اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۴۷۰

بررسی بودجه نوسازی مدارس در کمیسیون عمران

نایب‌رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش آموزش و پرورش در خصوص تحقق اعتبارات بودجه‌ای در سال جاری به منظور نوسازی مدارس، گفت: بر اساس این گزارش حدود ۸۰ درصد از بودجه نوسازی مدارس در سال جاری محقق شده است. ابوالفضل موسوی‌بیوکی بیان کرد: در جلسه امروز چندین طرح مورد بررسی قرار گرفت. طرح اول مربوط به عشایر بود که به آنان اجازه داده شود در محل ییلاق و قشلاق خود سرپناهی به متراژ ۷۰ متر برای خود بسازند اما وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و سازمان محیط زیست مخالف این امر بودند. نمایندگان نیز معتقد بودند که این امر باعث اشغال جنگل‌ها می‌شود فلذا مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت. او افزود: طرح دیگری که از سوی نمایندگان ارایه شده بود، تعیین و تکلیف املاک فاقد سند بود و پس از بحث و بررسی کلیات آن به تصویب رسید و قرار است در جلسات آتی جزییات آن نیز مورد بحث قرار گیرد. نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: در ادامه وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون حضور یافتند و گزارشی از هزینه‌کرد اعتبارات سال جاری این وزارتخانه ارایه شد. بر اساس گزارش حدود ۸۰ درصد از بودجه نوسازی مدارس در سال جاری محقق شده بود. موسوی‌بیوکی به ایسنا گفت: البته این بودجه به صورت اوراق تخصیص داده شده است اما بر اساس آمار گام خوبی در راستای نوسازی مدارس برداشته شده است. سازمان نوسازی معتقد بود اگر به همین میزان در سال آتی بودجه برای نوسازی مدارس تخصیص داده شود، گام بلندی در نوسازی مدارس کشور برخواهیم داشت. وی افزود: بر اساس گزارش‌ها در روستاهایی که شبکه گاز به آنجا رفته است دیگر بخاری نفتی از داخل مدارس جمع‌آوری شده و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته‌ایم. اما هنوز در برخی از روستاها که گازرسانی انجام نشده است، بخاری نفتی در مدارس وجود دارد.

بررسی 21 پرونده مرتبط با قاچاق دارو

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از پیگیری ۲۱ پرونده مرتبط با قاچاق دارو خبر داد. حسین رحیمی، رییس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره اقدامات پلیس در خصوص قاچاق و فروش دارو و اسلحه در فضای مجازی گفت: پی‌جویی جرایم و مجرمان در هر دو فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس انجام می‌شود. وی ادامه داد: واحد رصد فضای مجازی در تمام پلیس‌های تخصصی ایجاد شده و جرایم در هر دو فضا توسط آنها پیگیری می‌شود.  رییس پلیس پایتخت تصریح کرد: بطور مثال واحد رصد فضای مجازی در پلیس آگاهی نیز ایجاد شده و جرایم در آن فضا نیز پیگیری می‌شود، چراکه بسیاری از سارقان در فضای مجازی نیز فعالیت می‌کنند.  سردار رحیمی خاطرنشان کرد: در ارتباط با قاچاق دارو بیش از ۲۱ پرونده در فضای حقیقی در حال بررسی است. همچنین مسائلی همچون فروش اسلحه و مهمات، مواد مخدر، مباحث اخلاقی و اجتماعی در فضای مجازی توسط واحد رصد فضای مجازی در پلیس‌های تخصصی پیگیری می‌شود. وی همچنین درباره اجرای طرح برخورد با تخلفات موتورسواران گفت: این طرح از امروز در ۶۰ نقطه تهران اجرا خواهد شد و طبق اعلام قبلی با موتورسواران متخلف برخورد خواهد شد.

ایرانی‌ها سالانه ۸۵۳ میلیون بار به سیستم سلامت مراجعه دارند

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هر ایرانی بطور متوسط ۱۰.۳ بار در طول سال با نظام سلامت مواجهه دارد و سالانه حدود ۸۵۳ میلیون بار مردم ایران به سیستم سلامت، مراجعه می‌کنند و از هزار نفر ایرانی، سالانه ۱۴۰ نفر بستری می‌شوند. ایرج حریرچی در پانزدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی در مجتمع فرهنگی و ورزشی تلاش تهران، اظهار داشت: با توسعه و پیشرفت جوامع و گسترش بهداشت و پیشگیری، تجربه دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که مراجعات مردم به نظام سلامت افزایش پیدا می‌کند چون طول عمر افراد زیاد می‌شود و در این صورت، اکثر بیماری‌های واگیر مربوط به دوران سالمندی هستند. وی افزود: تا ۴۰ سال پیش امید به زندگی در ایران حدود ۵۰ سال بود و تا ۳۰ سال پیش بیماری آلزایمر در کشور وجود نداشت و امید به زندگی در طول ۴۰ سال گذشته، بیش از ربع قرن افزایش یافته است. معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در دنیا، ۱۰.۵ درصد از درآمد ناخالص ملی برای سلامت هزینه می‌شود و ۷۳۰۰ ملیارد دلاری که سالانه در حوزه سلامت هزینه می‌شود از مجموع هزینه‌های انرژی و نظامی بیشتر است. حریرچی اضافه کرد: نظام سلامت ۴ هدف اصلی دارد. افزایش سلامت مردم و امید به زندگی سالم، محافظت از مردم در برابر مخاطرات مالی بیماری‌ها و پیشگیری از فقر در حوزه سلامت، افزایش رضایتمندی مردم و همچنین ارتقای کارایی و ارایه خدمات سلامت بیشتر با منابع کمتر، اهداف نظام سلامت هستند. وی یادآور شد: نظام سلامت، رفیق و همراه مردم است چون در دوران سخت و بیماری به آنها ارایه خدمات می‌کند و رسانه‌ها از نظام سلامت، مجلس، دولت و جامعه، ارتقای سلامت را مطالبه کنند. معاون کل وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر ۶۰ درصد از مردم چاق هستند یا اضافه وزن دارند و باید به مردم بگوییم که چه مواد غذایی را مصرف نکنند که چاق نشوند یا اضافه وزن نداشته باشند.

 

ارسال نظر