تصور افکار عمومی از شیوع اعتیاد واقعی نیست

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۱۴
تصور افکار عمومی از شیوع اعتیاد واقعی نیست

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: احساس و میزان برآورد مردم از شیوع اعتیاد بیشتر از آمار واقعی است؛ عددی که مردم از میزان اعتیاد در جامعه حدس می‌زنند، تفاوت معناداری با میزان واقعی آن دارد.

وحید قبادی دانا افزود: تصور از شیوع اعتیاد علل مختلفی از جمله سیاه نمایی‌های رسانه‌ای یا تعمیم دادن مشاهدات میدانی می‌تواند داشته باشد.

او اضافه کرد: موضع‌گیری‌ها و اظهارنظرهای غیرمستند و غیرکارشناسانه برخی افراد نیز می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد و مردم نتیجه‌گیری‌های مختلفی از میزان واقعی یک معضل یا یک آسیب در جامعه داشته باشند. قبادی دانا ادامه داد: بطور مثال در حال حاضر سن شروع به اعتیاد مواد مخدر نسبت به گذشته، تفاوت معناداری ندارد و مانند گذشته است که البته نسبت به مواد مختلف، این سن مقداری متفاوت است.

رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: مطالعه پیمایش شیوع اعتیاد در سال 96 نشان می‌دهد که سن شروع اعتیاد به مواد مخدر تقریبا از 18 تا 23 سالگی است که این ارقام فاصله چندانی از مطالعات قبلی ندارد.

قبادی دانا افزود: برخی آمارهای دیگر نیز وجود دارد که در آینده به صورت رسمی اعلام خواهد شد؛ پیمایش شیوع اعتیاد در سال 96 به سفارش سازمان بهزیستی انجام شده و برای کل آسیب‌های اجتماعی است که آمار آن رسما اعلام نشده است و شاید نیاز باشد که برخی آمارها از مجاری مختلف اعلام شود که این موضوع را برعهده همان نهادها می‌گذاریم. رییس سازمان بهزیستی کشور درباره کمبود مراکز نگهداری معتادان متجاهر نیز گفت: باید هماهنگی‌های بیشتری بین مراکز ماده 16 بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برقرار شود که این هماهنگی‌ها در حال انجام است و نتایج در مراحل بعدی اعلام می‌شود.

 

ارسال نظر