اخبار

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۷۰

پنج کشته و دو مفقودی در سیلاب کشور

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از مرگ پنج نفر در سیلاب اخیر خبر داد. مرتضی سلیمی در این باره اظهار کرد: از روز شنبه بیستم بهمن ماه تا بامداد دیروز، چهارشنبه، ۲۲ استان از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌های جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد درگیر سیلاب و برف و کولاک بودند که در پی آن تاکنون یک نفر در استان خوزستان، سه نفر در استان خراسان جنوبی و یک نفر در استان سیستان و بلوچستان به علت گرفتار شدن در مسیر سیلاب جان خود را از دست دادند. همچنین یک نفر در استان هرمزگان و یک نفر نیز در استان فارس مفقود شدند. رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به اینکه تاکنون به حدود ۱۳ هزار نفر در ۲۰۳ شهر، روستا و محور کوهستانی، امدادرسانی شده است، گفت: در پی وقوع سیلاب و کولاک بیش از ۱۲۰۰ نفر از نیروهای امداد و نجات هلال احمر در قالب ۳۱۵ تیم به منظور امدادرسانی در استان‌های درگیر مستقر شدند. او افزود: در امدادرسانی‌های صورت گرفته ۱۱۰ نفر به مناطق امن منتقل شدند، بیش از ۲۰۰۰ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات، مدارس، مساجد و… به صورت اضطراری اسکان داده شدند. همچنین ۸۵۹ خودرو از مسیر برف و ۵۷ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و تخلیه آب هم از ۲۰۲ واحد مسکونی انجام شد.

علت اصلی کمبود پزشک و متخصص چیست

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مکانیزم نامناسب توزیع علت اصلی کمبود پزشک و متخصص در برخی از مناطق کشور است، گفت: بسیاری از مراکز خصوصی- درمانی، دفترچه سلامت را پذیرش نمی‌کنند. علی اکبری درباره وضعیت پذیرش بیماران در مراکز خصوصی درمانی در کشور، گفت: بسیاری از مراکز خصوصی درمانی در کشور دفترچه‌های سلامت را نمی‌پذیرند و این امر بسیاری از بیماران را با چالش روبرو می‌کند.  نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما شاهد هستیم که برخی از دانشجویانی که به رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های داخلی راه پیدا نمی‌کنند به دانشگاه‌های خارجی از جمله کشورهای آسیایی میانه مهاجرت می‌کنند زیرا در این کشورها هزینه‌های تحصیل پایین‌تر از دانشگاه‌های داخلی است و این در حالی است که بسیاری از فارغ‌التحصیلان پزشکی نیز در این کشورها پس از تحصیل به کشور باز می‌گردنند. وی به خانه ملت گفت: کمبود پزشک و متخصص در کشور مرتبط با مکانیزم توزیع نامناسب منابع انسانی در حوزه بهداشت ودرمان است زیرا واقعیت این استکه ما هم‌اکنون در کشور با کمبود پزشک ومتخصص روبرو نیستیم بلکه باید منابع انسانی در حوزه پزشکی بر طبق نیازهای حوزه درمان در کشور برنامه‌ریزی شوند تا خدمات رسانی در حوزه بهداشت ودرمان در کشور فراگیر شود. او اظهار کرد: استفاده از سازو کارهای طرح خدمت پزشکان می‌تواند به عنوان اهرمی قابل اتکا، خلاکمبود پزشک و متخصص در مناطق محروم را پرکند واین درحالی است که بحث بیمه سلامت نیز به نحو مطلوب نتوانسته است، خدمات درمانی به بیماران را تحت پوشش کامل در مانی قرار بدهد و این مساله یکی از مشکلات اساسی در حوزه بهداشت ودرمان درکشور تلقی می‌شود. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه یادآورشد: با توزیع عادلانه امکانات درمانی به سراسر کشور بطور حتم موجبات افزایش سرانه سلامت جامعه را نیز فراهم می‌کنیم.

کاهش سرانه سلامت جامعه با گرانی هفتگی لبنیات

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه کاهش سرانه سلامت جامعه با گرانی هفتگی لبنیات در راه است، گفت: تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی پیامد منفی حذف لبنیات از سفره مردم به ویژه دهک‌های اقتصادی ضعیف جامعه است. حسین نقوی حسینی درباره وضعیت گرانی لبنیات و گوشت، گفت: ظرفیت تولید در صنعت دامداری درکشور به حدی است که ما نبایدبه هیچ‌وجه ممکن با کسری گوشت و لبنیات روبرو باشیم بنابراین گرانی در حیطه گوشت ولبنیات نشان از عدم نظارت وتوزیع نامناسب این دو کالای اساسی برای سفره معیشتی مردم دارد.   نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوسان شدید بازار لبنیات و گوشت نتیجه عدم توزیع ناعادلانه است به خانه ملت گفت: اگر نظارت برای توزیع گوشت و لبنیات در کشور کنترل شده باشد، بطورحتم علاوه بر تولیدکننده، مصرف‌کننده نیز از شرایط بازار رضایت کافی را خواهد داشت. نقوی حسینی افزود: کسری حلقه نظارت در کنترل وتوزیع گوشت ولبنیات موجب شده است که مصرف‌کننده برای تهیه دو کالا اساسی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شود واین در حالی است که شما به هر فروشگاهی که هم‌اکنون مراجعه کنید، شیروگوشت موجود است بنابراین چرا لبنیات و گوشت باید گران بفروش برود.  او ادامه داد: قیمت گوشت روز به روز سرسام آور افزایش پیدا می‌کند بنابراین مردم مجبور هستند، سفره شان را از مواد لبنی و پروتیینی خالی کنند و این امر درآینده هزینه‌های سنگینی در حوزه بهداشت ودرمان به ما تحمیل خواهد کرد. وی ادامه داد: تحمیل هزینه‌های سنگین درمانی پیامد منفی حذف لبنیات از سفره مردم به ویژه دهک‌های اقتصادی ضعیف جامعه است واین در حالی است که دولت نباید اجازه دهد محصولات لبنی و گوشتی که نقش بسزایی در افزایش سرانه سلامت جامعه دارند از سفره شهروندان حذف شود.

 

ارسال نظر