اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۱۳

پلمب دایمی انبارهای نگهداری مواد محترقه

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از پلمب دایمی انبارهایی که مواد محترقه و منفجره نگهداری می‌کنند خبر داد. تقی افرند در این باره اظهار کرد: طی جلساتی که با اتحادیه‌های مرتبط داشتیم صنف‌ها توجیه شده‌اند تا از فروش و عرضه مواد اولیه مواد محترقه، منفجره، همچنین خرید و فروش هرگونه مواد محترقه وارداتی، قاچاق، صنعتی و دست‌ساز خودداری کنند، بنابراین در صورت مشاهده فروش و عرضه این مواد برابر قانون با فروشندگان برخورد می‌شود. به گفته وی مالکان انبارهایی که محل خود را به نگهداری و تولید این نوع مواد تبدیل کنند نیز با پلمب و ابطال دایمی جواز مواجه خواهند شد. افرند در پایان گفت: از خانواده‌ها در خواست داریم که در ایام پایانی سال به هشدارهای انتظامی پیرامون پیشگیری از آسیب‌ها و سوانح ناشی از استفاده از مواد محترقه توجه کنند تا در آستانه سال نو بدون خسارت مالی و جانی به استقبال عید نوروز برویم.

کاهش 12 تا 15 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش 12 تا 15 درجه‌ای دما در نیمه شمالی ایران از روز یک‌شنبه خبر داد.

احد وظیفه با بیان اینکه امروز شنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعال بوده و به تدریج از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: همچنین اواسط روز شنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد. روز یک‌شنبه سامانه بارشی تمام کشور را فرا خواهد گرفت و در جنوب غرب و جنوب کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش در نقاط مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود، تصریح کرد: جمعه نواحی غربی و مرکزی خلیج فارس مواج است. به گفته وظیفه طی روزهای آینده نوسانات محسوسی در نیمه شمالی رخ خواهد داد، بطوریکه جمعه کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه‌ای، یکشنبه افزایش دمای ۶ تا ١٠ درجه‌ای و بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نوار شمال کشور پیش‌بینی می‌شود.او با تشریح آخرین وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: هوای تهران امروز ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید و با بیشینه دمای ۱۴ و کمینه دمای ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای تهران برای فردا نیز صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

آماده‌باش پلیس برای چهارشنبه‌سوری

جانشن فرمانده ناجا از آماده‌باش پلیس برای تامین امنیت و حفظ آرامش شهروندان در چهارشنبه‌سوری خبر داد. ایوب سلیمانی در این باره گفت: البته در این خصوص دستگاه‌ها و نهادهای دیگری هم مسوولیت دارند که وارد عمل شده‌اند، پلیس هم از مدت‌ها قبل اقدامات خود در این زمینه را آغاز کرد و با نظارت و توان اطلاعاتی خود موفق شد تا در گلوگاه‌های مختلف از قاچاق و توزیع مواد محترقه خطرناک در کشور جلوگیری کند. چندین انبار نیز طی این مدت از سوی ماموران پلیس کشف شده است.او با بیان اینکه اقدام اصلی پلیس در این راستا صورت گرفت که مواد محترقه خطرناک در جامعه پخش نشود، درباره برگزاری محله محور چهارشنبه سوری نیز گفت: آنچه ما می‌گوییم این است که معابر عمومی، جاهایی که محل تردد و ازدحام مردم باشد نباید دچار مشکل شود و طبیعی است که برای حفظ آرامش و امنیت مردم در جاهایی که در تردد مردم خلل ایجاد شود، چنین اجازه‌ای نخواهیم داد. به گفته جانشین فرمانده ناجا، رویکرد پلیس در چهارشنبه‌سوری این است که از وقوع تخلفات جلوگیری کند.

اما و اگرهای طرح خرید خدمات آموزشی

معاون اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: استفاده از نیروی انسانی در طرح خرید خدمات آموزشی اگر بر مبنای استانداردها باشد و به خوبی اجرا شود، متضمن کیفیت خواهد بود. پانته‌آ دری در یک برنامه رادیویی درباره خرید خدمات آموزش اظهار کرد: تبدیل برنامه درسی مصوب به چهار دوره سه ساله مشتمل بر دو دوره سه ساله در ابتدایی و دو دوره سه ساله متوسطه و یک دوره پیش دبستان منجر به افزایش بد تعداد دروس شد. او افزود: در سنوات گذشته - دو دهه قبل- فقدان چرخه طبیعی نیروی انسانی آموزش و پرورش را داشتیم، یعنی سالانه برنامه‌ریزی برای جایگزین کردن این افراد با جذب فارغ‌التحصیلان فراهم نشد و به همین دلیل برای عدم خالی ماندن کلاس‌های درس، ناگزیر به استفاده از افرادی بودیم که شرایط ورود به کلاس را داشته باشند. دری ادامه داد: خرید خدمات آموزشی یعنی از نظام بیمه‌ای کشور به اندازه نیاز ساعت آموزشی خریداری کنیم و این ترکیب از جایی ناشی شده است که فردی در استخدام رسمی آموزش و پرورش نباشد اما حق و حقوق قانونی او مشتمل بر دستمزد و کسورات باید پراخت شود و به او اجازه می‌دهد به اندازه ساعات مورد نیاز [آموزش و پرورش] وارد حوزه تعلیم و تربیت شود.

 

ارسال نظر