اخبار

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۳۵

۶۵۰ هزار خانواربهزیستی مسکن مناسب ندارند

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۶۵۰ هزار خانوار تحت پوشش مسکن مناسب ندارند، گفت: برنامه‌ریزی کردیم که طی ۵ سال مشکل مسکن مددجویان را برطرف کنیم.

حسین نحوی نژاد گفت: در بودجه سال آینده رقم مناسبی را برای مسکن معلولان پیشنهاد کرده‌ایم که امیدواریم به تصویب برسد و دراین صورت ۵ هزار مسکنی که در دست ساخت است به ثمر می‌رسند و آماده می‌شوند. او گفت: تصویب بودجه سال ۹۸ باعث می‌شود که مسکن‌سازی در ۵ سال گذشته سالی استثنایی شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار دارای فرزند معلول تحت پوشش هستند، گفت: ۲۰۰ هزار خانوار زن سرپرست هم تحت حمایت هستند که در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که براساس مطالعات انجام شده ۶۰ درصد این افراد دارای مسکن مناسب نیستند که حدود ۸۰۰ هزاز خانوار را شامل می‌شود. وی گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار نفر از این افراد دارای مسکن شدند و برای مابقی نیزطی زمانبندی انجام شده طی ۵ سال احداث و واگذار می‌شود که البته قسمت اعظم آن با کمک افراد خیر ایجاد می‌شود.

نحوی نژاد در مورد مستمری معلولان تاکید کرد: یکی از دغدغه‌هایی که خانواده‌ها دارند مستمری معلولان است که البته سال ۹۶ مستمری‌ها ۳.۵ برابر افزایش یافت اما با توجه به اینکه در کل پایه مستمری کم است خیلی به چشم نیامد و به‌دلیل وضعیت اقتصادی امسال مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم متناسب با تورم میزان مستمری‌ها را افزایش دهیم.

به گفته او، طی ۹ ماهه سال جاری ۵۰۰ هزار نفر پشت نوبتی تحت پوشش سازمان قرار گرفتند این درحالی است که از اول انقلاب تا سال ۹۷ ۳۲۵ هزار مستمری بگیر تحت حمایت بودند. او افزود: با توجه به مشکلات مردم در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار خانواده پشت نوبت هستند که تلاش می‌کنیم در سال آینده این افراد را نیز تحت پوشش ببریم.

قاضی‌زاده هاشمی: همه حرف‌هایم را گفته‌ام

وزیر سابق بهداشت در واکنش به حواشی استعفایش، با بیان اینکه مشکلاتی که در وزارت بهداشت با آن مواجه بوده، یک‌روزه و مربوط به بودجه امسال نبود، گفت: جز صحبت‌هایی که در آخرین جلسه شورای‌معاونین با همکارانم مطرح کردم که توصیه می‌کنم همه آن را بشنوند، هر آنچه منتسب به من منتشر شود، فاقد ارزش و اعتبار است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اظهاراتی که در روزهای اخیر و بعد از قبول استعفایش، به او منتسب شده است، گفت: هر نقل‌قولی که از من اعم از کلامی، مکتوب و حتی تصویری که ممکن است تقطیع شده باشد، منتشر شود، مورد تایید نیست. البته جز صحبت‌هایی که در آخرین جلسه شورای‌معاونین با همکارانم، معاونین و مسوولان ارشد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در دهم دی ماه مطرح کردم که توصیه می‌کنم همه بشنوند. بجز این صحبت‌ها هر آنچه منتشر شود، فاقد ارزش و اعتبار است. من همه حرف‌هایم را در همان جلسه مطرح کردم و توضیح دادم که چرا به وزارت بهداشت آمدم، چرا طرح تحول نظام سلامت شروع شد و چرا طرح تحول موفق بود و هست. همچنین توضیح دادم که چه کسانی ما را اذیت کردند که کارشان به نوعی اذیت مردم بود. هاشمی با بیان اینکه به هر حال مشکلاتی که در وزارت بهداشت با آن مواجه بودیم، مشکلات یک‌روزه، یک‌ساله یا مربوط به بودجه امسال نبود، به ایسنا گفت: به اعتقاد من این مشکلات ناشی از نوعی تفاوت دیدگاه و رفتار بود که این تفاوت هم به جنس هر یک از ما و ریشه‌ها، اعتقادات‌، باورها و آرمان‌هایمان بازمی‌گردند.

 

ارسال نظر