اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۱۲

۱۶۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت مستمری

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت مستمری هستند، گفت: ۴ آیین‌نامه قانون جامع معلولان در هیات دولت به تصویب رسیده ویکی نیز این هفته تصویب می‌شود. محمد نفریه با اشاره به اینکه ۴ آیین نامه مربوط به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در هیات وزیران به تصویب رسیده است گفت: هفته آینده نیز یک آیین‌نامه دیگر و یک اساسنامه به تصویب می‌رسد. به گفته وی، آیین نامه معافیت ۵۰ درصدی یکی از والدین از مالیات، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان تا پنج سال، حق کارایی معلولان و اشتغال و آیین نامه مربوط به شهریه دانشجویان از جمله مواردی است که به تصویب رسیده است. او ادامه داد: در حال پیگیری آیین‌نامه مربوط به مناسب‌سازی و همچنین تصویب اساسنامه صندوق فرصت‌های شغلی معلولان در هیات دولت هستیم. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به مهر گفت: در حال حاضر ۲۰۰هزار تومان حق پرستاری می‌دهیم که با پرداخت اعتبار قانون جامع این حق پرستاری به ۵۴۰ هزار تومان در ماه می‌رسد و همچنین

ما به التفاوت ۲۰ درصد افزایش یارانه مراکز غیردولتی، خرید وسایل توانبخشی، یارانه معیشت و ... نیز در مدت زمان کوتاهی در نهایت طی ۱۰ روز انجام می‌شود.نفریه اظهار کرد: فرد معلول هزینه‌هایش تصاعدی بالا می‌رود و باید هزینه حمل و نقل، تجهیزات، لوازم بهداشتی و ... را بیش از افراد عادی پرداخت کنند به همین دلیل در شرایط جدید اقتصادی تعداد زیادی از این افراد با مشکل مواجه شده‌اند. وی در خصوص معلولان پشت نوبت دریافت مستمری نیز گفت: در حال حاضر برای پوشش معلولان در سازمان بهزیستی پشت نوبت نداریم و تمام پشت نوبتی‌های مستمری را تا آذر ماه پارسال صفر کرده‌ایم اما با توجه به شرایط اقتصادی جدید در حال حاضر ۱۶۰ هزار معلول پشت نوبت دریافت مستمری ما قرار دارند.

افزایش اعتیاد   بین حاشیه‌نشین‌ها

رییس اداره پیشگیری از اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: حاشیه نشینی تبدیل به کلونی‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است و به دلیل عدم توجه، کنترل و نظارت کافی بر این مناطق افراد ساکن در آن برای انجام انواع و اقسام بزه‌ها آماده هستند.

داوود میرزایی‌مقدم در مورد ارتباط حاشیه نشینی با ارتکاب جرم‌های اجتماعی با بیان اینکه امروز یکی ازچالش‌های ناپایدار‌کننده شهرهای بزرگ، حاشیه شهر نشینی است، افزود: حاشیه‌نشینی یا اسکان غیررسمی متشکل از طیف گسترده‌ای از جمعیت مهاجر، کم درآمد و رانده شده است که در این نواحی آسیب‌پذیر، زمینه‌های بروز ناهنجاری‌ها را تشدید می‌کنند.او اظهار کرد: در چهار دهه گذشته حاشیه نشینی به خصوص در اطراف شهرهای بزرگ کشور به دلیل گسترش بی‌ضابطه این شهرها افزایش یافته است. در حقیقت شهرهای حاشیه‌ای حاصل تجمعات گروه‌های کم درآمد است که اغلب آنها مهاجر هستند و در این نقاط به صورت کاملا خودرو و فاقد مجوز از ناحیه‌های رسمی، اقدام به ساخت خانه‌های بی‌کیفیت می‌کنند که به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های اجرایی به سرعت رشد کرده‌اند.

رییس اداره پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری بیان کرد: حاشیه‌نشینی تبدیل به کلونی‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی شده است و با توجه به شواهدی که وجود دارد، افراد ساکن در مناطق حاشیه نشین به دلیل عدم توجه، کنترل و نظارت که در آنها عملا ناممکن است برای انجام انواع و اقسام بزه‌ها آماده هستند.او با اشاره به وجود حاشیه‌نشین‌ها در اطراف شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز، تصریح کرد: این حاشیه‌نشینی عامل صادرات بسیاری از آسیبهای اجتماعی به نقاط دیگر هستند.

میرزایی مقدم از افزایش اعتیاد در میان حاشیه‌نشین‌ها گفت و اظهار کرد: اغلب مصرف‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد در این نقاط قرار دارند و در طرح‌های ضربتی که پلیس انجام می‌دهد، این مناطق مورد هدف قرار می‌گیرند. دلیل این مساله فقر زیاد، درآمد پایین و نابرابری اجتماعی است که سبب شده، افراد به مرور از مرکز شهرها به حاشیه‌ها سوق داده شوند.

۳۶۱ کودک چشم انتظار «حامی»

کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه ۳۶۱ کودک تحت حمایت چشم انتظار حامی هستند، گفت: حامیان نوع دوست از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ میلیارد و ۸۸۹ میلیون تومان به فرزندان یتیم و غیریتیم تحت حمایت را کمک کرده‌اند.

ابوالفضل پرپنچی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۸ هزار و ۷۶۲ فرزند یتیم و غیریتیم تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند، افزود: ۳۶۱ نفر از این فرزندان شامل ۲۹ فرزند یتیم و ۳۳۲ فرزند غیریتیم چشم انتظار حمایت خیران هستند.

وی به تعداد خیرانی که به عنوان حامی با کمیته امداد استان تهران همکاری دارند اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون ۶۳ هزار و ۸۶۴ نفر از خیران نوع دوست حامی ۵۸۹۵ فرزند یتیم و ۱۲ هزار و ۸۶۷ فرزند غیر یتیم (محسنین) تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند. مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه کمک‌های حامیان به فرزندان معنوی خود به صورت نقدی و کالایی صورت می‌گیرد، گفت: حامیان نوع دوست طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۸ میلیارد و ۹۹۵ میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی به فرزندان معنوی خود کمک کرده‌اند.

 

ارسال نظر