اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۱:۰۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۷۱۸

مشکل کارت هوشمند ملی حل می‌شود

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال با اشاره به اینکه مشکل صدور کارت‌های هوشمند ملی از سوی چاپخانه دولتی در حال برطرف شدن است، گفت: کارت‌های هوشمند درحال تراشه‌گذاری هستند.

سیف‌الله ابوترابی اظهار کرد: صدور کارت‌های هوشمند ملی بعد از تحریم‌های صورت گرفته با مشکل مواجه شده بود و تصمیم گرفته شد از توان و دانش متخصصین داخلی استفاده شود. او گفت: بر اساس صحبت‌هایی که با چاپخانه داشتیم مشکل صدور کارت‌های هوشمند ملی در حال برطرف شدن است و این کارت‌ها در مرحله تراشه‌گذاری هستند.معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون نفر از افرادی که سال گذشته ثبت نام و اقدامات اولیه برای دریافت کارت هوشمند ملی را در دفاتر پیشخوان دولت انجام داده‌اند در انتظار صدور کارت‌های هوشمند خود هستند که با تمام شدن مرحله صدور کارت‌ها، به مرور متقاضیان کارت‌های خود را دریافت خواهند کرد. ابوترابی گفت: صدور و ارایه کارت‌های هوشمند به ظرفیت چاپخانه بستگی دارد که باید این رقم از سوی آنها اعلام شود.

آمار چاقی و لاغری

جوانان ایرانی

رییس گروه سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس وزارت بهداشت ضمن ارایه آماری از وضعیت سلامت جوانان در کشور و با اشاره به آمار 1.5 درصدی افسردگی در جوانان، بر لزوم حمایت سیاست‌گذاران از برنامه‌های تدوین شده در جهت سلامت جوانان از جمله کاهش مرگ و میر به دلیل حوادث ترافیکی تاکید کرد.

گلایل اردلان افزود: برمبنای ارزیابی‌های صورت گرفته روی ۲۰۰ هزار جوان؛ هشت درصد آنها شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸ درصد داشتند که لاغر بودند، ۱۸ درصد شاخص توده بدنی بین ۲۵ تا ۲۹.۹ داشتند که اضافه وزن داشتند و ۷.۰۷ شاخص توده بدنی بالاتر از ۳۰ درصد داشتند که چاق محسوب می‌شوند. او افزود: ۴۷ درصد جوانان فعالیت فیزیکی کمتر از ۱.۵ ساعت دارند و ۳۲ درصد فعالیت فیزیکی ۱.۵ ساعت یا بیشتر دارند. بنابراین یکی از اقدامات ما باید در جهت افزایش این ساعات فعالیت و تحرک فیزیکی جوانان باشد. اردلان در ادامه با استناد به مطالعات صورت گرفته، در خصوص اختلالات روانی در جوانان گفت: حدود ۱.۵ درصد جوانان افسردگی، 0.5 درصد اختلال دو‌قطبی، 0.7 درصد صرع و 0.7 درصد اقدام به پرخاشگری دارند که به روانشناس ارجاع داده شده‌اند. همچنین چهار درصد از جوانان حداقل یکی از انواع تنباکو، 0.7 درصد ترکیبات افیونی، ۲درصد قرص آرامبخش و ۳ درصد اقدام به مصرف نوشیدنی‌های الکلی کرده‌اند.

دریافت نیازهای دارویی سیل‌زدگان با پیامک

مدیرکل اداره امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های سازمان غذا و دارو از ارسال پمادهای ضد‌گزیدگی و دورکننده حشرات به اهواز خبر داد.مهناز خانوی با اشاره به تمهیدات سازمان غذا و دارو برای تامین شیرهای رژیمی و متابولیک برای کودکان مبتلا به آلرژی در مناطق درگیر سیل در کشور، گفت: در زمینه شیرهای رژیمی و متابولیک پیش از آغاز سیل یک ذخیره نوروزی پیش‌بینی و برای معاونت‌های غذا و دارویی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال کرده بودیم که خوشبختانه این ذخیره تاکنون پاسخگوی نیازهای بیماران بود.

خانوی درباره تامین مکمل‌هایی چون قطره آهن و... برای کودکان تازه متولد شده در مناطق سیل‌زده، گفت: یکی از اقداماتی که با معاونت غذا و داروی اهواز و شبکه بهداشت پل دختر انجام می‌دهیم، این است که فهرست دارویی مورد نیازشان را به صورت اس‌ام‌اسی یا واتس‌آپی برای ما می‌فرستند و ما از طرف داروخانه ۱۳ آبان فهرست را برایشان ارسال کردیم.

سهمیه برای داوطلبان سیل‌زده کارشناسی ارشد منتفی شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وجود تعویق زمان آزمون کارشناسی ارشد، دیگر سهمیه‌ای به داوطلبان مناطق سیل‌زده تعلق نمی‌گیرد.

منصور غلامی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن سهمیه برای داوطلبان مناطق سیل‌زده دیگر منتفی است، به ایلنا گفت: برای کمک به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد مناطق سیل زده در ابتدا قرار بود که سهمیه‌ای در نظر گرفته شود تا دیگر آزمون را به تعویق نیاندازیم، اما بعد تصمیم بر تعویق برگزاری زمان آزمون کارشناسی ارشد گرفته شد، از این رو سهمیه‌ای هم دیگر در نظر گرفته نمی‌شود.

غلامی با اشاره به عدم تغییر زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۸ گفت: پروسه کنکور و به دست آوردن نتایج به این شکل نیست که ما امروز کنکور را برگزار ‌کنیم و فردا نتایج اعلام ‌شود، بلکه برگزاری و رسیدن به نتایج آزمون یک پروسه طولانی دارد. ضمن اینکه همکاران ما در پشت صحنه آزمون مسوولیت‌ها و کارهای زیادی دارند که باید انجام دهد و اگر زمان کنکور سراسری به تعویق بیافتد، وقتی برای رسیدگی به کارها و برنامه‌های آزمون نخواهند داشت.

 

ارسال نظر