتباطات و مطالعات، شهردار تهران را همراهی می‌کنند. مجمع جهانی شهری که توسط برنامه سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده است، از ۸ تا ۱۳ فوریه (۱۹ تا ۲۴ بهمن‌ماه) ادامه خواهد داشت و شهردار تهران و هیات همراه تا ۲۱ بهمن در این مجمع حضور خواهند داشت.

دستفروشان اجازه بساط‌گستری در معابر پرتردد را ندارند

با نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و افزایش خریدهای شب عید، شمار دستفروشان در خیابان‌ها و پیاده‌روها نیز بیشتر می‌شود، دستفروشانی که گرچه برخی از مسوولان معتقدند نباید مورد برخورد سلبی واقع شوند، اما حضورشان در برخی از معابر و نقاط موجب نارضایتی برخی از شهروندان شده است. در همین راستا نیز رییس پلیس پایتخت از طرحی ویژه برای این افراد خبر داده است. به‌گزارش ایسنا سردار حسین رحیمی درباره اینکه آیا پلیس با فعالیت دستفروشان در روزهای پایانی سال برخورد خواهد کرد، گفت: با احترام به دستفروشان باید اعلام کنم که خیابان متعلق به همه مردم است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که عده‌ای در محل تردد عابران پیاده، خودروها و مردم بساط پهن کنند، چرا که این موضوع سبب ایجاد گره‌های ترافیکی و همچنین ایجاد ناامنی در این مناطق می‌شود و موجبات نارضایتی مردم را نیز به دنبال دارد. او در عین حال برضرورت رعایت حقوق دستفروشان نیز تاکید کرد و گفت: ما به شهرداری گفتیم بیایید در هماهنگی با یکدیگر طرح ساماندهی دستفروشان را آغاز کنیم و اتفاقا همین چند روز پیش هم آخرین جلسه آن را با مسوولان شهرداری برگزار کردیم و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده است.  رحیمی گفت: ما بحث ساماندهی دستفروشان را داریم باید برای این افرادی که به شکل رسمی و قانونی و از سوی شهرداری معرفی می‌شوند، محل‌هایی به غیر معابر عمومی و محل رفت و آمد عابران پیاده و خودروها، پیش‌بینی شود تعبیه شود تا این افراد بتوانند در آنجا فعالیت کنند.

 

ارسال نظر