دانشگاه آزاد: همین که از مصدومان کسی فوت نکرد، کافی است

۱۳۹۸/۰۲/۲۶ - ۱۶:۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۶۷۱

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که مسوولیت پیگیری درمان دانشجویان مصدومِ حادثه علوم تحقیقات را به عهده دارد در پاسخ به برخی نارضایتی‌ها گفت: همه این دانشجویان از دانشگاه شکایت کردند تا دیه‌شان را بگیرند، آیا می‎شود هم پولشان را بگیرند، هم خدمات به آنها ارایه شود؟ اگر کسی پول نگیرد، می‌تواند از خدمات استفاده کند. وقتی کسی پول را گرفته و به انتخاب خودش به یک مرکز درمانی برای معالجه رفته است، نمی‌تواند بگوید این مرکز به درد نمی‌خورد زیرا می‌تواند به مراکز درمانی دیگری مراجعه کند، به هر حال پول درمان به آنها داده شده است.

بیش از پنج ماه است که از حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم تحقیقات می‌گذرد، اما دانشجویان آسیب‌دیده در این حادثه بعضا یا با دشواری تمام به کلاس‌های خود می‌آیند یا دیگر پایشان را به دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات نگذاشتند.مسوول درمان و رسیدگی به وضعیت دانشجویان مصدوم معتقد است وقتی مصدومان از بیمارستان مرخص شدند، هزینه‌هاشان به بیمه برمی‌گردد و دانشگاه تا حدی می‌تواند به دانشجویان کمک کند. محسن نفر، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به وضعیت دانشجویانی که در حادثه واژگونی اتوبوس دچار آسیب شدند، به ایلنا گفت: برخی از دانشجویان مصدوم بهبودیافته و به کلاس‌های درس خود رفته‌اند و برخی دیگر نیز حدود یک یا دو سال زمان می‌برد، تا کاملا خوب شوند، اما همین که در میان مصدومان مرگ و میر نبوده، کافی است.

او درباره گلایه دانشجویان مصدوم از روند درمانی‌شان گفت: چه کسی هست که از درمان گلایه نداشته باشد؟ همه از درمان گلایه دارند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که مسوولیت پیگیری درمان دانشجویان حادثه دیده است، ادامه داد: آیا الان شما از وضعیت اقتصادی گلایه ندارید؟ همه دارند. در خصوص درمان نیز این گلایه‌ها وجود دارد، یک شخص بیمار نمی‌تواند بطور کامل رضایت داشته باشد، ما نیز نمی‌توانیم رضایت همه را جلب کنیم. نفر در پاسخ به این سوال که آنها می‌گویند، قرار بود دانشگاه روند درمان را پیگیری کند، گفت: خیر، هر بیماری یک پزشک دارد و ممکن است از پزشک و بیمارستان هم شاکی باشد، ما وظیفه داشتیم در مرحله حاد به دانشجویان کمک کنیم تا آنها نجات پیدا کنند، ادامه درمان آنها به بیمه، وضعیت درمانی و بیمارستان برمی‌گردد. ما که با بیمارستان طرف قرارداد نبوده‌ایم.

 

ارسال نظر