تصویب نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی

۱۳۹۸/۰۱/۲۴ - ۰۰:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۴۲۳۵۵
تصویب نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از خرده‌نظام‌های سند تحول بنیادین، نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی است، افزود: نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در اولین جلسات شورای عالی در سال جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مهدی نوید ادهم با بیان اینکه خوشبختانه در سال ۹۷، زیر نظام‌های سند تحول را در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رساندیم، اظهار کرد: اهداف دوره‌های تحصیلی نیز در سال گذشته تصویب شد که بسیار مهم و تعیین‌کننده بود.

او افزود: قصد داریم در سال ۹۸ چند خرده نظام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تصویب برسانیم که در دستور کار قرار گرفته است. دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از خرده نظام‌های سند تحول بنیادین، نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی است، به ایسنا گفت: نظام جامع مشاوره و هدایت تحصیلی اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند و در اولین جلسات شورای عالی در سال جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نوید ادهم همچنین به تعیین تکلیف قانونی برای ارایه برخی خدمات آموزشی تربیتی در مناطق محروم مرزی، مناطق آزاد و مدارس خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این موارد نیز در سال ۹۸ در دستور کار قرار خواهد گرفت، اکنون متون این قوانین جهت بررسی آماده شده است.

او به استقرار سامانه رصد پیشرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز اشاره و اظهار کرد: این سامانه اکنون مستقر شده است و امور اجرایی آن در حال انجام است. ما ارزیابی‌های خود را داریم و آمار و ارقام مربوطه را وارد آن سامانه می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر