اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۳:۱۱
کد خبر: ۱۶۱۵۳۸

۶۰ درصد بازنشستگان کشور را فرهنگیان تشکیل می‌دهد

رییس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌ و پرورش اعلام کرد: از مجموع کل بازنشستگان کشور بیش از ۶۰ درصد از آنها را فرهنگیان تشکیل می‌دهند. احمد صافی در جمع روسای کانون‌های بازنشستگان استان‌ها اظهار کرد: ۳۰۵ کانون بازنشستگان در سراسر ایران فعالیت می‌کنند همچنین یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار بازنشسته در سطح کشور داریم که بیش از ۶۰ درصد آنها فرهنگیان هستند. صافی افزود: بیشتر منابع صندوق بازنشستگان از طریق فرهنگیان تأمین می‌شود بنابراین بازنشستگان فرهنگی در تأمین منابع صندوق بازنشستگی نقش مهمی دارند. وی بر بهره‌مندی از بازنشستگان در امر آموزش و استفاده از تجربه‌های گرآنقدر بازنشستگان تأکید و تصریح کرد: بر اساس تحقیقات انجام‌شده با موضوع بررسی مشکلات بازنشستگان، سی مشکل بازنشستگان شناسایی‌شده است اما بر پنج مشکل بیشتر تکیه شده است. رییس کانون بازنشستگان وزارت آموزش‌وپرورش گفت: حقوق ناکافی، تبعیض، بیمه، تکریم مناسب و به‌کارگیری فرزندان فرهنگیان در آموزش‌وپرورش مهم‌ترین مشکلات فرهنگیان بازنشسته است. همچنین موضوع گردشگری، چاپ نوشته‌های فرهنگیان و… از دیگر موضوعاتی است که در این راستا باید به آن پرداخته شود.

لایحه حمایت از حقوق مبتلایان به اختلالات روانی در مجلس

رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه «لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی» را برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی فرستاد.

هیات وزیران لایحه حمایت از حقوق افراد مبتلا به اختلالات روانی را در راستای حمایت از حقوق شهروندی افراد دچار اختلال روانی در ۳۸ ماده در جلسه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۸ به تصویب رساند.

با توجه به میزان افراد مبتلا به اختلالات روانی در جامعه و هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی سنگین ناشی از اینگونه بیماری‌ها برای فرد و خانواده و جامعه و با عنایت به وجود خلأ قانونی در مورد نحوه شناسایی این بیماران و رعایت حقوق آنان در مراحل مختلف بستری، درمان و ترخیص، در راستای ارتقای سلامت روان جامعه و رفع موانع تنش ‌آفرین در زندگی فردی و اجتماعی، ترویج آموزش‌های اخلاقی و معنوی و قانون‌گذاری جامع برای حمایت‌ از این قشر از افراد جامعه، این لایحه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد و در دولت به تصویب رسید.

گزارش «کیک‌های قرصی» به سازمان غذا و دارو نرسیده است

مدیرکل اداره فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: گزارش نهایی درباره کیک‌های حاوی قرص را دریافت نکرده‌ایم و در آخرین گزارشی که دریافت کردیم، علت «اقدامات خرابکارانه» ذکر شده بود. محمد حسین عزیزی در پاسخ به این سوال که آیا گزارش‌های نهایی در ارتباط با کیک‌های حاوی قرص به سازمان غذا و دارو داده شده است؟ اظهار کرد: هیچ خبری در این زمینه به اخبار قبلی اضافه نشده است. در آخرین گزارشی که ما دریافت کردیم، علت اقدامات خرابکارانه ذکر شده بود و همانطور که مسوولان وزارت بهداشت گفتند از حوزه اختیارات این وزارتخانه خارج بوده است.وی همچنین در ارتباط با طمع و بوی نفت در برخی بیسکویت‌ها گفت: گزارشی از طعم‌ نفت در بیسکویت‌ها به سازمان غذا و دارو داده نشده است و بنده اطلاعی در این زمینه ندارم. باید صبر کنیم تا گزارش‌ها برسد و بررسی‌ها صورت بگیرد.

برگزاری «آزمونک» درمدارس ابتدایی خلاف قانون است

معاون وزیر آموزش و پرورش برگزاری «آزمونک» در مدارس مقاطع ابتدایی را خلاف قانون اعلام کرد.رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در واکنش به برگزاری آزمون‌هایی که با عنوان آزمونک در مدارس مقاطع ابتدایی برگزار می‌شود، گفت: بر اساس مصوبه ۹۵1 شورای عالی آموزش و پرورش برگزاری هر گونه آزمون در مدارس مقاطع ابتدایی ممنوع است. علاوه بر این ورود موسسات و کتاب‌های کمک‌آموزشی و کمک‌درسی در مدارس ابتدایی نیز ممنوع است.

حکیم‌زاده تاکید کرد: ما اجازه برگزاری هیچ گونه آزمونی را آن هم با عناوین و اشکال مختلف در مدارس مقاطع ابتدایی نخواهیم داد و اگر چنین اتفاقی در مدارس رخ بدهد، خلاف مقررات و تخلف محسوب می‌شود، ضمن اینکه اگر گزارشی در این خصوص به دست ما برسد، حتما با آن برخورد خواهد شد. حکیم‌زاده در ادامه اظهار داشت: همان‌طور که گفتم بر اساس مصوبه ۹۵۱ شورای عالی آموزش و پرورش و بخشنامه مرکز ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش همه مدارس موظف هستند، در دوره ابتدایی از برگزاری هرگونه آزمون، تست، آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی و کمک‌درسی و موسسات ممانعت به عمل بیاورند.اگر در جایی این مساله رعایت نشود، خلاف مقررات بوده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد. مدارس باید تلاش کنند این مصوبات و قوانین را در مدارس اجرا کنند و خلاف قانون و مصوبه عمل نکنند. معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس آسیب‌های متعددی که این آزمون‌ها به دوره ابتدایی وارد کرده و چون وجود نظام رقابتی در مدارس روح و روان دانش‌آموزان ما را آزار می‌داد، تصمیم گرفتیم این آزمون‌ها را ممنوع کنیم. علاوه بر اینها آزمون‌ها موجب شده بود که موسسات به مدارس ورود کرده و سودجویی‌هایی از طریق برگزاری آزمون‌ها صورت می‌گرفت.

 

ارسال نظر