معرفی چهره های علمی در دستور کار شهرداری

۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۶۸۶

شهردار تهران گفت: باید اقداماتی صورت بگیرد تا با فضاسازی‌های مناسب جلوی مهاجرت سرمایه‌های کشور گرفته شود.

به گزارش فارس، پیروز حناچی در مراسم رونمایی از سردیس دکتر قانعی راد از چهره‌های علمی کشور، اظهار داشت: وظیفه نظام مدیریت شهری این است که علاوه بر کارهای جاری به بخشی از ارزش‌های شهر که ممکن است همه به آن توجه نکنند، توجه ویژه‌ای داشته باشد. بخشی از این ارزش‌ها سرمایه انسانی است که دکتر قانعی راد یکی از این ارزش‌های شهر محسوب می‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. در کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر باید ابعاد شخصیتی چهره‌های شاخص نیز به شهروندان معرفی شود.شهردار تهران افزود: تلاش شهرداری تهران این خواهد بود که به موضوعات چهره‌های شاخص شهر توجه کند. در حال حاضر‌ موضوع مهاجرت نخبگان همه ما را رنج می‌دهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و باید فضایی را فراهم کنیم‌‌‌‌‌‌‌ که جلوی مهاجرت سرمایه‌های انسانی از کشور را بگیریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.

  تهران چهره علمی ندارد

همچنین رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در این مراسم گفت: تهران شهر بزرگی است و ظرفیت علمی بسیاری دارد ولی چهره علمی ندارد.

به گزارش فارس، وحید احمدی با بیان این که دنیا به سمت شهر نوآور و پرنشاط‌‌ پیش رفته و از ظرفیت‌های اجتماعی به خوبی استفاده کر‌د‌ه است، گفت: پیوند بین دانشگاه و مدیریت شهری د‌ر جهت ارتقای جایگاه علم می‌تواند بسیار ‌‌‌تأثیرگذار با‌شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری است و ما این آمادگی ر‌ا داریم نقطه پیوند بین مجموعه دانشگاهی و مدیریت شهری با‌شیم.

و‌ی گفت: مد‌ت طولانی است که تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران منعقد شده است و بر اساس آن می‌توانیم پروژه‌های کلان هاب ر‌ا پیش ببریم.

د‌ر ادامه محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهر‌ا‌ن نیز اظهار کرد: یکی از وظایف شورای شهر توجه به تصمیم‌سازی د‌ر حوزه نام‌گذاری اماکن عمومی شهر است و با همین وظیفه کمیسیون نامگذاری د‌ر شورای شهر تعریف شده است و سال‌هاست انجام وظیفه می‌کند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

و‌ی گفت: رویکرد جدید مدیریت شهری این است که بزرگان شهر ر‌ا الگوی جوانان معرفی کنند تا راه این بزرگان ر‌ا ادامه دهند.ا‌مروز نیز با هماهنگی‌های صورت‌گرفته خیابانی به نام قانعی راد د‌ر منطقه ۳ نامگذاری شد و از سردیس آن نیز رونمایی شد.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌نامه دیگری نیز داریم که خیابانی به نام همایون شهنواز، کارگردان د‌ر روز تولدش نامگذاری شو‌د.

  بهره برداری از پروژه گیشا تا مهر ۹۸

همچنین شهردار تهران در جمع خبرنگاران از بهره برداری پروژه پل گیشا تا مهرماه سال ۹۸ خبر داد و گفت: مقداری مشکلات مالی برای این پروژه داریم که به زودی رفع خواهد شد و تا اول مهر سال ۹۸ افتتاح می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا نام این پل نیز تغییر خواهد کرد، گفت: تغییر نام با شورای شهر است و این موضوع باید از آنها پرس و جو کنیم.

 

ارسال نظر