اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۹۳

جعل مُهر پزشکان برای نسخه‌ کردن داروهای گران

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوءاستفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، تا پایان امسال همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت. محمد جهانگیری درباره پزشکانی که برخی داروهای وارداتی گران قیمت را نسخه می‌کنند، گفت: تقریباً در هر روز ۳ الی ۴ نامه را ارجاع می‌دهم که پزشکان به ما اطلاع‌رسانی کردند که از مهرشان سوءاستفاده شده است و ما این موضوع را هم از نظر قضایی و هم در حوزه وزارتی پیگیری می‌کنیم. او گفت: ساخت یک مُهر کار دشواری نیست و کسانی که بخواهند سوءاستفاده کنند، قطعاً از مهر پزشکان هم سوءاستفاده می‌کنند. معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از جعل مُهر پزشکان، ادامه داد: ما برای جلوگیری از جعل مهر پزشکان اقدام به ایجاد امضای الکترونیک برای همه پزشکان کرده‌ایم که این موضوع در حال انجام است و تا پایان سال تمام پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت و می‌توانند نسخه الکترونیک تجویز و امضا کنند.او که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی همه نسخه‌ها به صورت الکترونیک امضا می‌شود و دیگر امضای دستی وجود ندارد و به همین دلیل این سیستم کاملاً امن است.

فرجه سربازی به کنکوری‌های مشمول

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد به آن دسته از کنکوری‌های مشمولی که باید در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام شوند تا مهرماه برای انتخاب رشته فرصت داده شده است. سردار تقی مهری در نشست خبری درباره اقدامات و برنامه‌های سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهارکرد: امسال برای سفر اربعین مشمولان غیرغایب سربازی وثیقه‌ای پیش‌بینی نشده و بر این اساس تمامی مشمولان غیرغایب و حتی دارندگان برگ اعزام می‌توانند بدون پرداخت وثیقه از تاریخ هفت مهر تا ۱۰ آبان از کشور خارج شده و به عراق سفر کنند. او ادامه داد: البته در این خصوص متقاضیان باید حتما گذرنامه معتبر داشته و قبل از سفر مشخصات خود را در سامانه وظیفه عمومی ناجا ثبت کنند. وی از فرجه سازمان وظیفه عمومی ناجا به متقاضیان کنکور خبر داد و گفت: به متقاضیان کنکور که از پارسال معافیت تحصیلی داشتند و می‌بایست تا تیر، مرداد و شهریور به سربازی اعزام می‌شدند، تا مهرماه فرصت داده شد تا انتخاب رشته کنند. رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در پاسخ به ایسنا در مورد اینکه آیا امکان حضور سربازان در راهپیمایی اربعین وجود دارد یا خیر، گفت: در مورد سربازان در حال خدمت مقرراتی از سوی ستادکل نیروهای مسلح وضع شده و تعداد مشخصی از سربازان در هر یگان با نظر فرمانده و معاونت نیروی انسانی می‌توانند در بازه تعیین شده به کشور عراق سفر کنند.رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه مقدار از درآمدهای دولت از طرح جریمه‌ ریالی سربازی صرف سربازان شده است، گفت: این بودجه به خزانه دولت واریز شده، اما تا جایی که من اطلاع دارم این رقم خیلی قابل توجه نبوده است. من باید مدافع حقوق سربازان باشم و به همین دلیل نیز اعلام می‌کنم که حقوق سربازان خیلی ناچیز است و در سال‌های اخیر نیز درصد کمی به آن اضافه شده است.

واژه مدرسه «هوشمند» را قبول ندارم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه واژه مدرسه هوشمند را قبول ندارم، گفت: تاکید من استفاده هوشمندانه از فناوری‌هاست و خوشبختانه نسبت به سال‌های قبل با سرمایه‌گذاری که آموزش و پرورش با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام داده بسترسازی مناسبی برای گسترش استفاده از فناوری‌ها در مدارس انجام شده که البته نیاز به توسعه و سرمایه‌گذاری بیشتری دارد تا به اهداف مورد نظر برسیم. مهدی نوید ادهم در رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری اطلاعات با رویکرد مهارت کارآفرینی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استارتاپ‌ها و بخش‌های خصوصی فعال در این حوزه برگزار شد، گفت: مجتمع آموزشی فرهنگ اقدام نوآورانه‌ای را انجام داد و با برگزاری این رویداد، ظرفیت‌های بخش غیردولتی را به میدان آموزش و پروش فرا خواند.او افزود: ما در وزارت آموزش و پرورش باور داریم دانش‌آموزان باید مهارت‌های لازم را حوزه فناوری اطلاعات یاد بگیرند، به همین دلیل در سند تحول بنیادی - که یک سند استراتژیک برای آموزش و پرورش است - یکی از ساحت‌های تربیتی را ساحت تربیتی علمی و فناورانه قرار دادیم و در این راستا باید معلمان را آموزش دهیم و توانمند کنیم البته تعدادی از مدارس به این مهم پی بردند و پیشرفت‌های خوبی حاصل شده که امیدواریم این نوع حرکت‌ها گسترش یابد و نسل آینده با این توانمندی‌ها بیشتر آشنا شود. نوید ادهم با اشاره به ضرورت توجه مدارس به استفاده از فناوری‌های جدید و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مدارس، زیرساخت‌های لازم را در این راستا فراهم آوردند، گفت: این موضوع را باید در مدارس تمام مناطق و از جمله مناطق محروم توسعه دهیم و مهم‌ترین موضوع بحث سرمایه‌گذاری روی معلمان است.

 

ارسال نظر