اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۵۱۹

تعطیلات زمستانی مدارس امسال اجرا نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح تعطیلات زمستانی مدارس برای سال جاری منتفی است. محمد بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح به مراجع مختلفی مرتبط است و به هماهنگی‌های میان بخش‌های مختلف نیاز دارد.

او ادامه داد: در این باره یک نظر این بود که طرح در مجلس به تصویب برسد و دیدگاه دیگر این بود که بر اساس اختیارات و قانون شوراهای استان‌ها، تعطیلات زمستانی به تصویب شورای آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شود اما در این صورت این نگرانی به وجود می‌آید که میان شوراهای استان‌ها ناهماهنگی ایجاد شود. بطحایی با اشاره به اینکه امسال اجرای این طرح منتفی است تاکید کرد: چرا که جدول زمانی ما را به هم می‌زند اما کار کارشناسی آن ادامه می‌یابد.

درخواست چندباره انتقال خون از بودجه‌نویسان

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به پیشنهادات بودجه‌ای این سازمان برای سال ۱۳۹۸گفت: حاضریم با اختصاصی شدن درآمدمان، سالانه بخشی از اعتبارات‌مان کاهش یابد و از محل درآمدمان بتوانیم مسائل سازمان را حل کنیم.

علی‌اکبر پورفتح‌الله با اشاره به دغدغه‌های بودجه‌ای سازمان انتقال خون، گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که درباره بودجه سال آینده سازمان داریم و سال‌ها پیگیر آن هستیم، ایجاد نگاه اقتصادی به انتقال خون است. انتقال خون باید بر اساس یک چارچوب و نظام اقتصادی طراحی شود که البته بر همین اساس کار بزرگ تعرفه‌گذاری خدمات‌مان را انجام دادیم که می‌تواند در مدیریت مصرف خون هم تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین در زمینه تولید داروهای مشتق از پلاسما، استفاده از پلاسمای مازاد بر مصرف‌مان و تبدیل آن به دارو از طریق پالایش قراردادی اقدامات خوبی را در سازمان انتقال خون انجام داده‌ایم.

او با بیان اینکه یکی از بحث‌هایی که همیشه با سازمان مدیریت داشته‌ایم، موضوع اختصاصی شدن درآمد سازمان انتقال خون است، افزود: این مساله باید برای سازمان مدیریت و برنامه و بودجه جا بیفتد که از انتقال خون به عنوان منبع درآمد استفاده نکند و درآمد سازمان انتقال خون به درآمد اختصاصی این سازمان بدل شود تا بتوانیم برای فعالیت‌های‌مان برنامه‌ریزی کنیم. از طرفی متاسفانه در زمینه تخصیص به موقع منابع‌ و اعتبارات‌مان هم دچار مشکل می‌شویم. این درحالی است که برای خرید حجم بالایی از ملزومات و تجهیزات انتقال خون مانند کیسه‌های خون و... که به صورت گلوبال خریداری می‌شوند، باید در همان پنج یا شش ماه اول سال برنامه‌ریزی و کار خریدمان را انجام دهیم.

پورفتح‌الله با بیان اینکه معمولا کار تخصیص اعتبارات موقعی انجام می‌شود که امکان برنامه‌ریزی در این زمینه را نداریم، افزود: بزرگ‌ترین چالش انتقال خون که حلش می‌تواند به نفع سازمان مدیریت هم باشد، این است که ما بتوانیم روی درآمدمان به صورت کامل حساب کنیم و از بازگشت به موقع درآمدمان برای برنامه‌ریزی و توسعه سازمان انتقال خون استفاده کنیم. اگر درآمدمان اختصاصی شود می‌توانیم مشکلات‌مان را حل کنیم.

 

ارسال نظر