اعلام سه راهکار برای افزایش اعتبارات بخش کشاورزی

۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۶۹

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: منابع مورد نیاز به منظور افزایش اعتبارات بخش کشاورزی را می‌توان از صندوق توسعه ملی، تجدید نظر در نرخ گندم و آرد مورد مصرف صنایع و صنوف شیرینی پزی یا از محل صرفه‌جویی‌ها تامین کرد.

نورمحمد تربتی نژاد سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت، کاهش و میزان بودجه وزارت جهاد کشاورزی در لایحه بودجه ۹۸، گفت: با نگاه کلی به لایحه بودجه سال ۹۸ ارایه شده به مجلس توسط دولت متوجه مشکلات و کاهش میزان بودجه بخش کشاورزی می‌شویم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آخرین نشست با رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر جهاد کشاورزی توافقاتی صورت گرفت تا در کمیسیون تخصصی و تلفیق لایحه بودجه ۹۸ سازو کارهایی به منظور افزایش بودجه بخش کشاورزی صورت بگیرد، تصریح کرد: باید به این موضوع نیز توجه کرد که هر افزایش اعتباری در لایحه پیشنهای بودجه نیازمند پیش‌بینی منابع مورد نیاز است.

 ابزار برای افزایش اعتبار بخش کشاورزی وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع مورد نیاز به منظور افزایش اعتبارات بخش کشاورزی را می‌توان از صندوق توسعه ملی، تجدید نظر در نرخ گندم و آرد مورد مصرف صنایع و صنوف شیرینی پزی یا از محل صرفه‌جویی‌ها تامین کرد، ادامه داد: راه‌کارهایی برای افزایش بودجه بخش کشاورزی به میزان قابل قبول وجود دارد تا مشکلات این بخش برطرف شود.

تربتی نژاد با بیان اینکه باید در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸، کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و صحن علنی مجلس شورای اسلامی تلاش‌هایی صورت بگیرد تا شاهد افزایش اعتبار بخش کشاورزی باشیم، گفت: نمایندگان مردم در مجلس موافق افزایش اعتبارات بخش‌های تولید مخصوصا فعالان حوزه کشاورزی و صنعت هستند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه سازوکارهای تامین منابع مالی مورد نیاز در لایحه بودجه وجود دارد و می‌توانیم با کمک گرفتن از صندوق توسعه ملی به تمامی اهداف دست پیدا کنیم، خاطرنشان کرد: بودجه وزارت جهاد کشاورزی نه تنها نباید کاهش پیدا کند بلکه باید شاهد افزایش آن نیز باشیم و لازم است نیاز‌های این بخش باتوجه به اهمیت امنیت غذایی واقعی‌تر دیده شود.

 

ارسال نظر