اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۰۸۱

تمدید مهلت ثبت‌نام  وام  ۲۰ میلیونی ازدواج

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام اینترنتی وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت، تمدید شد.

میعاد صالحی گفت: بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری که فرزندانشان صرفاً در سال ۱۳۹۷ ازدواج کرده باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق به نشانی cspf.ir نسبت به ثبت‌نام اینترنتی وام ۲۰ میلیون تومان ازدواج اقدام کنند.

صالحی یادآور شد: این مهلت تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ تمدید شد.

 به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، اولویت این وام با بازنشستگانی است که کمترین میزان حقوق را دریافت می‌نمایند. همچنین منابع این وام از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری صندوق تأمین شده است. این وام با کارمزد ۸ درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه و اقساط ماهانه حدود ۴۰۰ هزار تومان صرفاً برای آن دسته از فرزندان بازنشستگان کشوری که عقد نامه شان در سال ۱۳۹۷ صادر شده باشد، درنظر گرفته شده است.

برای ثبت‌نام وام ۲۰ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری، بارگذاری ۴‌صفحه اول عقدنامه مربوط به سال ۱۳۹۷ و تصویر تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی بازنشسته (همسر بازنشسته) و فرزند (شامل زوج و زوجه) در سامانه ثبت‌نام اینترنتی وام، مورد نیاز است.

دستگیری مرد اسیدپاش

معاون مبارزه جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مرد ۳۵ ساله که اقدام به اسیدپاشی کرده بود خبر داد. علی ولی‌پور گودرزی در توضیح خبر اظهار کرد: در یازدهم اردیبهشت ماه امسال طی تماس خانمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام داشت: همسرش اقدام به اسیدپاشی به صورت وی کرده و متواری گردیده است که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و برای رسیدگی تخصصی از کلانتری ۱۳۸ جنت‌آباد به اداره شانزدهم پلیس آگاهی ارجاع گردید.

او افزود: شاکی با حضور در اداره ۱۶ پلیس آگاهی به کارآگاهان، گفت: در ساعت ۲۱ یازدهم اردیبهشت ماه امسال با همسرم «یاسر» در منزل در حال صحبت بودیم و از آنجا که با هم بر سر یک‌سری موضوعات اختلاف شدید داشتیم آن شب هم گفت‌وگوی ما منجر به مشاجره شدید شد که همسرم اقدام به پاشیدن اسید به صورتم کرد که به همین دلیل دچار مصدومیت از ناحیه صورت و دست شدم. همسرم بعد از این اتفاق بلافاصله از منزل متواری شد. شاکی در ادامه اظهارات خود افزود: همسرش بیکار است و چندین سال است که به مواد مخدر شیشه نیز اعتیاد دارد. این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از شنیدن اظهارات شاکی با بررسی بانک اطلاعات پلیس مشخص شد یاسر دارای سابقه کیفری در خصوص مواد مخدر است. طی اقدامات پلیسی محل تردد وی در محدوده خیابان ولی‌عصر شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی متهم در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه طی یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد. او عنوان کرد: در تحقیقات پلیسی متهم به کارآگاهان، اظهار داشت: مدت یک سال است با شاکی ازدواج کرده‌ام و از چند روز قبل اسید تهیه کرده بودم که ناگهان با همسرم وارد مشاجره شدم که در همین هنگام اقدام به اسیدپاشی به صورت وی کردم و متواری شدم. متهم در توصیف شرایط خانوادگی‌اش، گفت: به دلیل اختلاف شدید و بیکاری و اعتیاد به مواد مخدر همیشه با همسرم درگیر بودم. معاون مبارزه جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به اسیدپاشی، متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد

علت شیوع تالاسمی در سیستان و بلوچستان

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، با تاکید بر لزوم فرهنگسازی مناسب برای کاهش ازدواج‌های فامیلی که یکی از عوامل بروز بیماری تالاسمی است، گفت: آمار بالای تالاسمی در استان سیستان و بلوچستان به دلیل ازدواج‌های فامیلی زیاد در این منطقه است که در مواردی حتی در دفاتر اسناد رسمی ثبت نشده و افراد آزمایش‌های پیش از ازدواج را انجام نمی‌دهند؛ تا جایی که این استان نسبت به جمعیت خود رتبه اول جهانی در ابتلا به تالاسمی را دارد. مهدی شادنوش افزود: در سال گذشته در ۲۲۷ بخش بیش از ۱۸ هزار بیمار تالاسمی، در ۶۳ بخش حدود ۱۲ هزار بیمار هموفیلی، در ۵۸۴ بخش حدود ۳۴ بیمار دیالیزی خدمات دریافت کرده‌اند. همچنین در ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی ۱۶۲۵ بیمار خدمت دیالیز دریافت کردند. این آمار در مورد بیماران‌ ام‌اس به ۶۷ هزار مورد، بیماران «ای بی» ۶۳۰ مورد و بیماران «ام‌پی‌اس» به ۳۳۵ بیمار رسید. او با بیان اینکه ارایه خدمات به بیماران دیالیزی در سال ۷۶ به عدد ۱۴۷ مورد رسیده بود و در بخش دیالیز صفاقی به ۱۶ بیمار می‌رسید، گفت: این ارقام در سال ۹۷ به ۳۴ هزار مورد دیالیز رسیده است. این یک روند افزایشی بوده و پیش‌بینی می‌شود از این ارقام هم بالاتر رود.

 

 

ارسال نظر