اخبار

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۰:۲۴:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۲۵۵

برنامه پرتاب ۳ ماهواره در ایران انجام می‌شود

مهر| وزیر ارتباطات گفت: با وجود فشارهای امریکا برنامه پرتاب ۳ ماهواره در ایران انجام خواهد شد. محمدجواد آذری جهرمی که برای شرکت در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در ژنو به سر می‌برد به رویترز گفت: با وجود فشارهای امریکا برنامه پرتاب ۳ ماهواره در ایران انجام خواهد شد. وی افزود: موشک‌های توسعه یافته برای کارهای علمی ساخته شده و هیچ گونه کاربرد دیگری ندارد. وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: برنامه توسعه موشک ماهواره‌بر ایران بر کسی پنهان نیست. وی تاکید کرد: موشک‌هایی که هم‌اکنون در ایران توسعه یافته‌اند برای حمل ماهواره هستند و برای فعالیت‌های موشکی دیگر استفاده نمی‌شوند. جهرمی گفت: ایران در صورت انجام فعالیت‌های موشکی آن را بطور شفاف انجام می‌دهد. این فعالیتی مخفی نیست و بخشی از حق ما برای دفاع از خود است.

جایزه جامعه اطلاعاتی به شبکه علمی ایران رسید

جایزه جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در حوزه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی به اپراتوری شبکه علمی ایران (شعا) اهدا شد.

در این اجلاس که با حضور مدیران ارشد فناوری اطلاعات ارتباطات از سراسر جهان شامل وزرا و معاونین وزرای ارتباطات کشورهای مختلف در سالن سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در شهر ژنو سوییس برگزار شد، تندیس و لوح تقدیر جایزه جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در گروه علوم پایه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی ایران، به معاونت امور بین‌الملل شعا اهدا شد.

در این مراسم هولیون ژائو دبیرکل‌ای تی یو (اتحادیه بین‌المللی مخابرات) با اشاره به 10 ساله شدن جایزه بین‌المللیWSIS  گفت: همکاری کشورها برای ایجاد جامعه امن ارتباطی باعث نوآوری و همکاری بیشتر بین کشورهای دنیا می‌گردد.

 در این اجلاس که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و هیات رسمی ج.ا.ایران نیز حضور داشتند؛ از میان بیش از 1100 پروژه، از جمله 6 پروژه معرفی شده جمهوری اسلامی ایران، در 18 گروه از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت می‌کردند؛ درنهایت 90 پروژه به مرحله دوم راه یافتند و در این میان شبکه علمی ایران به عنوان تنها پروژه ایرانی از میان پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت جایزه E-Science این دوره WSIS  شد.

توییتر تعقیب بیش از ۴۰۰ نفر را در یک روز ناممکن کرد

گیزمودو| توییتر به منظور مقابله با هرزنامه‌نویسان تعداد افرادی را که هر کاربر می‌تواند در یک روز تعقیب یا فالو کند از ۱۰۰۰ نفر به ۴۰۰ نفر کاهش داده است.

بسیاری از هرزنامه‌نویسان حاضر در توئیتر برای تبلیغات یا مقاصد دیگر روزانه کاربران زیادی را تعقیب کرده و مطالبی را برای آنها ارسال می‌کنند و موجب آزار و اذیت این افراد می‌شوند. واحد امنیت توئیتر با ارسال پیامی در این شبکه اجتماعی این خبر را تأیید کرده است. در این پیام آمده است: تعقیب، عدم تعقیب، تعقیب و عدم تعقیب. چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟ هرزنامه‌نویسان. بنابراین، ما تعداد حساب‌های کاربری که شما می‌توانید هر روز تعقیب کنید را از ۱۰۰۰ به ۴۰۰ مورد کاهش داده‌ایم. نگران نباشید. حال شما خوب خواهد بود. البته برخی کارشناسان امکان موفقیت این ایده را زیر سوال برده و می‌گویند امکان تعقیب ۴۰۰ نفر در روز نیز عدد بزرگی است و همین میزان هم برای سوءاستفاده هرزنامه‌نویسان کافی است. کاربران عادی تنها در روزهای اول عضویت افراد زیادی را تعقیب می‌کنند و یافتن راه‌حل فنی برای محدود کردن حساب‌های مزاحم ایده بهتری محسوب می‌شود.

ویژگی‌های جدید ویندوز 10 برای کاربران

ورج| مایکروسافت تأیید و اعلام کرده است که کاربران در نسخه جدید ویندوز ۱۰ دیگر نیازی به قطع اتصال حافظه‌های متصل شده به رایانه به صورت Safely Remove نخواهند داشت.

 کاربران رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز مدت‌ها بود که برای خارج کردن و قطع اتصال سخت افزارهای وصل شده به رایانه همچون فلش مموری، هارد اکسترنال (حافظه خارجی) و همچنین حافظه‌های گوشی‌های هوشمند از گزینه Safely Remove Hardware استفاده می‌کردند تا به سخت افزارهای مذکور آسیب و صدمه‌ای وارد نشود. حالا به نظر می‌رسد که مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی‌های جدیدی که برای ویندوز ۱۰ در نظر گرفته و طراحی کرده، تأیید و اعلام کرده است که کاربران رایانه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ دیگر نیازی به اجرای این عمل و کلیک روی گزینه جداسازی و قطع ایمن سخت افزار از رایانه یا Safely Remove Hardware نخواهند داشت و حتی بدون طی این مرحله نیز، سخت افزارهای مربوطه نیز هیچ آسیبی نخواهند دید.  این تغییر جدید که در نسخه ۱۸۰۹ ویندوز ۱۰ اعمال شده است چند ماه از انتشار آن گذشته است ولی با این حال هنوز در میان بسیاری از کاربران رایانه‌های ویندوزی اختلاف نظر وجود دارد که آیا واقعاً بدون کلیک روی گزینه مربوطه، قادر خواهند بود سخت افزارهای متصل به رایانه خود را بدون هیچ آسیب و مشکلی خارج و قطع اتصال کنند یا خیر.

 

ارسال نظر