اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۸۸

مبارزه با ملخ‌ها در ۶ شهرستان استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از مبارزه با ملخ‌ها در ۶ شهرستان استان تهران خبر داد و گفت: مبارزه با ملخ‌ها در مناطقی از فرودگاه امام، اراضی رباط کریم و دشت ورامین در مناطق پاکدشت و شریف‌آباد صورت گرفته است. محمد درجاتی درباره هجوم ملخ‌ها به استان تهران گفت: ملخ‌هایی که در استان‌های مختلف کشور دیده شده‌اند، ۸ نوع هستند که از این تعداد ۳ الی ۴ نوع آنها در استان تهران دیده‌ شده‌اند. او با اشاره به میزان پراکندگی ملخ‌ها در استان تهران ادامه داد: میزان پراکندگی و پیمانه فضایی ملخ‌ها هنوز در استان تهران به خط قرمز و بحران نرسیده است، در حال حاضر مبارزه با ملخ‌ها در بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است. مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به ایلنا گفت: مبارزه با ملخ‌ها در مناطقی از فرودگاه امام، اراضی رباط کریم و دشت ورامین در مناطق پاکدشت و شریف‌آباد صورت گرفته است. درجاتی با بیان اینکه ملخ‌ها در مناطقی وارد شهر نیز شده‌اند، گفت: در حسن‌آباد فشافویه ملخ‌ها از ری و در شریف آباد از پاکدشت وارد شهر شده‌اند، البته حجم ملخ‌ها بسیار کم بود و مشکلی در این خصوص وجود نداشت و ما به مردم این اطمینان را دادیم که مشکلی از سوی ملخ‌ها نخواهند داشت. او ادامه داد: در ۶ شهرستان شامل فیروزکوه، دماوند، پردیس، ملارد، رباط‌کریم مبارزه با ملخ‌ها صورت گرفته است و ملخ‌های مشاهده شده در این مناطق همانطور که گفتم ۳ الی ۴ نوع هستند که البته فراوانی زیادی ندارند. ما قصد سم‌پاشی نداشتیم، چراکه تعداد ملخ‌ها نزدیک به خط قرمز هم نشده بود، چه برسد به اینکه بخواهد از خط قرمز هم عبور کند، اما به دلیل اینکه ممکن بود توده ملخ‌ها در فرودگاه امام پروازها را با مشکل مواجه سازد از همین‌رو ما سم‌پاشی از این منطقه را شروع کردیم.

به اموال بازنشستگان چوب حراج نزده‌ایم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه باید بنگاه‌های زیان ده را تعیین تکلیف کرد و معنای آن چوب حراج زدن به دارایی‌ها نیست گفت: آنچه دنبال می‌کنیم حرکت به سمت بنگاه‌هایی است که سود بالاتر دارند. میعاد صالحی با اشاره به سیاست خروج از بنگاه‌داری که در صندوق بازنشستگی کشوری دنبال می‌شود اظهار کرد: تا بحث خروج از بنگاه داری زیان ده مطرح شد، یک عده گفتند اینها می‌خواهند بنگاه‌ها را بفروشند و حراج کنند. چرا دل مردم را خالی می‌کنید؟ اصلاً اینطور نیست. وی افزود: بنگاه‌هایی داریم که سوء مدیریت، فساد، عدم دقت و ضعف تکنولوژی منجر به زیان دهی آن شده است. وقتی تکنولوژی منسوخ شده باشد، دیگر بنگاه نمی‌تواند ادامه کار بدهد، یا باید تکنولوژی و ماشین جدید وارد کنیم، یا مسیر را به سمت دیگری تغییر دهیم زیرا اگر بنگاهی امسال ۵۰۰ میلیارد تومان زیان بدهد، سال بعد ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود. مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری که در یک برنامه تلویزیونی حضور یافته بود، با تاکید بر اینکه باید بنگاه‌های زیان‌ده را تعیین تکلیف کرد و معنای آن چوب حراج زدن به دارایی‌ها نیست گفت: آنچه دنبال می‌کنیم حرکت به سمت بنگاه‌هایی است که سود بالاتر دارند. صالحی همچنین در صفحه اینستاگرام خود توضیحات بیشتری در این باره ارایه کرد و نوشت: پس از آنکه اعلام کردیم قصد خروج از بنگاه‌داری زیان ده و ورود به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های با ارزش افزوده بالا و پر سود را داریم، عده‌ای اینطور وانمود کردند که انگار ما خدای ناکرده قصد چوب حراج زدن به اموال و سرمایه‌های بازنشستگان را داریم.

گفت‌وگوهای سفارشی برخی پزشکان در تلویزیون

معاون کل وزارت بهداشت گفت: برنامه‌های گفت‌وگو محور در صدا و سیما با برخی پزشکان، دلیلی بر برجسته بودن آن پزشک نیست و گاهی جنبه تبلیغی دارد. ایرج حریرچی در مورد تبلیغات خارج از عرف پزشکان در فضای مجازی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر تبلیغاتی که در امور پزشکی و دارویی در فضای مجازی انجام می‌شوند، غیرقانونی هستند، گفت: طبق ماده ۷ آیین نامه بند ب ماده ۳ قانون نظام پزشکی، تبلیغ دارو و ذکر خواص درمانی در رسانه‌های عمومی که مخاطب آنها عموم مردم هستند، ممنوع است. او افزود: بطور مثال، وزارت بهداشت مجوزی را به محصول تقویت مو می‌دهد، اما ذی‌نفعان آن محصول بطور اغراق‌آمیز و غیر‌واقعی اثربخشی آن محصول را با ذکر داشتن مجوز وزارت بهداشت تبلیغ می‌کنند؛ در حالی که وزارت بهداشت مجوز را برای تقویت موهای موجود داده است و نه بیشتر. معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه طبق ماده ۸ همان آیین‌نامه، تبلیغاتی که ادعایی مبنی بر اثرات درمانی، تشخیصی، پیشگیری و بازتوانی دارند حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند، افزود: عمده تبلیغات پزشکی باید با نظارت سازمان پزشکی باشد و پیشنهاد ما این است که مدعی العموم وارد شود.  حریرچی تبلیغات در حوزه پزشکی را تحث تاثیر تقاضای القایی و تقسیم منابع بین گروه‌های مختلف ذکر کرد و گفت: گاهی تبلیغات در قالب برنامه‌های گفت‌وگو محور در روزنامه‌ها و صدا و سیما منتشر می‌شوند که جنبه رپرتاژ داشته و اثر تبلیغی دارند؛ چرا که برخی مردم تصور می‌کنند حتما پزشکی که در رسانه ملی در خصوص موضوع پزشکی صحبت می‌کند، قطعا پزشک حاذق و برجسته‌ای است و بر‌مبنای همین تصور مراجعات بیماران به مطب پزشک مذکور به‌شدت افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی که اکثر پزشکانی که در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا می‌کنند در سطح متوسط هستند.

 

 

ارسال نظر