اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۱۱۷

۵۹ کشته  در حادثه تشییع پیکر سردار سلیمانی

وزیر بهداشت آخرین روند درمانی حادثه‌دیدگان مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی در کرمان را تشریح کرد.

سعید نمکی در این باره گفت: متاسفانه ۲۱۳ نفر دچار سانحه شدند که اکثرا هم با فاز خیلی بد به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

بنابر اعلام کانال خبری وزارت بهداشت، وی گفت: متاسفانه آمار کشته‌شدگان تا این لحظه حدود ۵۹ نفر گزارش شده و متاسفانه دو - سه نفر دیگر نیز در‌آی سی یو بستری هستند و حال‌شان خوب نیست و امیدواریم شفا یابند.

وزیر بهداشت گفت: در حادثه فوق حدود ۶۷ نفر در بیمارستان‌ها بستری داشتیم که از این تعداد حدود نیمی از آنها تاکنون مرخص شده‌اند.

جزییات تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی

معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، با صدور بخشنامه‌ای جزییات تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی به رسمی آزمایشی در وزارت آموزش‌وپرورش را اعلام کرد.

در ادامه بندهایی از این بخشنامه خواهد آمد.

۱- در اجرای مواد ۲ و ۳ بخشنامه مورخ ۲۸ خرداد ۹۷ سازمان اداری و استخدامی کشور منضم به بخشنامه مذکور و مصوبه شماره ۱۴ مورخ ۲۰ آذر ۱۳۹۸ شورای راهبری توسعه مدیریت وزارت متبوع، تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی آزمایشی که استخدام آنان از طریق قبولی در آزمون‌های عمومی استخدامی موضوع ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که به‌صورت عمومی برگزارشده یا می‌شود صورت پذیرفته باشد در صورت اشتغال به کار پس از ارایه درخواست کارمند و موافقت هسته گزینش با رعایت موارد ذیل بلامانع خواهد بود:

الف- حداقل پنج سال از استخدام پیمانی کارمند سپری‌شده باشد.

تبصره: چنانچه کارمند پیمانی از دستگاه اجرایی دیگری به وزارت متبوع منتقل‌شده باشد با رعایت حداقل سنوات موضوع این بند باید حداقل یک سال از زمان انتقال وی به واحدهای تابعه وزارت متبوع گذشته باشد.

ب- متوسط امتیازات ارزشیابی سالانه سه سال آخر کارمند در دوره پیمانی از ۸۰ درصد امتیازات ارزشیابی کمتر نباشد.

تبصره: چنانچه کارمند حدنصاب لازم از متوسط امتیازات ارزشیابی سه سال آخر را کسب نکند بررسی مجدد ارزیابی فرد به سال تحصیلی آینده موکول خواهد شد.

ج- عدم محکومیت کارمند به هر یک از مجازات‌های بندهای «ه»، «و» و «ز» ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری در طول دوره پیمانی.

۲- افرادی که مطابق این بخشنامه به رسمی آزمایشی تبدیل وضعیت می‌شوند پس از طی یک دوره سه‌ساله در چارچوب بخشنامه مورخ ۷ آذر ۹۷ در صورت موافقت هسته گزینش و سایر مقررات به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می‌شوند.

تبصره: تبدیل وضعیت نیروهای طرح مهر آفرین از پیمانی به رسمی آزمایشی (به‌غیراز مشمولان بخشنامه شماره مورخ ۲۹ فروردین ۹۷) در حال حاضر مجوزی ندارد و موکول به شرکت در امتحانات استخدامی عمومی (که توسط سازمان اداری و استخدامی کشور برنامه‌ریزی می‌شود) و کسب حدنصاب نمره آزمون بر اساس دستورالعمل امتحانات در دوره پیمانی است.

۳- تبدیل وضع استخدامی کارمندان پیمانی به رسمی - آزمایشی در دوره ماموریت در دستگاه اجرایی مقصد امکان‌پذیر نیست و استخدام رسمی آزمایشی آنان در دستگاه مبدأ نیز مشروط به این است که حداقل یک سال منتهی به تبدیل وضع در دستگاه اجرایی مبدأ اشتغال داشته و مفاد بندهای فوق در مورد آن رعایت شده باشد.

۴- صدور حکم رسمی - آزمایشی کارمندان پیمانی که در انتقال موقت به سر می‌برند با ادارات آموزش‌وپرورش مبدأ است.

فرونشست ۲۲ سانتی‌متری دشت مشهد

مطالعات اداره کل ژئودزی و نقشه‌برداری زمینی سازمان نقشه‌برداری کشور حاکی از آن است که دشت مشهد از توابع استان خراسان رضوی نیز دچار فرونشست شده است.

بنا به تعریف یونسکو، فرونشست عبارت است از فروریزش یا نشست سطح زمین که به علت‌های متفاوتی در مقیاس بزرگ روی می‌دهد. به‌طور معمول این اصطلاح به حرکت قائم رو به پایین سطح زمین که می‌تواند با بردار اندک افقی همراه باشد، گفته می‌شود.

این تعریف پدیده‌هایی همچون زمین لغزش‌ها را به دلیل اینکه حرکت آنها دارای بردار افقی قابل توجهی است و همچنین نشست در خاک‌های دستی که دارای مکانیزم متفاوتی است، شامل نمی‌شود.محدوده تحت تاثیر فرونشست دشت مشهد، حدود هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع و دارای بیشترین نرخ فرونشست تا ۲۲ سانتی‌متر در سال است که شامل ۱۸۶ روستا و مرکز جمعیتی از جمله روستاهای با بیشترین جمعیت به ترتیب شامل روستاهای گرجی سفلی، دهرود، کشف، دوست آباد و ... است. جمعیت مناطق متاثر از فرونشست حدود ۲۱۷هزار نفر است. در این محدوده راه آهن مشهد-سمنان به طول حدود ۱۴ کیلومتر و خطوط انتقال نیرو به طول حدود ۲۸۹ کیلومتر قرار دارد.

 

ارسال نظر