همایش پایش اهداف و برنامه‌‌های عملیاتی فولاد خوزستان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۹۴۳
همایش پایش اهداف و برنامه‌‌های عملیاتی فولاد خوزستان برگزار شد

همایش پایش اهداف و برنامه‌‌های عملیاتی فولاد خوزستان در شش ماهه نخست سال ۹۸ با حضور محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، علی محمدی مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره، مدیران عامل شرکت‌های تابعه و سایر مسوولان شرکت فولاد خوزستان روز چهارشنبه یکم آبان ماه ۹۸ در تالار طوبی واقع در فرهنگسرای دویست دستگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، در آغاز این همایش، مهران عباس‌زاده مدیر استراتژی و تعالی سازمانی با خوشامدگویی به میهمانان، در راستای تبیین اهداف و برنامه‌های گروه فولاد خوزستان سخنرانی کرد.

در ادامه محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: راه مبارزه با فساد، هوشمندسازی تمامی اضلاع اقتصاد است؛ عملکرد فولاد خوزستان در اشتغالزایی و کمک به رفع محرومیت قابل تقدیر است.

وی افزود: تحریم‌ها ما را وادار نمود که نگاه کلان اقتصادی خود را تغییر دهیم. تحولاتی که در قیمت ارز اتفاق افتاد در اقتصاد مضر، اما برای ارزش‌گذاری بر دارایی بنگاه‌ها تاثیرگذار بود. به همین دلیل تراز واردات و صادرات به نفع صادرات در حال مثبت شدن است.

وکیلی درباره مولفه‌های تاثیرگذار بر یک بنگاه اقتصادی اذعان داشت: تنها ۳۰ درصد از مولفه‌های تاثیرگذار بر بنگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی اقتصادی بوده و ۷۰ درصد دیگر مولفه‌های غیراقتصادی و بیرونی است.

وی ادامه داد: چند متغیر راهبردی مهم و تاثیرگذار بر صنعت کشور وجود دارد؛ نخست اینکه در مجلس تصویب قانون رفع موانع تولید به دلیل نامگذاری سال به نام «رونق تولید» تسریع شود، دوم ایجاد وفاق مدیریتی و سوم شفافیت‌سازی تکلیف و حقوق در کار است. اگر برای هر فرد در سازمان و جامعه توازنی از تکلیف و حقوق وجود داشته باشد، امنیت‌آفرین است. راه دیگر مبارزه با فساد از راه هوشمندسازی اضلاع اقتصاد است.  وی تصریح کرد: شفاف‌سازی، نفاق را از بین می‌برد. آنچه سرعت توسعه را در دیگر کشورها پیش برده، رفع نفاق است.

وکیلی افزود: هر قدمی که در تکمیل زنجیره بالادستی و پایین‌دستی فولاد برداشته شود، کمک به چرخه و زنجیره اقتصاد کشور است.

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در دنیا بخشی از هزینه‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی در حوزه اجتماعی انجام می‌دهند، برای ارتقای کارآمدی و ماندگاری خود است؛ مردم خوزستان خود را در موفقیت‌‌های فولاد خوزستان شریک بدانند و به این شرکت افتخار کنند؛ این مجموعه بزرگ صنعتی در کمک‌رسانی به مناطق محروم، روستاهای اطراف، کمک به سیل‌زدگان، ارایه خدمات درمانی، آموزشی، فرهنگی و همچنین اشتغالزایی همواره پیشتاز بوده و این توجه ویژه به مسوولیت‌های اجتماعی قابل تقدیر است.

در ادامه این همایش علی‌ محمدی، مدیر عامل فولاد خوزستان گفت: با عنایت خداوند متعال و تلاش همکاران، بسیاری از اهدافی که برای سال جاری مشخص شده بود، تحقق یافته و در تولید شمش، آهن اسفنجی و گندله توانستیم طبق برنامه پیش برویم و این دستاورد حاصل زحمات کارکنان فولاد خوزستان و شرکت‌های تابعه است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه فولاد خوزستان اذعان کرد: در این راستا، شرکت‌ها و بخش‌های تامین‌کننده اقدام‌‌های خوبی انجام داده‌اند؛ همچنین در زمینه پایداری مواد از سه ماه گذشته با همکاری شرکت فولاد ریل به پایداری مناسبی رسیده‌ایم؛ عملکرد شرکت صعنتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در تولید کنسانتره و کسب رکوردهای پی‌درپی قابل تقدیر است. در شرکت صنعت فولاد شادگان نیز معادل

۸۳ درصد از برنامه‌ها تحقق یافته است.

محمدی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم‌ها تصریح کرد: با وجود چالش‌های پیش‌رو و تحریم‌ها در تحقق برنامه‌های سال رونق تولید، موفقیت‌های بزرگی به دست آمد که مرهون زحمات و تلاش شبانه‌روزی مسوولان و کارکنان گروه فولاد خوزستان است.

وی با اشاره به صادرات چشمگیر محصولات شرکت افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه در حوزه‌ صادرات توانستیم گام‌های موثری ‌برداریم؛ در هفته جاری نیز شرکت فولاد خوزستان از سوی سازمان توسعه تجارت کشور به عنوان صادرکننده برتر کشور انتخاب شد.

مدیرعامل فولاد خوزستان با اشاره به سیاست‌های این شرکت در نیمه‌ دوم سال‌ جاری خاطرنشان کرد: اولویت اول برنامه‌های فولاد خوزستان تثبیت وضعیت موجود و تحقق کامل اهداف برنامه‌های سال ۹۸ است. اولویت دوم تمرکز بر تولید محصولات خاص با ارزش افزوده بالاتر است که عمده نیاز شرکت فولاد اکسین است؛ به دنبال تملک سهام فولاد اکسین نیز هستیم و امیدواریم این امر با توافقنامه‌ای که در وزارت کار انجام شده است تا پایان سال بحث تملک این شرکت به پایان برسد.

 وی ادامه داد: اولویت بعدی ما در برنامه‌‌های شش‌ماهه دوم سال جاری، تکمیل زنجیره ارزش در بالادست برای تامین پایدار کنسانتره مورد نیاز گروه فولاد خوزستان است.

محمدی افزود: تسریع در اجرای طرح‌های توسعه، کمیته فنی هیات مدیره، پروژه اسلب عریض، مگامدول آهن اسفنجی، پست برق ۴۰۰، افزایش ظرفیت تولید در سناباد از 5/2میلیون به ۵ میلیون تن و افتتاح پروژه فولادسازی فولاد شادگان از دیگر موضوعاتی است که با جدیت در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در حوزه‌ سیاست‌ شرکت‌های تابعه، با توجه به نقش حاکمیت فولاد خوزستان تقاضا می‌شود که مانند گذشته، سیاست‌‌های هماهنگ و همسو در همه حوزه‌ها همچون منابع انسانی، مالی، تولید و فروش انجام شود.

مدیرعامل فولاد خوزستان درباره فعالیت‌های شرکت در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی گفت: مسوولیت‌های اجتماعی تنها رسیدگی به مناطق محروم و ارایه خدمات آموزشی، درمانی، فرهنگی و تامین معیشت مردم نیست و یکی از سیاست‌های ما حمایت از صنایع داخل استان است که در زنجیره پایین‌دست فولاد قرار دارند. اگر قرار است فولاد خوزستان به سودآوری برسد، باید شرکت‌های داخل استان نیز به سودآوری برسند. به همین دلیل نمایشگاه بومی‌سازی فولاد خوزستان برای شناسایی و استفاده از توانایی سازندگان داخلی برای تامین بخشی از قطعات مورد نیاز این شرکت برپا شد. بر همین اساس قرار شد، سهمیه‌ای که فولاد خوزستان به شرکت‌های داخل استان می‌دهد، به عنوان سهمیه این شرکت در بورس لحاظ شود.

وی با بیان اهمیت نیروی انسانی در فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: نیروی انسانی سرمایه اصلی سازمان محسوب می‌شود و نیاز است که دیده شوند. لذا درخواست می‌شود که مسوولان فولاد خوزستان با نیروهای زیرمجموعه خود تعامل مناسب و خوبی داشته باشند و این امر در بهره‌وری سازمان تاثیر بسزایی دارد.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: با برقراری فوق‌العاده بدی آب‌وهوا و مناطق جنگی (موضوع ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه) به صورت اختیاری موافقت شده و از اول مهرماه برای کارکنان محاسبه و در حقوق آنان لحاظ می‌شود.

گفتنی است، در آغاز این همایش سعید قاسم‌زاده قائم‌مقام شرکت صنعت فولاد شادگان، محمدحسین مولوی‌زاده مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد و مهران خرم‌نیا معاون برنامه‌ریزی و توسعه فولاد خوزستان گزارشی از اقدامات و پیشرفت پروژه‌های در حال انجام ارایه نمودند.

 

ارسال نظر