اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۶۲

۱۷ فرآورده تبلیغی ماهواره‌ای غیرمجاز اعلام شد

سخنگوی سازمان غذا و دارو اسامی ۱۷ فرآورده غیرمجاز را که به صورت گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند اعلام کرد. کیانوش جهانپور با اشاره به گزارش اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره تبلیغات ماهواره‌ای محصولات سلامت محور، تاکید کرد که تبلیغات پیامکی برای عموم و ماهواره‌ای فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های تغذیه‌ای بر طبق ضوابط جاری ممنوع است. او افزود: فرآورده‌هایی که تحت عنوان «مکمل لاغری super fat metabolism»، «قرص ترک اعتیاد senator»، «قرص افزایش قد Gluta pure»، «قرص لاغری Easy slim»، «قرص چاقی Gumbo»، «قرص چاقی صورت Super fat face»، «کپسول درمان ناباروری Selen plus»، «کرم درمان بیماری‌های پوستی Anti psoriasis»، «قرص درمان کبد چرب Bodyguard»، «قرص جنسی Eisenia»، «قرص تقویت جنسی Good love»، «مکمل لاغری Adios»، «قرص ترک سیگار Stop smoking»، «قرص چربی سوزی و عضله‌سازی Lipo sixpack»، «قرص لاغری Garcinia cambogia»، «پکیج قرص‌های بنیاد حیات پاک جهت ترک اعتیاد» و «قرص تقویت مو Hair plus» هیچ‌گونه مجوزی اعم از تولید، واردات، توزیع، عرضه و تبلیغات را از اداره کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارند.  جهانپور با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در بحث سلامت مردم اغماضی نخواهند داشت، تاکید کرد: لذا ضمن اطلاع‌رسانی به مردم، از دستگاه‌های ذی‌ربط نیز درخواست داریم که به منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، اقدام لازم را در این باره انجام دهند.

هیچ‌کس حق تصویربرداری از مامور پلیس را ندارد

فرمانده ناجا تاکید کرد که هیچ‌کس حق تصویربرداری از مامور ناجا در حین عملیات و توهین به او را ندارد. سردار حسین اشتری در دومین روز از چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور ناجا گفت: هیچ‌کس حق ندارد به مامور ما توهین کند. کسی حق تصویربرداری از مامور در حال خدمت و توهین به او را ندارد. او با بیان اینکه ما با قاطعیت از ماموران متعهدمان حمایت می‌کنیم، گفت: مامور ما جانش را می‌دهد برای حفظ امنیت و البته اگر تخلفی هم باشد سامانه ۱۹۷ برای نظارت بر رفتار ماموران است. فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش از ادغام بانک‌های نیروهای مسلح با یکدیگر استقبال کرد و گفت: مساله ادغام بانک‌ها کار بزرگی بود که انجام شد و خبر خوبی بود که ما شنیدیم که ان‌شاء‌‌الله منجر به افزایش خدمات به کارکنان و مردم شود. فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنانش به مساله ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت: بودجه ایمنی راه‌ها خیلی کم است و بعضا تمام آن نیز تامین نمی‌شود. این مساله باید مورد توجه قرار بگیرد. تمام مولفه‌های کاهش حوادث دست پلیس نیست و همه دستگاه‌ها باید توجه کنند. اشتری با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کرده است، افزود: مردم قدر پلیس را می‌دانند. سال گذشته چهار موسسه نظرسنجی انجام داده که نشان داد اعتماد مردم به پلیس افزایش داشته، امسال نیز نتایج این نظرسنجی‌ها که در بیرون از ناجا انجام شده نشان داد که اعتماد به پلیس بیشتر از پارسال شده که البته نمودهای آن نیز مشخص است و دیدید که مردم در تشییع شهدا چه حضور با شکوهی دارند.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه رفتار گزینشی با مردم نداریم، گفت: اعمال قانون برای همه است و ما نمی‌گوییم که فلان فرد، فلان خودرو و... جریمه شود. همه در برابر قانون یکسان هستند.

جنگل‌های شمال تا ۳۰ سال آینده نابود می‌شوند؟

چند ماهی است که خبرهای مختلفی مبنی بر نابودی جنگل‌های شمال کشور تا چند سال آینده منتشر می‌شود. برخی کارشناسان حوزه منابع طبیعی از جمله هادی کیا دلیری رییس انجمن جنگلبانانی ایران  بارها مطرح کرده‌اند که تا ۳۰ سال آینده جنگلی در شمال کشور نخواهیم داشت اما رییس شورای عالی جنگل‌ با استناد به آخرین آمار دفتر مهندسی و مطالعات سازمان جنگل‌ها نظر دیگری دارد.

کامران پورمقدم درباره دیدگاه برخی کارشناسان مبنی بر نابودی جنگل‌های شمال کشور تا ۳۰ سال آینده، توضیح داد: این‌گونه اظهارنظرها مستند و مبتنی بر مطالعه یا تحقیقات مشخصی نیست. بخشی در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وجود دارد که به‌صورت سالانه وضعیت جنگل‌ها را رصد و پایش می‌کند بنابراین تهدیدات انسانی و طبیعی که جنگل‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند سالانه شناخته و بر اساس آنها برنامه‌های حفظ و احیای اکوسیستم در نظر گرفته و اجرا می‌شود.

او ادامه داد: گاهی در رسانه‌ها گفته می‌شود که به دلیل آفات و امراض درختان جنگلی و تخریب‌هایی که اتفاق می‌افتد سطح جنگل‌ها کاهش پیدا کرده است یا طی چند سال آینده از بین می‌رود. همه این صحبت‌ها اظهارنظرهای عمومی است و نمی‌توان به آنها استناد کرد. رییس شورای عالی جنگل با بیان اینکه جنگل‌های شمال کشور از سال ۱۳۳۸ به‌صورت علمی رصد و پایش و در قالب طرح‌های مختلف مدیریت جنگل مدیریت می‌شوند، به ایسنا گفت: بر اساس همین پایش‌ها بود که سازمان جنگل‌ها تصمیم گرفت بهره‌برداری چوبی از جنگل‌های شمال را ممنوع کند و آن را در شرایط استراحت قرار دهد.

 

ارسال نظر