اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۱۲

آغاز پرداخت مستمری بازنشستگان با اعمال افزایش‌ها

‌مدیرکل امور مالی سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت مستمری بازنشستگان با اعمال افزایش‌های سال جاری از ۲۰ اردیبهشت آغاز شده و مستمری بگیران از همین ماه افزایش مستمری خود را دریافت می‌کنند. یونس کریم نژاد افزود: تا پایان ماه جاری حقوق تمامی مستمری بگیران این سازمان با اعمال افزایش‌ها طبق زمان‌بندی پرداخت می‌شود. او افزود: به منظور مساعدت با استان‌های سیل زده، حقوق اردیبهشت بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان‌ها به همراه افزایش‌های اعمال شده پرداخت شده است. کریم نژاد اضافه کرد: در تلاش هستیم مابه التفاوت افزایش مستمری بازنشستگان مربوط به فروردین ۹۸ را در خرداد پرداخت کنیم.

وضعیت شهریه مدارس غیردولتی در سال   جدید

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره تغییرات شهریه امسال مدارس غیردولتی در مقایسه با سال گذشته با توجه شرایط اقتصادی موجود گفت: تقریبا شهریه‌ها مانند سال گذشته است، اما با توجه به شاخص‌ها متناسب‌سازی شده است. مجتبی زینی وند با بیان اینکه در راستای اعلام شهریه مدارس غیردولتی که باید تا پایان اردیبهشت ماه انجام شود، اطلاعات موسسان وارد سامانه الگوی شهریه شده است، اظهار کرد: پس از طی مرحله پایش صحت و سقم اطلاعات، شهریه‌ها استان به استان اعلام خواهند شد. او درباره گلایه موسسان مدارس غیردولتی نسبت به شهریه‌های تعیین شده در سال گذشته به ایسنا گفت: الگوی شهریه مدارس متناسب با هزینه تمام شده است، به همین علت ممکن است برخی موسسان اعتراض‌هایی داشته باشند که سال قبل هم اینگونه بود و به آن رسیدگی شد. رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حتماً متناسب با الگوی شهریه پیش خواهیم رفت اظهار کرد: اعتراضاتی هم اگر مطرح باشد قانون اجازه داده بررسی کنیم؛ ممکن است این اعتراض به میزان شهریه اضافه شده یا مربوط به همان شهریه سال قبل باشد.  زینی وند افزود: طبق قانون، کارگروه‌های تعیین شهریه در مناطق، الگوی اطلاعات موسسان را بررسی و تأیید می‌کنند و سپس به کارگروه استان ارسال می‌کنند تا بررسی و ابلاغ شود. ستاد وزارت خانه نیز کارگروه تخصصی ذیل شورای سیاست‌گذاری دارد که اعتراضات موسسان به شهریه اعلامی را بررسی می‌کند. وی درباره تغییرات شهریه امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به شرایط اقتصادی موجود گفت: تقریباً شهریه‌ها مانند سال گذشته است، اما با توجه به شاخص‌ها متناسب‌سازی شده است.

کودکان کار  در چنگال یک عده  سودجو هستند

نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه افرادسود جو و فرصت طلب از عدم اجرایی قانون در زمینه کودکان کار سود اصلی را می‌برند، گفت: کودکان بى گناه در چنگال یک عده سود جو به اشتغال کاذب مشغول هستند. محمد رضا صباغیان بافقی درباره وضعیت کودکان کار در حوزه اشتغال، گفت: زمانی که قانون در زمینه برخورد با پدیده کودکان کار به نحو اصولی وشایانی اجرایی نمی‌شود و با متخلفین برخورد قاطع نمی‌شود بنابراین مسلم است که کودکان کار در حوزه اشتغال مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. نماینده مردم مهریز، ابرکوه، خاتم، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی الزامی است که چتر حمایتی‌اش را  روی کودکان کار بازکند و نگذارند، کودکان بی‌گناه مورد سوءاستفاده برخی افراد به اصطلاح مافیا شوند، به خانه ملت گفت: با بررسی و تحقیق می‌توان به سر رشته‌های سوءاستفاده از کودکان کار پی برد و این افراد را در مقابل قانون محاکمه کرد. او ادامه داد: بی‌تفاوتی به اشتغال کاذب در حوزه کودکان کار تبعات سنگینی در حوزه اشتغال دارد بنابراین الزامی است که هرچه سریع‌تر قانون در زمینه مبارزه با کودکان کار اجرایی شود تا بتوان پدیده کودکان کار را بطور کامل ریشه کن کرد بنابراین الزامی است که در این حوزه نظارت جامع مدنظر قرار بگیرد. عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس بابیان اینکه افرادسود جو و فرصت‌طلب از عدم اجرایی قانون در زمینه کودکان کار سود اصلی را می‌برند یادآورشد: کودکان بى گناه در چنگال یک عده سود جو به اشتغال کاذب مشغول هست.

شناسایی ۲۹۲ بیماری نادر در ایران

بیماری‌های نادر در چند سال گذشته به واسطه فعالیت رسانه‌ها و فعالین اجتماعی بیش از پیش شناخته شده‌اند؛ اما همچنان برخی افراد این بیماری‌ها را با بیماری‌های خاص یکی می‌دانند؛ موضوعی که احتیاج به تفکیک دارد تا بتوان حقوقی را که دولت برای بیماران خاص قائل است را برای بیماران نادر نیز قائل شد. حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر، با بیان اینکه در این بیماری، از هر ۱۰ هزار نفر، دو نفر به آن مبتلا می‌شوند، گفت: بیماری خاص در کشور ما به تعدادی از بیماری‌های خونی مانند تالاسمی و هموفیلی و... اطلاق می‌شوند که مورد حمایت دولت و بیمه‌ها هستند. اما در علم پزشکی تعریفی تحت این عنوان برای بیماری خاص نداریم. او افزود: تاکنون ۲۹۲ نوع بیماری نادر با مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در ایران شناسایی شده است که در صدر شایع‌ترین این بیماری‌ها در کشور ما بیماری «دیستروفی»، «نوروفیبروماتوز» و «آلوپسی» است. با شناسایی‌های صورت گرفته حدود ۳۵۰۰ نفر بیمار نادر در ایران زندگی می‌کنند؛ اما متأسفانه می‌دانیم که این آمار بیش از این است و همچنان نیاز به شناسایی است.

 

ارسال نظر