توضیحات تندگویان درباره «امریه» اعضای سمن‌ها

۱۳۹۷/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۱۲۶
توضیحات تندگویان درباره «امریه» اعضای سمن‌ها

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تهیه دستورالعمل «امریه» اعضای سازمان‌های مردم نهاد در توافق با ستاد کل نیروهای مسلح تا پایان آبان ماه خبر داد.

محمد مهدی تندگویان در نشست معاونت ساماندهی امور جوانان با اشاره به آخرین وضعیت امریه اعضای سازمان‌های مردم نهاد این حوزه گفت: توافق با ستاد کل نیروهای مسلح دو طرفه بوده و هر دو طرف نیز باید به آن پایبند باشند.

این توافق از یک سو به امضای وزیر ورزش و جوانان و از سوی دیگر به امضای سرلشگر باقری نیز رسیده است. در یک جلسه رسمی نیز به نمایندگی از وزیر در این مورد صحبت کردم و ستاد کل نیروهای مسلح نیز حتما به این توافق پایبند خواهد بود. تندگویان با بیان اینکه در دو سه جلسه نیز دستورالعمل اجرایی این توافق آماده شده و رو به اتمام است، گفت: در مورد امریه حوزه جوانان این توافق در دو بخش مربوط به ورزش و سازمان‌های مردم نهاد اجرا می‌شود. در حوزه ورزش تعهداتی از سوی وزارتخانه پذیرفته شده اما هنوز در بخشی از آن به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. او در ادامه اظهار کرد: در حوزه تعهدات جوانان نیز در دو بخش اقداماتی را باید انجام دهیم که یکی از آنها آموزش‌های تخصصی به سربازان در رشته‌های ورزشی است که این مساله در حال حاضر نیز در حال انجام شدن است.

به گفته او بخش دیگری از این تفاهم مربوط به آموزش مهارت‌های زندگی به سربازان است که شامل آموزش مهارت‌های حرفه‌ای با زمینه‌های حقوقی، حسابداری و مالی همچنین موضوعات زندگی و خانواده برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق و کنترل خشونت است. معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه این توافقنامه در حال حاضر موجود است و چندین بار نیز از وزیر خواسته‌ام تا این توافقنامه رسانه‌ای شود، تصریح کرد: در حال حاضر منتظر هستیم تا دستوالعمل اجرایی آن آماده شود و در ازای خدمات ارایه شده به جوانان تشکل‌های مردم نهادی که مورد تایید ما هستند نیز از تسهیلات سربازی مثل امریه استفاده کنند. تندگویان با بیان اینکه قرار است بر اساس این توافقنامه اعضای سازمان‌های مردم نهاد 6 ماه پایان خدمت خود را در قالب امریه در تشکل‌هایشان بگذرانند تصریح کرد: در صورتی که در بخش ورزش نیز به جمع‌بندی برسیم قول داده شده است تا این دستورالعمل تا پایان آبان ماه آماده شود. بعد از ابلاغ این دستورالعمل حداقل از یک سال آینده اجرا خواهد شد.

 

ارسال نظر