اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۱۱۹

رشد ۲.۹ درصدی مراجعین نزاع

در پنج ماهه ابتدای امسال ۲۷۵ هزار و ۶۱۷ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۹ درصد بیشتر شده است. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در پنج ماهه ابتدای امسال ۲۷۵ هزار و ۶۱۷ مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند، این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین نزاع ۲۶۷ هزار و ۷۶۴ نفر بود، ۲.۹ درصد بیشتر شده است. از کل مراجعین نزاع در پنج ماهه ابتدای امسال ۱۸۶ هزار و ۳۸۷ نفر مرد و ۸۹ هزار و ۲۳۰ نفر زن بودند.

همچنین در این مدت استان‌های تهران با ۴۶ هزار و ۲۱۰، خراسان رضوی با ۲۳ هزار و ۴۷۰ و اصفهان با ۲۰ هزار و ۴۸۳ بیشترین و استان‌های ایلام با یک هزار و ۳۵۱، بوشهر با یک هزار و ۷۱۷ و خراسان جنوبی با یک هزار و ۷۶۷ مورد مراجعه کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته‌اند. مطابق آمارهای موجود در این پنج ماه بیشترین آمار مراجعین نزاع با ۶۱ هزار و ۷۴۲ نفر در تیر ماه و کمترین آن با ۴۴ هزار و ۸۵۸ نفر مربوط به فروردین ماه است. در مرداد امسال نیز آمار مراجعین نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۵۹ هزار و ۹۷۴ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ دهم درصد کمتر شده است.

صدور کارت موقت زیارتی برای زائران اربعین

فرمانده ناجا گفت: کارت موقت زیارتی به تأیید مسوولان داخلی و مسوولان عراقی رسیده است و اگر گذرنامه‌ها دیر حاضر شود این کارت را برای زائران صادر می‌کنیم. حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایپاس ۲۰۱۹ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هجدهمین نمایشگاه لوازم وتجهیزات پلیسی، امنیت و ایمنی امروز افتتاح شد. وی افزود: در این نمایشگاه ۳۱۲ غرفه در حال فعالیت هستند و از ۲۱ کشور نمایندگانی در این نمایشگاه حضور دارند. اشتری یادآور شد: در این نمایشگاه در خدمت مخترعین و مهندسین ایرانی برای بهره‌برداری از علم و دانش ایرانی هستیم. او گفت: این دوره از نمایشگاه ایپاس رشد خوبی در آوردن تجهیزات و فناوری‌ها نسبت به سال‌های قبلی این نمایشگاه داشته است. فرمانده ناجا ادامه داد: نیروی انتظامی همواره درصدد بوده است که با تجهیزات و فناوری‌های روز، خود را به روز کند و امیدواریم تا سه سال آینده به این مهم دست یابیم. او اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد از تجهیزاتی که پلیس استفاده می‌کند، تولید داخل است. اشتری تأکید کرد: در هفته نیروی انتظامی بنا داریم از یک سری تجهیزات جدید پلیسی رونمایی کنیم که یک سری از این تجهیزات در این نمایشگاه رونمایی شده و باقی آنها در هفته ناجا رونمایی می‌شود. فرمانده ناجا افزود: همکاران ما در مسیرها و پایانه‌ها حضور دارند و با تمام توان امنیت زائران را حفظ می‌کنند. اشتری تصریح کرد: سعی داریم روند سریعتری برای صدور گذرنامه اتخاذ کنیم ولی اگر ببینیم این کار طول می‌کشد، کارت موقت زیارتی برای زائران صادر می‌کنیم. او اظهار کرد: کارت موقت زیارتی به تأیید مسوولان داخلی و مسوولان عراقی رسیده است و اگر گذرنامه‌ها دیر حاضر شود این کارت را برای زائران صادر می‌کنیم.

زمان پرداخت معوقات مستمری مددجویان

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان در شهریورماه پرداخت شده است، درباره معوقه ماه‌های گذشته گفت: به محض تامین اعتبار لازم برای پرداخت این معوقات از سوی دولت ظرف ٢۴ ساعت این معوقه در حساب مددجویان قرار می‌گیرد. وحید قبادی دانا با بیان اینکه ٣٧٠٠ نفر تحت پوشش این فعالیت‌ها در سراسر کشور هستند، توضیح داد: در حوزه آموزش در مجموع ١٣ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش این برنامه هستند که شهریه تحصیلی آنها در دانشگاه آزاد تا کارشناسی ارشد به شکل کامل پرداخت می‌شود. همچنین در دانشگاه علمی کاربردی و پیام نور هم بین ۵٠ تا ۶٠ درصد شهریه پرداخت می‌شود. از امسال نیز کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در نظر گرفته‌ایم. او افزود: همچنین برای فرزندان کسانی که معلول سرپرست خانوار است و فرزند دانشجو دارد نیز کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود. تقریبا بیش از ٢٣٠٠ نفر از این افراد هم دارای کم شنوایی و ناشنوایی هستند که تحت پوشش قرار دارند. تقریبا در کشور الان حدود ٢١٣ هزار نفر از افرادی که ناشنوایی و کم‌شنوایی دارند تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ١۴ درصد از معلولان را تشکیل می‌دهند. قبادی دانا با بیان اینکه حدود ٧۴ هزار نفر هم دارای معلولیت صوت و گفتار هستند، ادامه داد: این افراد ۵ درصد از افراد دارای معلولیت را تشکیل می‌دهند. بیش از ١٠٠ هزار نفر از افرادی که دچار ناشنوایی هستند مستمری دریافت می‌کنند و در حوزه اشتغال هم باید تلاش‌هایی صورت بگیرد. او در خصوص وسایل کمک توانبخشی نیز اظهار کرد: تقریبا کل بودجه وسایل کمک توان بخشی سازمان بهزیستی کشور ۴٢ میلیارد تومان است که ١٨ درصد آن برای افراد ناشنوا و کم شنوا اختصاص داده شده است. در سال ٩٧ به ١٠ هزار نفر توانستیم سمعک تقدیم کنیم و تعداد بسیار زیادی هم پشت نوبت هستند. او در مورد افزایش مستمری مددجویان نیز گفت: از محل اعتبارات سازمان بهزیستی افزایش ٢٠ درصدی مستمری مددجویان از شهریورماه اعمال شد البته مبلغ ناچیز است ولی امیدواریم از محل هدفمندی هم درصد خوبی اختصاص یابد. تاکید ما این است حداکثر میزانی که امکان دارد با مساعدت دولت امکان پذیر شود.

 

ارسال نظر