اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۳۲:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۶۴۰

سرانجام پیشنهاد جابه‌جایی ریلی سربازان سردار مهری

چند سال پیش و پس از وقوع چند حادثه برای اتوبوس حامل سربازان بود که پیشنهاداتی در مورد جابه‌جایی سربازان با قطار مطرح شده، رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا سرانجام درخصوص  این پیشنهادات توضیحاتی ارایه کرده است. سردار تقی مهری درباره اینکه آیا امکان اعزام سربازان به پادگان و مراکز آموزشی از طریق قطار وجود دارد یا خیر، اظهارکرد: اعزام سربازان در حال حاضر به دو صورت دسته‌جمعی و انفرادی انجام می‌شود، اما در مورد اینکه این افراد با قطار جابه‌جا شوند، باید توجه کرد که در هیچ پادگانی ایستگاه قطار نداریم که سربازان ما را تا دم در ببرد و پیاده کند. او به ایسنا گفت: به همین دلیل نیز در سراسر کشور جابه‌جایی سربازان از طریق حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس انجام می‌شود اما نظارت بر این اتوبوس‌ها و راننده‌هایشان هم از سوی پلیس راهور و هم از سوی نیروهای مسلح وجود داشته و ایمنی خودرو و شرایط رانندگان مدام بررسی و رصد می‌شود.

۳ سال حبس برای ورود غیرمجاز به عراق

معاون وزیر دادگستری از صدور حکم سه سال حبس در صورت ورود غیرمجاز به عراق خبر داد. محمود عباسی گفت: در زمان حاضر حدود چهارصد ایرانی از سال گذشته همچنان دوران محکومیت خود را در زندان‌های عراق می‌گذرانند. او تاکید کرد: هموطنان و زائرانی که قصد عزیمت به عراق دارند، از ورود غیرمجاز به عراق خودداری کنند. معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: در صورت ورود غیرمجاز به عراق، سه سال حبس در انتظار افرادی است که مرتکب چنین جرمی شوند.

عباسی افزود: مقامات دو کشور، زمینه عزیمت بدون روادید به عتبات عالیات را برای هم وطنان عزیز و عزاداران حسینی فراهم کرده‌اند و زائران با درج مهر خروج در مرزهای مشترک می‌توانند به عراق سفر کنند. او از هم وطنان خواست به قوانین و مقررات کشور عراق احترام بگذارند و از ورود غیرمجاز به این کشور خودداری کنند. این مقام قضایی با هشدار به زائران درباره رعایت نکردن قوانین کشور عراق تاکید کرد: به همراه داشتن مواد مخدر و حتی داروهای روان گردان جرم و قابل تعقیب کیفری است که مجازات‌های سنگینی در انتظار مرتکبان آن خواهد بود. وی گفت: ایران با کشور عراق موافقت نامه انتقال محکومان و استرداد مجرمان دارد، اما هم وطنان عزیز توجه داشته باشند که تشکیل پرونده و رسیدگی‌های قضایی، طولانی و زمان بر است و محکومان باید بخشی از محکومیت خود را در عراق گذرانده باشند تا بتوانند در فهرست انتقال قرار بگیرند.

اعمال افزایش ۲۹درصدی شهریه مهدهای کودک

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه شهریه ۲۹ درصدی مهدهای کودک اعمال شده است گفت: با مهدهایی که بیش از مبلغ اعلام شده شهریه را افزایش دهند برخورد می‌شود. حبیب‌الله مسعودی فرید به مهر گفت: نامه مربوط به افزایش شهریه مهدهای کودک خرداد ماه به مهدهای کودک ارسال شد و براساس مصوبه کارگروه تعیین درصد افزایش شهریه، قرار شد از ۱۰ تیرماه افزایش ۲۹درصدی اعمال شود. او افزود: در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مهدهای کودک افزایش‌ها را اجرایی کردند و فقط تعداد محدودی افزایش شهریه را مهرماه اجرایی می‌کنند که آن هم به دلخواهشان بوده است. معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه حقوق پرسنل مهدهای کودک از ابتدای فروردین ماه افزایش یافته است، تاکید کرد: با توجه به تورم ۴۰درصدی برخی انتظار داشتند افزایش‌ها بیش از این باشد اما به منظور رعایت حال خانواده‌ها و اینکه تحت فشار نباشند امسال ۲۹ درصد شهریه‌ها رشد داشت.

چگونگی دریافت حقوق بازنشستگی با بیمه دانشجویی

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی نحوه برخورداری از بیمه دانشجویی تامین اجتماعی را تشریح کرد. محمدحسن زدا در صفحه اینستاگرامی خود مطالبی ویدئویی تحت عنوان «دانستنی‌های تامین اجتماعی» منتشر می‌کند و به مرور برخی قوانین تامین اجتماعی می‌پردازد. او با بیان اینکه امکانی فراهم شده تا دانشجویان نیز بتوانند خود را بیمه کنند گفت: گاهی سوالاتی پرسیده می‌شود مبنی بر اینکه اگر دانشجو دفترچه بیمه داشته و تحت تکفل والدین خود باشند دیگر نیازی به بیمه شدن ندارد؟ پاسخ این است که بهره مندی از دفترچه بیمه تحت تکفل پدر، فقط یک فرصت درمانی است و فرزندان در آینده حقوق بازنشستگی ندارند. وی افزود: دانشجویان می‌توانند برای بیمه کردن خود به صورت کامل به شعب سازمان مراجعه کنند و از مزایای مختلفی چون مستمری در دوران بازنشستگی بهره مند شوند. او با اشاره به اینکه سه مدل بیمه برای دانشجویان وجود دارد گفت: مدل اول با حق بیمه ۱۲ درصدی است و مزایای بازنشستگی دارد. مدل دوم حق بیمه ۱۴درصدی دارد و شامل خدمات بازنشستگی و فوت می‌شود. مدل سوم نیز خدمات بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی را در برمی‌گیرد. به‌منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه و در اجرای بند ۷ یک هزار و هشتصد و بیست و دومین صورتجلسه هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه ۶۸۵ امور فنی بیمه‌شدگان این سازمان صادر شد. بر این اساس دانشجویان دانشگاه‌ها با ارایه کارت دانشجویی معتبر بر اساس درآمد مبنای پرداخت حق بیمه که از 1.1 برابر حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود، از تاریخ ۳۱/‌۰۶/‌۹۷‬ مشمول مقررات مربوط به قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد قرار داده شده‌اند و می‌توانند با بیمه‌پردازی تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

 

 

ارسال نظر