اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۵۹۹

تامین امنیت اقتصادی در فضای مجازی

فرمانده ناجا از اقدامات پیش‌دستانه پلیس برای تامین امنیت اقتصادی در فضای مجازی خبر داد. سردار حسین اشتری درباره اقدامات پلیس برای تامین امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاران در فضای سایبری و جلوگیری از حملات هکری به زیرساخت‌های این فضا، گفت: در این زمینه نیز مانند فضای حقیقی، پلیس آمادگی بالایی دارد و ما آماده حفظ و تامین امنیت سرمایه‌گذاران هستیم. او با بیان اینکه پلیس فتا در این زمینه بیشترین نقش را دارد، به ایسنا گفت: سیاست ما اتخاذ اقدامات پیش‌دستانه است و در این خصوص اقدامات زیادی هم انجام شده است، البته با موارد تخلف نیز برخورد به موقع می‌شود و با هوشیازی همکاران ما، برای تامین امنیت در فضای مجازی اقدام خواهد شد. به گفته فرمانده نیروی انتظامی، پلیس، امنیت اقتصادی را چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی برقرار خواهد کرد، چرا که اولین شرط هر اقدام مثبت و توسعه‌ای در کشور، امنیت است.

نقش پرستاران در طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت»

معاون پرستاری وزیر بهداشت به تشریح نقش پرستاران در طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» پرداخت و گفت: پرستاران در این طرح خانواده‌هایی را تحت حمایت خود دارند و آنها را از لحاظ سلامت روانی و جسمی بررسی کرده و در جهت آموزش خودمراقبتی به خانواده و در نهایت ارتقای سلامت جامعه تلاش می‌کنند.مریم حضرتی در مورد نقش پرستاران در طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، گفت: سلامت از خانواده‌ها آغاز می‌شود و هسته اصلی این موضوع خانواده است. زمانی جامعه سالم خواهیم داشت که خانواده سالمی داشته باشیم. پرستار خانواده از گذشته با طرحی به همین نام وجود داشته است، به شکلی که در اکثر بیمارستان‌ها پرستار خانواده حضور داشته است.او افزود: پرستار خانواده نیز مانند بهورزان که تعدادی خانواده را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، به همین منوال خانواده‌هایی را تحت حمایت خود دارند و از لحاظ سلامتی روانی و جسمی افراد خانواده را بررسی کرده و در جهت آموزش خودمراقبتی به خانواده و در نهایت ارتقای سلامت جامعه تلاش می‌کنند. معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه حدودا ۳۰ سال است که پرستار سلامت جامعه تربیت می‌کنیم، به ایسنا گفت: برای این طرح در آغاز کار هستیم، اما پرستاران سلامت روان، سلامت جامعه و سلامت سالمندی تربیت کرده‌ایم که اکنون جایگاه‌شان چندان مشخص نیست اما با آغاز طرح جایگاه‌شان در جامعه مشخص خواهد شد.

۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار و بد نماینده سرپرست در بودجه سال آینده خبر داد.

فاطمه ذوالقدر با اشاره به چندین مصوبه فراکسیون زنان در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، بیان کرد: یکی از مصوبات خوب کمیسیون تلفیق در بودجه سال ۹۹ افزایش وام ازدواج به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای زوجین با یک ضامن و بازپرداخت ۷ ساله است.او در ادامه اظهار کرد: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج و زوجین نابارور که به صورت قرض الحسنه از آن بهره‌مند می‌شوند، است.  نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از سوی دیگر مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار در کمیسیون تلفیق سال بودجه ۹۹ تخصیص داده شده است. برای زندانیان معسر با اولویت زنان زندانی مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.وی در ادامه تاکید کرد: برای بیماران خاص، معلولان، بیمه صنایع دستی قالیبافان و راهنمای گردشگران تور‌ها نیز ردیف‌هایی در بودجه سال آینده دیده شده است.

اعزام معلم خصوصی به منازل غیرقانونی است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پدیده معلم خصوصی، به صورت عرفی در جامعه باب شده و اینکه یک موسسه بخواهد تحت این عنوان، معلمی به منازل بفرستد را به هیچ‌وجه تایید نمی‌کنیم ،گفت: مسوولیتی نیز در این زمینه نداریم؛ این عمل غیرقانونی است.مسعود ثقفی درباره اقدام برخی موسسات برای تدریس خصوصی و اعزام معلم به منازل دانش‌آموزان اظهار کرد: این عمل غیرقانونی است و ما چیزی به نام معلم خصوصی نداریم. او افزود: پدیده معلم خصوصی، به صورت عرفی در جامعه باب شده و اینکه یک موسسه بخواهد تحت این عنوان، معلمی به منازل بفرستد را به هیچ‌وجه تایید نمی‌کنیم؛ ضمن اینکه مسوولیتی نیز در این زمینه نداریم. مشخص نیست فردی که برای تدریس به منزل مردم می‌رود گزینش‌های ما را سپری کرده است یا خیر.سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه از والدین می‌خواهیم اگر قصد استفاده از این ظرفیت را دارند به آموزشگاه‌های مجاز مراجعه کنند به ایسنا گفت: علاوه بر این در محل خود مدارس نیز کلاس‌های فوق برنامه خصوصی و نیمه‌خصوصی قابل برگزاری و استفاده است.ثقفی درباره مجوز موسسات تدریس خصوصی گفت: ما به هیچ عنوان مجوز برای چنین موسساتی صادر نمی‌کنیم و این موسسات مربوط به آموزش و پرورش نیستند. آموزشگاه‌هایی که از آموزش و پرورش مجوز دریافت می‌کنند نیز باید ضوابط لازم را رعایت کرده و دارای مکان و آدرس مشخص باشند و کلاس‌های خود را در محل خود آموزشگاه برگزار کنند.

 

ارسال نظر