بازنشستگان و حق‌التدریسی‌ها صاحب مسکن ملی می‌شوند

۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۰:۵۵:۵۷
کد خبر: ۱۵۷۶۹۱
بازنشستگان و حق‌التدریسی‌ها صاحب مسکن ملی می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: 10 هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش دیده شده که تمام این 10 هزار سهمیه به آزمون استخدامی منتقل شدند محسن حاجی‌میرزایی در جمع خبرنگاران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه ساخت 170 هزار واحد مسکونی برای کارکنان آموزش و پرورش درباره بودجه سال آینده این وزارتخانه گفت: وزارت آموزش و پرورش از بودجه سالانه رنج می‌برد و همواره برآورد هزینه آموزش و پرورش در بودجه به درستی صورت نمی‌گیرد.

او افزود: البته هنوز بودجه سال 99 به دولت ارایه نشده است اما تمام تلاش ما این است که بودجه امسال را واقع‌بینانه‌تر تنظیم کنیم. وزیر آموزش و پرورش را با  اشاره به بنزین سرویس‌های مدارس گفت: براساس تصمیم‌گیری‌ها قرار بر این است که رانندگان سرویس مدارس از 120 لیتر بنزین در ماه برخوردار باشند که معادل آن به کارت آنها واریز می‌شود. حاجی‌میرزایی تاکید کرد: رانندگان سرویس‌ها و اولیای دانش‌آموزان نگران این موضوع نباشند و قرار نیست دریافتی سرویس مدارس افزایش یابد. وی با اشاره به اجرای مسکن ملی در وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بازنشستگان و مجموعه معلمین اعم از پیمانی‌ها، حق‌التدریسی‌ها و سایر کارکنان آموزش و پرورش در این طرح می‌توانند شرکت کنند.

وزیر آموزش و پرورش درباره استخدامی‌های جدید وزارت آموزش و پرورش گفت: مجلس قانونی را تصویب کرده که باید برای آن آیین‌نامه اجرایی را به تصویب و اجرا برسانیم. براساس آن، معلمان حق‌التدریسی در بخش‌های مختلف به ویژه بخش پیش‌دبستانی می‌توانند تغییر وضعیت دهند. حاجی‌میرزایی تاکید کرد: 10 هزار سهمیه استخدامی برای آموزش و پرورش دیده شده که تمام این 10 هزار سهمیه به آزمون استخدامی منتقل شدند و پذیرفته‌شدگان می‌توانند وارد مراحل بعدی و طی دوره‌های بعدی شوند.  همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش نیز از اعلام و ابلاغ شیوه نامه جذب معلمان حق‌التدریس، مربیان پیش دبستانی و نیروهای نهضتی در هفته جاری خبر داد. علی الهیار ترکمن با بیان اینکه آیین نامه جذب حق‌التدریسی‌ها و نیروهای نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش از سوی دولت تصویب شده و از سوی هیات تطبیق قوانین دولت در مجلس نیز مورد تایید قرار گرفته است اظهار کرد: شیوه نامه مربوطه را در هفته جاری به ادارات کل استان‌ها ابلاغ می‌کنیم و وارد فرایند اجرا می‌شویم. او درباره مشمولان این مصوبه گفت: در قانون ۴ گروه هدف داریم؛ معلمان حق‌التدریس قبل از سال ۹۱، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهندگان مستمری که با نهضت سواد آموزی همکاری داشته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: برای دو گروه نهضتی‌ها، آزمونی برگزار می‌شود که شرط قانون است. آنها بعد از قبولی در آزمون برای طی یک دوره آموزش مهارتی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و سپس به‌کارگیری می‌شوند. الهیار ادامه داد: حق‌التدریس‌ها و مربیان پیش دبستانی واجد شرایط بر اساس نیاز، جنس، رشته و مقطع تحصیلی نیز باید در دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

 

ارسال نظر