اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۶ - ۰۰:۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۵۰۳۷۵

تیشه سوءاستفاده کنندگان از ارز دولتی دارو به ریشه سلامت

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مافیایی دارو تیشه به ریشه سلامت بیماران می زنند، گفت: قوه قضاییه هرشرکتی که در واردات دارو، قانون را دور زده است را پای میز محاکمه بکشاند.  اصغر سلیمی درباره تامین دارو در کشور،گفت: اظهار نظر وزیر بهداشت ودرمان در خصوص وضعیت دارو باید مورد واکاوی قرار بگیرد  زیرا ارز وارداتی دارو تنها باید هزینه واردات دارو شود در غیر این صورت این عمل نقض حقوق انسانی بیماران است.   نماینده مردم سمیرم در  مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه شفافیت تخصیص ارز وارداتی  برای واردات دارو در اولویت  برنامه های دولت  قرار بگیرد تصریح کرد: کمبود دارو برای بیماران به‌ویژه بیماران صعب العلاج باید مورد رصد قرار بگیرد زیرا کمبود دارو برای این نوع از بیماران به شدت می تواند وضعیت جسمانی بیمار را تحت تاثیر قراردهد. سلیمی به خانه ملت گفت: هیچ نوع  برهانی  برای  خاطیانی که با ارز وارداتی دارو ، کالاهای غیر مرتبط را  به جای دارو وارد کرده اند وجود ندارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس  تصریح کرد: شکی نیست که باید شرکت های تولید کننده دارو برای پاسداری از اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قراربگیرند اما باید شفاف و روشن باشد در شرایطی که در تحریم های اقتصادی قرار داریم، ارز وارداتی دارو در کدام مسیر هزینه و خرج می شود. سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد:  قوه قضاییه  هرشرکتی که در واردات دارو، قانون را  دور زده است را پای میز محاکمه بکشاند.

خالکوبی مشهود مانع صدور گواهینامه است

رییس دایره آموزش همگانی پلیس راهور فاتب گفت: چنانچه فردی دارای خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف باشد، این موضوع مانع از صدور گواهینامه برای او می‌شود. موسوی‌پناه رییس دایره آموزش همگانی پلیس راهور فاتب با اعلام خبر فوق اظهار داشت: چنانچه فردی دارای خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف باشد، این امر مانع از صدور گواهینامه برای وی می‌شود.  رئیس دایره آموزش همگانی پلیس راهور فاتب تصریح کرد: چنانچه فردی خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف و خودزنی بر تن داشته باشد، باید از نظر احتمال به برخی اختلالات روانی تاثیرگذار در رانندگی مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار ‌گیرد. او افزود: پس از بررسی و ارزیابی روانشناسان چنانچه فرد متقاضی صدور گواهینامه موفق به گذراندن صحیح ارزیابی‌ها و بررسی‌ها شود می‌تواند گواهینامه خود را با تایید روانشناسان دریافت کند.  

موسوی‌پناه از خانواده‌ها خواست تا با نظارت بر رفتار نوجوانان و کشاندن آنان در آغوش گرم خانواده از ارتکاب آنان به چنین رفتارها و خودزنی‌هایی روی بدن فرزندان خود جلوگیری کنند.

تولید سواری دیزلی، تجارت آلاینده‌هاست

رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم از تعویق یا تعلیق مواد قانون هوای پاک بدون بررسی در کمیسیون‌های تخصصی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه قوانین مربوط به خروج موتورسیکلت‌های فرسوده و تولید موتورسیکلت‌های برقی بدون بررسی در کمیسیون‌های تخصصی و تنها با درخواست موتورسیکلت‌سازان در دولت به مدت یک سال به عقب افتاد. مهدی میرزایی با اشاره به موضوع تولید سواری دیزلی که اخیرا توسط ایران خودرو دیزل مطرح شده است ،گفت: سازمان محیط زیست به جد با چنین درخواستی مخالف است. او ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که این خودروساز برای رسیدن به هدف خود پیگیری‌های جداگانه‌ای انجام می‌دهد اما سازمان محیط زیست با وجود اعلام مخالفت و اعلام نظر کارشناسی خود در این باره، برای بررسی مجدد این موضوع را به کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور محول کرده است. رییس مرکز ملی هوا با اشاره به اینکه کنسرسیوم دانشگاه‌های برتر کشور با تولی‌گری دانشگاه تهران به منظور بررسی مسائل زیست محیطی تشکیل شده است، گفت: موضوع تولید سواری دیزلی نیز به این کنسرسیوم احاله شد تا اساتید دانشگاه در این موضوع اظهار نظر کنند. اخیرا این کنسرسیوم مخالفت خود را با طرح تولید سواری دیزلی به‌صورت مکتوب به سازمان محیط زیست ارائه داده  و اعلام کرده است که تولید سواری دیزلی به لحاظ کارشناسی مورد تایید نیست و در صورت تولید اثرات جبران ناپذیری بر سلامت مردم در سال‌های طولانی خواهد داشت. میرزایی تاکید کرد: در صورت تولید سواری دیزلی در ایران شاهد تجارت آلایندگی خواهیم بود. لازم به ذکر است سن فرسودگی که برای سواری دیزلی در نظر گرفته شده ۲۰ سال است. در نتیجه در صورت تولید و ورود این دستگاه‌ها به چرخه مصرف آسیب‌های جبران ناپذیری در حوزه آلودگی هوا به مردم وارد می‌شود و یک بدعت و رویه غلط پایه گذاری می‌شود که کل کشور را سال‌ها با چالش مواجه خواهد کرد. وی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای مصوبه نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی گفت: طبق این مصوبه در سال ۹۳ وزارت کشور موظف شد که اقدامات لازم را برای تجهیز ناوگان دیزلی به فیلتر دوده انجام دهد اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی برای اجرای این مصوبه دولت توسط وزارت کشور صورت نگرفت. میرزایی در ادامه همچنین از حذف بودجه فیلتر دوده توسط شورای اسلامی شهر تهران انتقاد کرد و گفت: سال گذشته قرار بود بودجه‌ای برای نصب فیلتر دوده روی اتوبوس‌های کار کرده اختصاص داده شود که متاسفانه شورای شهر تهران با اختصاص این ردیف بودجه مخالفت کرد که جای تاسف دارد.

 

 

ارسال نظر