صدور یک میلیون و 100 هزار گذرنامه از اول محرم

۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۵۴۷

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا از صدور بیش از یک میلیون و 100 هزار جلد گذرنامه از اول ماه محرم تاکنون خبر داد.

محمدرضا طبایی با تشریح اقدامات انجام شده از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه در ایام اربعین، گفت: از ابتدای ماه محرم تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار جلد گذرنامه صادر شده است.

او همچنین از تمامی شهروندان خواست که به هیچ عنوان برای دریافت گذرنامه به دفاتر پلیس مهاجرت مراجعه نکنند. طبایی با اشاره به ازدحام جمعیت متقاضیان برای دریافت گذرنامه اظهار کرد: برابر آمارهای ما صدور گذرنامه از ابتدای محرم تاکنون 6 تا 7 برابر بیشتر از مدت مشابه سال قبل شده است. به همین دلیل لازم بود تا تدابیری اتخاذ شود که صدور گذرنامه با سرعت بیشتری انجام شود.

او ادامه داد: ‌در عین حال ظرفیت چاپ و صدور گذر نامه محدود بود و با توجه به اینکه لازم بود تا گذرنامه‌ها سریع‌تر صادر شود تصمیم بر این شد تا برگ تردد اربعین برای متقاضیان چاپ شود. وی با بیان اینکه این برگه تنها برای زائران اربعین و در مدت راهپیمایی اربعین معتبر است گفت: این برگه در هیچ کشور دیگری اعتبار ندارد. کسانی که می‌خواهند برگ تردد دریافت کنند باید همان مدارک مربوط به گذرنامه را ارایه و همان مراحل را طی کنند، تنها تفاوتش این است که این برگه زودتر صادر می‌شود و از طریق پست به آدرس متقاضیان ارسال خواهد شد. ضمن اینکه پس از ماموریت اربعین نیز گذرنامه اصلی این افراد به آدرسشان ارسال خواهد شد.

طبایی درباره اینکه آیا برای دریافت برگه تردد اربعین باید وجه بیشتری پرداخت شود گفت: هیچ‌وجه اضافه‌ای از زائران چه برای برگ تردد و چه برای گذرنامه دریافت نخواهد شد. وی با اشاره به آمار خروج از مرز برای زیارت عتبات خاطرنشان کرد: آمار تشرف به عتبات در بازه زمانی اول محرم تا ششم صفر 4 برابر شده به‌طوری که تنها در روز گذشته بیش از صد هزار نفر از مرزها خارج شدند.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی درباره تعداد برگه‌های تردد چاپ شده نیز گفت: تاکنون بیش از 307 هزار برگه تردد چاپ شده که تا این لحظه بالغ بر 273 هزار مورد تحویل داده شده همچنین بالغ بر 50 هزار برگه نیز در صف چاپ است. طبایی با بیان اینکه روزانه برای صدور 120 هزار برگه تردد ظرفیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 80 هزار نفر در صف صدور برگ تردد هستند. البته باز هم تاکید می‌کنم که دارندگان برگ تردد باید توجه داشته باشند که برگه‌شان تنها تا 12 آبان ماه اعتبار دارد و باید تا قبل از این تاریخ به کشور باز گردند.

او در مورد زائرانی که گذرنامه‌شان کمتر از 6 ماه اعتبار دارند نیز گفت: دولت عراق اعلام کرده بود که مدت اعتبار برای گذرنامه‌های ایرانی 6 ماه است اما تاکنون درباره گذرنامه‌هایی که تا 3 ماه اغتبار دارند سخت‌گیری نشده و آنها از مرز خارج شدند اما اگر با مواردی نظیر سخت‌گیری مواجه شویم همان‌جا شرایطی را پیش‌بینی کردیم تا مهر تمدید روی گذرنامه‌ها درج شود.

 

ارسال نظر