اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۰۰:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۴۶۴۷۳

واکنش ابتکار به طلاق‌های صوری برای دریافت مستمری

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری واکنش نشان داد. معصومه ابتکار درباره طلاق‌های صوری زنان برای دریافت مستمری گفت: این اصلا اتفاق خوبی نیست و باید مراقبت و نظارت بیشتری صورت گیرد. وی ادامه داد: همچنین این اقدام از سوی برخی زنان می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد، چراکه این کار یک فریب و تخلف بزرگ قانونی است. امیدواریم آموزش‌های لازم به زنان ارائه شود تا شاهد این نوع تخلفات نباشیم. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره اظهارات اخیر رییس قوه قضاییه درباره کاهش زندانیان مهریه به ایلنا گفت: در حال حاضر قوانین و مقرراتی در خصوص مهریه وجود دارد و ما امیدواریم چنانچه قرار است در رویه قانون تغییری ایجاد شود با بررسی کامل و همه‌جانبه باشد، چراکه مساله مهریه، موضوعی است که مربوط به خانواده است و باید همه جوانب آن بررسی شود. ابتکار افزود: نباید در این خصوص افراط و تفریط داشته باشیم و سیاست‌هایی را اتخاذ کنیم که زنان در بحث مهریه آسیب ببینند. بنابراین تقاضای من این است، حتما بررسی‌های لازم قبل از هر گونه تصمیم در این خصوص صورت گیرد. ابتکار اظهار کرد: نباید به دلیل یک سری فشارها در این خصوص در تصمیم‌گیری‌ها تعجیل کرد، درست است که در حال حاضر یک سری افراد به دلیل مهریه مشکل دارند و در زندان هستند، اما این مساله آن وسعت و گستردگی را ندارد که بخواهیم به دلیل آن یک سیاست کلان ملی را تغییر دهیم.

شراکت امریکا با قاچاقچیان مواد مخدر محرز  است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رشد ۱۰ برابری تولید مواد مخدر را ارمغان حضور امریکا در افغانستان دانست و گفت: شراکت امریکا با قاچاقچیان مواد مخدر محرز است. حسین نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه ایران در طول 40 سال بعد از انقلاب برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر هزینه‌های مالی و جانی بسیاری متحمل شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران  شهدای زیادی را در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ و هم‌اکنون نیز نیروهای انتظامی مظلوم کشور در این مسیر به شهادت می‌رسند، این در حالی است که ما در تولید، توزیع و مصرف آن هیچ نقش و سودی نداریم. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواد مخدر در بیرون مرزهای جمهوری اسلامی ایران و در خاک افغانستان و پاکستان تولید می‌شود و اکثر تولیدکنندگان نیز با امریکا در ارتباط هستند به نحوی که از زمان ورود امریکا به افغانستان، تولید مواد مخدر در این کشور 10 برابر شده است در حالی که آنها با شعار مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به این کشور حمله کردند، این موضوع نشان می‌دهد که امریکایی‌ها در حال تجارت مواد مخدر هستند.  نقوی حسینی با بیان اینکه مواد مخدر صرفاً از مسیر ایران به اروپا ترانزیت می‌شود و هیچ نفعی برای کشور ندارند، به خانه ملت گفت: ایران در راستای مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از ترانزیت هزینه‌های بسیاری پرداخت کرده است. تا چه زمانی باید برای ملت‌های دیگر فداکاری کنیم؟ اگر اروپا به این مسائل توجه نکند، قطعاً ایران در سیاست‌های خودش تجدید نظر خواهد کرد.   نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افغانستان در اختیار امریکا و اروپا است، اظهار کرد: ارتش کشور‌های اروپایی و ناتو در کشور افغانستان مستقر هستند و اگر بخواهند به راحتی می‌توانند از تولید و ترانزیت مواد مخدر جلوگیری کنند، اما نه تنها جلوگیری نمی‌کنند بلکه در خودشان شریک تولیدکنندگان و قاچاقچان مواد مخدر هستند و این امور را مدیریت می‌کنند.

کالایی اقتصادی به نام پسماند

صبح دیروز و در آخرین روز گرامیداشت هفته محیط زیست با حضور کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران،شهردار منطقه ٥ و مسئولان شهرداری منطقه ٢٢ تهران ، بخشدار کن، معاون فرماندار تهران، تشکل‌های مردم نهاد و جمعی از جوامع محلی دوستدار محیط زیست حاشیه محور سولقان و رودخانه کن از زباله پاکسازی شد. کیومرث کلانتری در حاشیه این پاکسازی با اشاره به اینکه اینگونه برنامه ها مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین مردم است، افزود: بر اساس قانون ، حفظ محیط زیست وظیفه ای عمومی است و همه آحاد جامعه در قبال محیط زیست و طبیعت مسئولیت دارند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در ادامه اظهار داشت: برنامه امروز یک حرکت نمادین است و پیام آن به کسانی که نسبت به محیط زیست کم لطف هستند و زباله های خود را در طبیعت رها می کنند این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه گرداند. کلانتری با بیان اینکه اجرای این برنامه ها در واقع تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی است که حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی می داند و همه آحاد جامعه باید نسبت به محیط زیست احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: اقدام امروز  این پیام را دارد که هیج جا دور نیست و هیچ چیز هم دور ریختنی نیست و حق نداریم که پسماندهایمان را در طبیعت رها کنیم. او ادامه داد: در حقیقت پسماند یک کالای اقتصادی است و درصد زیادی از آن قابل باز یافت است و  باید به چرخه بازیافت برگردد. کلانتری با بیان اینکه طرح تفکیک از مبدا زباله را در قانون داریم و شهرداری موظف به اجرای این قانون است، افزود: باید با تفکیک زباله از مبدا و کاهش پسماند، کمترین میزان پسماند را به سایت‌های دفن زباله انتقال دهیم و این نیازمند زیر ساخت، فرهنگسازی و مشارکت مردم است.

 

ارسال نظر