اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۱ - ۰۰:۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۴۱۳۷۱

بودجه انسداد مرزها هنوز پرداخت نشده

جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره عدم تخصیص بودجه مرزبانی ناجا ارایه کرد. ایوب سلیمانی درباره اظهارات فرمانده مرزبانی ناجا درباره عدم تخصیص بودجه مرزبانی گفت: در این خصوص با دو موضوع مواجه هستیم، نخست بودجه انسداد مرزها و دیگری بودجه فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی است. ناجا نیز مانند همه دستگاه‌ها که کمتر از میزان بودجه شان را دریافت کرده‌اند. بودجه فرماندهی را کمتر از میزان تعیین شده دریافت کرده است. البته دولت بنای کمک به ناجا را در زمینه بودجه داشته است.او با تاکید براینکه در شرایط خاص جامعه باید برای نیروهای امنیتی توجه خاصی در خصوص بودجه قائل شوند، تصریح کرد: ما امسال نتوانستیم درصد قابل توجهی از بودجه‌مان را نه تنها درخصوص مرزبانی بلکه در همه بخش‌ها دریافت کنیم. جانشین فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: ما یک ردیف بودجه‌ای دیگری نیز دریافت می‌کنیم به نام بودجه انسدادمرزها که برای موضوعاتی مانند دیوارکشی در مرزها، سیم خاردار و ... هزینه می‌شود. این بودجه در بین بخش‌هایی مانند استانداری، وزارت کشور، ستادکل نیروهای مسلح توزیع می‌شود.سلیمانی با بیان اینکه صحبت‌های سردار رضایی درخصوص بودجه انسداد مرزها است، خاطرنشان کرد: بودجه انسداد مرزها در بین دستگاه‌های مختلف که به بخشی از آنها اشاره شد، تقسیم می‌شود وی یادآور شد: نه تنها نیروی انتظامی بلکه کل نیروهای مسلح تا به امروز درخصوص انسداد مرزها هیچ بودجه‌ای دریافت نکرده‌اند، اما تا جایی که مطلع شده‌ام، بودجه استانداری‌ها دریافت شده است.

مسمومیت 29 نفر در بانه با مشروبات الکلی

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد مسمومان ناشی از مصرف مشروبات الکلی دست ساز بانه به 29 نفر رسیده است.

سیامک واحدی اظهار کرد: در حال حاضر آمار مسموم‌شدگان مشروبات الکلی بانه به 29 نفر رسیده که یک نفر از این تعداد روز گذشته فوت کرد و 2 نفر دیگر در سنندج بستری هستند و حال یکی از این

2 نفر وخیم گزارش شده است. او با بیان اینکه تاکنون 12 نفر از مسموم‌شدگان دیالیز شده‌اند، به ایرنا گفت: همچنین تعدادی از این افراد ترخیص شده و تعدادی نیز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت هستند.رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از روز گذشته تاکنون 2 نفر دیگر از سنندج به دلیل مسمومت ناشی از مصرف الکل به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که یک نفر از آنان جزو مصرف‌کنندگان مشروبات دست ساز بانه بود و هم‌اکنون در بیمارستان تحت مراقبت است. به گزارش ایرنا، مسموم‌شدگان مشروبات الکلی بانه از 2 روز پیش به دلیل وخامت حال خود به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که برخی در حال مداوا و برخی نیز ترخیص شده‌اند. محمد فلاحی فرماندار بانه نیز روز یکشنبه از دستگیری یک نفر از عاملان توزیع این مشروبات در بانه خبر داد و افزود: شناسایی و دستگیری سایر عوامل نیز در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.هفته پیش در شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی نیز 17 نفر بر اثر مصرف مشروبات الکی مسموم شدند و 2 نفر نیز فوت کردند.

ممانعت پلیس از خودسوزی ۲ نفر در شیراز

‌رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان فارس گفت: حضور به موقع ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ زند شیراز مانع اقدام به خودسوزی ۲ شهروند شد. حمید افرامن، گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیس مبنی بر اینکه فردی قصد آتش زدن خود و فرزندش را دارد، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ شیراز به محل اعزام شدند. او گفت: براساس اعلام ماموران، فردی با ریختن بنزین روی خود و فرزند ۴ ساله‌اش، قصد خودسوزی در ملاء‌عام داشت که پلیس مانع از انجام این اقدام شد. افرامن ادامه داد: ماموران پلیس با رعایت اصول ایمنی، فرد مورد نظر را به آرامش دعوت کرده و با مانع شدن از خودسوزی، آنان را به کلانتری منتقل کردند.رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس گفت: فرد مورد نظر در بازجویی انجام شده، علت تهدید به خودسوزی را پرداخت نشدن مطالباتش از سوی یک پیمانکار بخش دولتی اعلام کرده بود. افرامن گفت: پلیس به ویژه ماموران ۱۱۰ آموزش‌هایی را در زمینه امداد و نجات و کمک‌های اولیه طی کرده‌اند تا بتوانند در مواقع خاص جان شهروندان را نجات دهند.

آمار پایین جرم در سیستان و بلوچستان

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: این استان برخلاف تصور اذهان عمومی دارای کمترین آمار جرم به نسبت جمعیت در کشور یعنی رتبه 31 است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی حمیدیان اظهار کرد: همچنین در10 جرم پرتکرار در کشور، این استان در 7 جرم کمترین فراوانی را دارد. او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سیستان و بلوچستان گفت: مقوله پیشگیری در 3 سطح اولیه، ثانویه و ثالثه (اول، دوم و سوم) در حوزه‌های مختلف نظیر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی - قضایی، رسانه و مشارکت‌های مردمی تعریف شده و همه ساله برنامه‌های لازم در هر سطح تدوین و اجرایی می‌شود. معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سطح اولیه پیشگیری از وقوع جرم طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) در این استان همزمان با 4 استان دیگر اجرایی شد که دستاوردهای خوبی نیز به همراه داشته است.

 

ارسال نظر