اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۷۳

آخرین مهلت اعتراض جاماندگان دریافت سبد کالا

جانشین رییس سازمان بهزیستی گفت: افرادی که در مرحله اول، سبد کالا دریافت نکرده و معترض هستند می‌توانند اعتراض خود را از ۲۰ آذرماه به سازمان بهزیستی اعلام کنند.

پهبد پورشبانان در مورد سایت سازمان بهزیستی برای افرادی که سبد کالا به آنها تعلق نگرفته است، به مهر گفت: افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و اسامی آنها در سامانه موجود است حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند که سبد کالا به آنها اختصاص پیدا کرد.

وی گفت: همچنین به تازگی نیز ۲۰۰ هزار نفر از پشت نوبتی‌های سازمان بهزیستی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد کمتر از ۵۰ هزار نفر آنان فاقد شماره حساب سرپرست خانوار بودند که به آنها اعلام شد و درنهایت کمتر از ۲۰ هزار نفرشان نتوانستند سبد کالا را در این مرحله بگیرند.

جانشین رییس سازمان بهزیستی در مورد اعتراض سایر افرادی که سبد کالا دریافت نکرده‌اند، تاکید کرد: سایر افراد جامعه که سبد کالا دریافت نکرده‌اند و حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان می‌گیرند در صورتیکه به این موضوع اعتراض دارند می‌توانند با کد پیامکی که به زودی اعلام می‌کنیم اعتراض خود را اعلام کنند.

پورشبانان با اشاره به اینکه از ۲۰ آذرماه به بعد این افراد می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند گفت: با ورود به سامانه اجازه تحقیقات محیطی و بانکی راجع به خود اظهاری مبنی بر اینکه حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان می‌گیرند به آنها داده می‌شود و در مدت زمان کمی به اعتراض آنها رسیدگی می‌شود.

وی گفت: بطور حتم افرادی که صحت درخواستشان تایید شود در دو مرحله باقی مانده از دریافت سبد کالا تا پایان سال، این سبد به آنها اختصاص پیدا می‌کند.

نظارتی بر عملکرد داروخانه هلال احمر وجود ندارد

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه داروخانه هلال احمرموسسه غیردولتی است که هیچ گونه نظارتی بر آن اعمال نمی‌شود، گفت: در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که بیماران ساعت‌های متمادی در صف تحویل دارو در انتظار باشند.حسن لطفی درباره وضعیت تامین دارو در داروخانه هلال احمر، به خانه ملت گفت: داروخانه هلال احمر موسسه عمومی غیردولتی است که تامین دارو برای بیماران خاص و سرطانی را در دستورکار قرار داده است و این در حالی است که عملا سازمان هلال احمر وظایفش را در این راستا به خوبی انجام نمی‌دهد.

 نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایا ابزارقانونی برای پاسخگویی رییس هلال احمر در مجلس وجود دارد و جواب این سوال این است که ما ابزاری برای سوال از رییس هلال احمر نداریم. لطفی افزود: رییس سازمان هلال احمر باید پاسخگو باشدچرا مردم باید در صف‌های طولانی در هلال احمر در انتظار دریافت دارو باشند اما متاسفانه راهکار قانونی مناسبی برای پاسخگو بودن ایشان به مجلس وجود ندارد.

وی ادامه داد: سازمان هلال احمر موسسه عمومی غیر دولتی است و متاسفانه یکی از چالش‌های اداری کشور ما این است که موسسات مالی غیردولتی فربه‌تر از دولتی شده‌اند.نماینده مردم رزن در مجلس افزود: داروخانه هلال احمر موسسه غیر دولتی است که هیچ گونه نظارتی بر آن اعمال نمی‌شود این در حالی است که حوزه توزیع دارو می‌بایست بر عهده وزارت بهداشت ودرمان به عنوان تنها متولی قرار بگیرد تا بتوان به طریق اصولی حوزه توزیع دارو ودرمان را اختصاصی کرد.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه داروخانه هلال احمر موسسه غیر دولتی است که هیچ گونه نظارتی بر آن اعمال نمی‌شود یادآورشد: درشان جمهوری اسلامی ایران نیست که بیماران ساعت‌های متمادی در صف تحویل دارو در انتظار باشند.

 

ارسال نظر