اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۵۶

هزینه‌های غیرضروری خرج تامین دارو شود

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه‌های دارویی را ندارند، گفت: دارو نیاز اساسی بیماران برای طی پروسه درمان تلقی می‌شود و نباید به هیچ‌وجه ممکن خدشه‌ای به ارایه خدمات دارویی کشور وارد شود.

اصغرسلیمی درباره وضعیت گران شدن اقلام دارویی در سال98، گفت: بسیاری از بیماران توان مالی و اقتصادی مناسبی برای تهیه دارو ندارند و این در حالی است که ورود برخی از داروهای وارداتی با ارز دولتی گران تمام می‌شود. او اظهار کرد: افزایش حتی یک درصدی نرخ دارو در سال 98 منطقی نیست زیرا بسیاری از مردم نیز در شرایط کنونی توان خرید دارو را ندارند چه برسد به اینکه شاهد افزایش نرخ دارو نیز باشیم. وی به خانه ملت گفت: دولت با راهکار‌های اقتصادی اجازه ندهد دارو بر مسیر گرانی گام بردارد و از همین رو دولت با قطع هزینه‌های غیر ضروری حوزه بهداشت ودرمان را تقویت کند.

 سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با بیان اینکه بسیاری از بیماران توان پرداخت هزینه‌های دارویی را ندارند یادآورشد: دارو نیاز اساسی بیماران برای طی پروسه‌ای درمان تلقی می‌شود و نباید به هیچ‌وجه ممکن خدشه‌ای به ارایه خدمات دارویی کشور وارد شود.

۴۰ میلیون نفر تحت پوشش طرح سنجش فشار خون

وزیر بهداشت گفت: برای اولین‌بار بسیج ملی کنترل فشارخون به عنوان یک طرح مهم پیشگیرانه در سطح کشور از امروز اجرا می‌شود. سعید نمکی اظهار کرد: مرگ و میر مادران باردار و کودکان حداقل

یک دهم شد و ایران در بین کشورهای شرق مدیترانه به عنوان اولین کشور پیشرفته در توسعه زیرساخت‌ها مطرح شد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم طرح تحول سلامت دستاوردهای مهمی در توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت داشتیم.

او از بیماری‌های غیرواگیر به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و مخصوصا فشار خون، یکی از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر مردم ایران یاد کرد و افزود: در سال 96 حدود 380 هزار مرگ در کشور گزارش شد که 313 هزار مورد آن به دلیل بیماری‌های غیرواگیر بود. از این 313 هزار مورد، 161 هزار مورد به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی بود و حدود 97 هزار مورد از مرگ و میر مردم ایران مستقیما به دلیل فشار خون بوده است.وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر بخواهیم در راستای پیشگیری اقدامی کنیم باید حتما به سراغ کنترل فشار خون برویم، اظهار کرد: حداقل 40 درصد و در برخی مناطق تا 60 درصد از مردم از بیماری فشارخون خود اطلاع ندارند و زمانی متوجه می‌شوند که باید در بخش‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری شوند یا خدمات دیالیز را دریافت کنند بنابراین به جای توسعه بخش‌های ویژه بیمارستانی و بخش‌های دیالیز باید به پیشگیری فشارخون بپردازیم تا کار مردم به این بخش‌ها نکشد.به گفته وی وقتی جوانان و افراد کمتر از 50 ساله کشور دچار مرگ زودرس ناشی از فشارخون می‌شوند، فاجعه‌ای غم‌انگیز رخ می‌دهد. وزیر بهداشت با بیان اینکه در بسیج ملی کنترل فشار خون 40 میلیون نفر از افراد بیشتر از 30 سال کشور تحت پوشش سنجش فشارخون قرار می‌گیرند، گفت: برای اولین‌بار بسیج ملی کنترل فشارخون به عنوان یک طرح مهم پیشگیرانه در سطح کشور، منطقه و حتی جهان است اجرا می‌شود.

فرماندار تبریز: اتصال برق دلیل آتش سوزی بازار بود

فرماندار تبریز اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط آتش‌نشانی و نظر کارشناسان دادگستری و اعلام کتبی آنان، اتصال برق دلیل آتش‌سوزی در سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز بود.

بهروز مهدوی روز جمعه در آیین پرداخت خسارت بیمه‌گذاران زیان‌دیده حادثه آتش‌سوزی سرای «ایکی قاپیلار» بازار تاریخی تبریز افزود: در این حادثه 125 باب مغازه از 50 تا 100 درصد آسیب دیدند که تنها 90 مغازه بیمه کامل داشتند و همین امر ارزش بیمه را نشان می‌دهد. مهدوی اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بازار تبریز ساعت 22: 15 شب به آتش نشانی اطلاع داده شد و بلافاصله آتش‌نشانان و مسوولان ارشد شهری و استانی در محل حادثه حضور یافتند و هم افزایی و همدلی حاکم بر فضا سبب شد که آتش در کمتر از پنج ساعت مهار شود. وی با اشاره به اینکه تنها نیم درصد وسعت بازار دچار حریق شد، در ارتباط با برگزاری جلسه با نمایندگان بیمه‌ها، تشریح کرد: ساعت 30: 7 صبح روز پنج‌شنبه جلسه‌ای با شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی در فرمانداری برگزار کردیم و خواستار تشکیل پرونده و رسیدگی سریع به موضوع آتش‌سوزی بازار شدیم. فرماندار تبریز در ارتباط با تصمیمات اتخاذ شده برای کمک به خسارت دیدگان سرای «ایکی قاپیلار» بازار تبریز نیز گفت: واگذاری رایگان مغازه‌های شهرداری تبریز به مدت یک سال، آغاز مرمت بازار از فردا (شنبه)، استمهال اقساط بانکی اصناف، اعطای تسهیلات

کم بهره، تعریف ساز‌ و‌ کار برای چک‌های سوخته و توقف دریافت مالیات از جمله تمهیدات اندیشیده شده دراین زمینه است. وی اضافه کرد: با درس گرفتن از حادثه آتش سوزی بازار تبریز پس از این سازمان صمت در صدور و تمدید پروانه اصناف وجود بیمه را ضروری خواهد کرد؛ همچنین جلسه‌ای با نیروی انتظامی برای تعریف ساز و کار حفاظت از بازار برگزار خواهد شد.وی ادامه داد: البته خود اصناف برای استفاده از نگهبان در تیمچه‌ها باید اقدام کنند، زیرا در صورت حضور نگهبان، چه بسا آتش‌سوزی سرای «ایکی قاپیلار» بازار تبریز در همان لحظات اول با کپسول آتش‌نشانی اطفا می‌شد.

 

ارسال نظر