برای خشکاندن ریشه جرایم باید فقر را ریشه‌کن کرد

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۳۶۹

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها برای کاهش جمعیت کیفری باید فراهم شود، گفت: برای خشکاندن ریشه جرایم و جمعیت کیفری زندان‌ها باید فقر را ریشه‌کن کرد.

سلمان خدادادی با تاکید بر اینکه نگاه به زندانیان باید تربیتی و اصلاحی باشد، گفت: نوع نگاه و نگرش جامعه به زندانیان باید اصلاح شود البته در حال حاضر نوع نگاه حجت‌الاسلام رییسی به زندانیان، مطابق با نیاز فعلی جامعه است.

او بر ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تاکید کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای کاهش جرایم کیفری باید فراهم شود و به‌طور قطع یکی از زیرساخت‌ها حل مشکلات اقتصادی مردم است. وی با تاکید بر اینکه بیکاری و فقر و نداری ریشه بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، به خانه ملت گفت: برای خشکاندن ریشه جرایم و جمعیت کیفری زندان‌ها باید فقر را ریشه‌کن کرد؛ متاسفانه در حال حاضر برخی جوانان تحصیلکرده به دلیل نبود اشتغال مناسب برای تامین معیشت خود به قاچاق روی آوردند بنابراین چنین جرایمی افزایش ظرفیت زندان‌ها را به دنبال دارد و اگر به دنبال کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها هستیم باید بهبود وضعیت تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داد. این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: البته قضات باید در صدور حکم نهایت دقت را داشته باشند زیرا بخشی از افرادی که برایشان حکم صادر می‌شود پس از مدتی بی‌گناهی آنها به اثبات می‌رسد.

خدادادی بر ضرورت اصلاح و تربیت زندانیان برای بازگشت به زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: توجه به اشتغال، آموزش و معیشت زندانیان می‌تواند از بازگشت دوباره آنها به زندان جلوگیری کند؛ نیاز است سازمان زندان‌ها، خیرین و دولت به حمایت از زندانیان توجه جدی داشته باشند.

 

ارسال نظر